lørdag 1. mai 2010

Middagstips: Tacokjøttboller


Velkommen mai!


For noen uker siden sto det en oppskrift på tacokjøttboller i lokalavisa vår, Varden. Jeg klippet den ut, og har nå laget det to ganger. Veldig enkelt og veldig godt!



Siden ungene ikke er overbegeistret for tacokrydder ennå, lager jeg noe av kjøttdeigen kun med salt og pepper, så det blir vanlige kjøttboller.

Ca. 800 gram kjøttdeig blandes med en pose tacokrydder. Rulles til små boller som stekes i stekepanna. I oppskriften skulle man opprinnelig lage potetmos, og ha en pose frosne grønnsaker oppi. Jeg gjorde det sist, men synes ikke grønnsakene ble varme nok. I dag hadde vi potetmos og salat ved siden av.



Tacokjøttbollene blir utrolig saftige, bør absolutt prøves! Sikkert godt med salat, rømme og nachochips ved siden av også:)



ha en fin lørdag!

15 kommentarer:

mummy4ever sa...

De har jeg lagd et par ganger, men jeg sliter med å få kjøttbollene til å henge sammen når jeg steker dem. De detter fra hverandre. Dine så jo veldig fine ut!

Vita drömmar och choklad sa...

Vilket jättebra tips! Tack, det ska jag prova till mina pojkar.
Kram /Milla

hjertero.com sa...

Nam nam!!

Tacokjøttboller er knallgodt! Deilig hjelgekos!

-Og så flotte bilder!

Hilsen Silje

Karin sa...

TIPS
Mmmmm, de så jo kjempegode ut! Jeg er heller ikke så glad i taco krydder, men har et godt tips: Glem krydderpakken. Krydre med salt, pepper og raust med spisskumin. Da får du taco smaken, men en mye mer "ekte" smak- kanongodt....og helt hjemmelaget ;-)

Hulda sa...

Dette så godt ut! Taco er en favoritt her i huset. :) Innbydende bilder også!

Berit sa...

Å dette så yummi ut. Mine 2 jenter sa at dette vil vi også prøve. Takk for tipset.
Benytter anledningen til å takke for en super inspirerende blogg. Er ofte innom men legger ikke alltid igjen en komentar.
Ha ei flott helg....her snødde det nettopp.
Klem Berit

Har en drøm... sa...

De der har jeg laget og, kjempegode:o) Flotte og delikate matbilder fra deg i dag Silje ❤
Og nydelige blomsterbilder i går, herlige farger ❤

Ha en kos helg! Her blir det fotball- og håndballkamper hele helgen!

Klem Line

Ellemell sa...

Tacokjøttboller er kjempegodt og enkelt ja! har selv prøvd det! Lager du tomatsaus til, hr du jo plutselig lget ennå en ny rett! typisk tapas!

ha en herlig helg:) klem ellemell

Familien Furu sa...

Dette har jeg aldri prøvd. Tusen takk for tipset, det skal prøves nå :)
Ønsker deg en herlig 1 mai
Klem klem

Lilliannes verden sa...

For ein enkel og sunn middag!
Eg elskar bilda du tar. Dei er fulle av lys og glede!

Fra huset i svingen sa...

Takk for tips, må helt sikkert prøves ut :-D

Klem Karianne

Solstad sa...

Hei :) Jeg har prøv disse en gang tidligere ....men det blr ikke noen favoritt her i hust...mine ble litt tørre :( men dine ser rett nydelige ut :))
Nå holder jeg på å bake de havrekjeksene dine :) De blir kjempegode ...men jeg må bare spør litt ang. deigen. Min ble ganske tørr så jeg måtte tilsette mer melk og jeg synes den er veldig tung å bake ut. Er din deig slik ???
Mvh. Ann Karin

Anita sa...

Hørtes OG så veldig godt ut, det må forsøkes, en dag ;0)) Håper dere koser dere med noen fridager! Her ble det litt forandringer i planen, været er IKKE bra :p....
Kos dere!

Hege sa...

Hei på deg!

Det så veldig godt ut!! Ungene her er heller ikke så glad i tacosmaken, Christian kan til nød spise det. Men kjøttboller er de veldig glade i.

Ang. potetstappe med grønnsaker, det har vi titt og ofte. Jeg putter grønnsakene oppi vannet til potetstappa og lar det koke til grønnsakene er møre. (funker hvis du bruker posestappe vel og merke, ikke hjemmelaget, hihi)Da er grønnsakene varme :)

Klem fra Hege

Linn sa...

Namnam!!! Delikate bilder!!
Har prøvd det der jeg også:) Kjøttbollene var KNALLGODE!! Enig i at potetmos med frosne grønnsaker ikke var noe særlig. Sikkert bedre med vanlig potetmos og salat til ja:)