lørdag 1. mai 2010

En perfekt start!

 

En bedre start på mai kunne vi ikke bedt om! Været har riktignok vært litt skiftende, litt regn, og ganske kald vind, men alikevel. Finnes det noe bedre enn en dag med familien, når klokka kan leve sitt eget liv?

Vi var litt ute i hagen og på lekeplassen på formiddagen. Etter at vi hadde spist lunsj, satt jeg en bolledeig, og så gikk vi ut på tur! Noen hundre meter fra huset vårt er det jorder og skog på alle kanter. Og hester, ender og høner. Herlig!

På bildene er ungene klare for tur, Augusta med prinsessekoffert for anledningen:) Bak Ferdinand kan dere se huset vårt på avstand.


 

grønt det begynner å bli!


 

Vi matet hestene, og det var ikke lett å få med Ferdinand videre på turen etterpå...


    

 

I et lite skogsholt nede ved elva, et paradis for en gutt på fire:)



Vel hjemme ble hvitveisene satt i en liten mugge....



...og nybakte kraterboller og saft ble servert på lekeplassen, og spist sammen med gode naboer:) Litt lørdagsgodt til barne-tv, og nå er det klart for middag, fløtegratinerte poteter (etter oppskrift fra tante, det lukter nydelig) og kyllingfilet med tilbehør.

Etterpå tenker jeg ungene sovner fort i sengene sine, og vi voksne kan finne frem sjokoladen og legge beina høyt. En perfekt dag! Og enda er det en dag igjen av helga!



ha en flott kveld!

18 kommentarer:

Fro (Idyll på landet...) sa...

Så koselige vårbilder! Kjempefin mugge du har hvitveisbuketten i.

Ønsker deg en fin lørdagskveld!
Klem

pippilotta sa...

Såg ut som en flott dag♥ Flotte bilder, og herlig at det grønnes der ute:))
Kos deg i kveld, her blir det sofa og pepsi max ja:))

ennah sa...

åå for en idyll:) Ser ut til at dere har hatt en fin dag ja.
Skulle ønske det der var vår helg..
Istedet har jeg en stk syk gutt, regn,snø og hagel ute.. Skikkelig trøndervær.. satser på at vi får en bedre dag i morra:)
Ha en fin lørdagskveld.

Fru Andersen sa...

Så herlig lørdag dere har hatt! Det er så kjekt når barna koser seg, vi er på hyttetur og har hatt små utflukter. Jeg har skikkelig søndagsfølelse, men deet er jo en dag igjen! Herlig!

God kveld videre!

Familien Furu sa...

Å for en koselig dag dere har hatt, herlige bilder og hvitveiser :) Nå ble jeg misunnelig, av det jeg fikk med meg skal det iallefall være opphold her i morgen - deilig!
Kos deg med sjokolade og bena på bordet :)
Klem klem

Rachel sa...

Å så koselig det ser ut! Du har en så fin blogg som jeg leser ofte. Syntes de krater bollene så super gode ut, kan man få oppskriften tro?
Jeg som er norsk men bor i sverige syntes det er göy og bake litt norske kaker og boller. Klem fra Rachel

Hanne Mette sa...

Ja det høres ut som en perfekt dag! Du er så flink til å finne på morsomme ting med ungene. De er heldige som har en mamma som tar seg TID!
Ha en nydelig kveld. Klem

NUSSE sa...

Var lett å se av bildene at dere har hatt en fantastisk koselig dag. Endelig Mai -snart sommer! :-) Ha en fin kveld.

Klem

Har en drøm... sa...

Åh... for en perfekt Mai-dag! Akkurat så iddyllisk som det kan få blitt ♥ Herlige bilder!
Og så flott dere bor, med dyr og flott natur som nabo - deilig ♥

Håper det blir en like flott dag i morgen!

Klem Line

Anonym sa...

Så herlig at våren har kommet så langt hos deg! Hos meg ligger ennå snøen rundt huset vårt, og det er nok lenge til jeg kan begynne å tenke på å plante og stelle i hagen... Gleder meg til å begynne med akkurat det! Må ellers bare si at du har en flott blogg! Er ofte innom og henter inspirasjon :)
Klem Rigmor

Ingunn sa...

Så koselig! Skal jeg være helt ærlig så har jeg klaget over været i hele dag. Blåste surt og hadde virkelig ikke lyst ut døren. Men jeg hadde ei lita her som ville ut, og da måtte jeg bare. Men det var surt og kaldt! Jeg satt og sutret på trappa og Milla sprudlet av glede!
Det jeg burde ha gjort var og kle godt på meg og gjøre som dere. Ny dag i morgen! Da skal jeg ikke klage, heller nyte den gleden å få være sammen med familien.
Godt det er slike som deg som gjør at slike som meg kan se ting på en litt bedre måte.
Håper dere får en fin dag i morgen også! Det skal jeg ha! :)

Ingunn

Beatemor sa...

Ah- hørtes ut som en herlig dag! Fikk skikkelig vårstemning av dette. Her har det snødd i dag :-(

Fru Ruud sa...

Høres ut som en helt super dag!!!
Deilig å kunne være ute og nyte dagene... Nam nam boller!! Må lage det her også snart!
Kos dere videre i helga!!
Klem Annette

Ruths datter sa...

Du har så søte barn. Så flott dere bor i nærheten av frimark.
Klem

OdaAnna sa...

For et fint nærmiljø dere har. Så ut som en veldig flott dag. Bollene fristet veldig og må jeg si;) Vakre barn i vakre omgivelser. Synes det egentlig har vært deilig med to "søndager" denne helgen. Ikke noe mas og jag om butikker, bare kos:) Ha en fin søndag♥

Jijji sa...

Så fine omgivelser for turer dere bor i. Koselige vårbilder! Ser ut som om dere har hatt en perfekt dag:)
Ha en fin-fin søndag!

Klem fra Jijji

Karen sa...

Hei - en herlig blogg :) Masse vakre bilder...

Lørdagen hørtes perfekt ut, og så deilig å kunne gå tur blandt så mange fine dyr...

Ha en fin søndag.
Klem fra Karen

Balke gård sa...

Å for en herlig dag dere har hatt, familieidyll og hvitveis...Nydelige bilder! Klem, Marianne