onsdag 19. mai 2010

Inspirerende hager

  

I dag kommer resten av bildene fra Liseberg. Jeg kunne gått der i mange timer og bare nytt, luktet og tatt bilder.. Jeg ble ihvertfall veldig inspirert til å planlegge hagen hjemme!

 
  

  

Kjempegøy å kjøre karusell, vi fikk dem nesten ikke av igjen. Gratis var den også!

 
  

Det var laget flere ulike hagemiljøer, og man kunne stemme frem sin favoritt. Er det noen som vet hva den fine blomsten på det høyre bildet heter? Så nydelige farger:)

 
  



  

Dette ble min favoritt!

 
  

  

  

Må bare ta med enda et par bilder av Magnoliatreet. Jeg fikk ikke sett meg mett på det! Vi var en 4-5 damer som sto og tok bilder av det samtidig, godt det ikke bare var meg som måtte forevige det. Følte meg som en skikkelig blogger når jeg lente meg frem og zoomet inn for å få nærbilder!


For et nydelig vær vi har hatt i dag! Mangeogtjue grader i skyggen, og nydelig varm luft. Vi måtte inn for å kjøle oss ned! Ungene og jeg har kost oss hjemme i dag, og vi gjorde et par ærender, blant annet til et hagesenter- såååå mye fint! Skal plante skikkelig ute denne uka. Nå må det vel være trygt??



ha en fin kveld!


Flere har spurt meg om hvordan jeg får to bilder ved siden av hverandre. Og sannheten er at jeg vet faktisk ikke, det bare blir sånn! Etter å ha satt inn et bilde, går jeg rett på "bildet" for å sette inn nytt bilde, og da havner de slik. Også trykker jeg ned til neste linje, og det samme skjer der. Elendig forklart, men jeg vet som sagt ikke hvorfor det blir sånn.


Til Lene: Oppdatering på heklingen kommer snart:)

12 kommentarer:

vårt lille hjem sa...

Trur kanskje den blomsteren er fylt petunia, nydelig var den

Марго sa...

Jeg liker å være med besøkende, er alt så vakker, frisk, og smakfullt gjort))). Alt er bra!

Muskatt og kardemomme-Kjersti sa...

Hei kjære deg,blomsten du lurer på heter petunia på norsk og Surfinia på latin.
Er en fyllt blomstertype,nydelig :o)
Takk for en vidunderlig blogg!!!
Elsker den!
Har tenkt å sende deg en mail i mange måneder,tar tid som du forstår.
Men den kommer... ;o)
Kjerstiklem

Hulda sa...

Så flotte bilder fra hager du har sett. Virkelig mye inspirerende, det ser jeg. TAKK for at du deler med oss andre. ;)

Birthe sa...

Helt sikker en Petunia..
Tak for dinne skønne billeder, som jeg altid nyder, og bliver inspireret af...Mer af det, TAK..
Mvh. Birthe

hjertero.com sa...

Herlige bilder av vakre blomster!!
Inspirerende å se så flotte hager og grønne kroker!

Klem Silje

Villasol sa...

Så flotte bilder! Og får ett blomsterhav! Nå fikk jeg hvertfall lyst på mer planter og busker :)Kan tenke meg alle koste seg masse.

Ha en fin kveld!

Klem Ingunn

RoseSommer sa...

Så moro å se! Så godt bilde av veslejenta på karusellen.

Tonerose sa...

Hmm, om det var det nederste bildet (jeg fikk de ikke opp ved siden av hverandre, men under hverandre) - om det var det nederste bildet du lurte på hvilken blomst det var - så tipper jeg at det er en fylt hengepetunie/surfina. De er kjempeskjønne, og kommer i noen nyyyydelige lyserosa søte pasteller! :o) De bør knipes for å få rik blomstring, men er vel verdt det!

Nydelige bilder du viser i dag, ser ut som om dere har hatt en herlig tur!

Ønsker deg en herlig kveld!

♥ Netta ♥ sa...

Det høres ut som om dere har hatt en fantastisk tur til Liseberg og for noen supre blomsterarrangementer! Det magnoliatreet var jo helt magisk, ikke rart det var mange som måtte ta bilde av det.
Herlige barn du har, blide og fornøyde :-)
Netta

Familien Furu sa...

Dette var herlige bilder! Jeg er enig med deg, hagen "din" var lekker :)
Dette var inspirerende :)
Klem klem

umulie sa...

Det er en dobbel hengepetunia/surfina som heter Nostalgia