fredag 9. april 2010

Vintage Stories og litt fra hagen!


I dag ble KappAhl's nye kolleksjon med Vintage Stories lansert, og jeg hadde satt kryss i kalenderen for lenge siden! Men siden jeg ikke var helt i form, ble det dessverre ingen bytur for meg. Men min snille mamma skulle til byen, og jeg spurte om hun kunne ta en titt for meg! Nå er lillemor stolt eier av blant annet dette...



...og jeg av blant annet denne! Det gjelder virkelig å være tidlig ute, flere størrelser var det allerede tomt for! Resten av klærne våre får dere nok se etterhvert:)

bildene er lånt fra kappahl.com



I dag har vi hatt en herlig ettermiddag i hagen. Strålende sol og mange varmegrader! Nabofamiliene var også ute, og det er koselig å se alle igjen etter en lang vinter hvor man nesten ikke ser hverandre! Mannen min og ungene rakte plenen, og Ferdinand tok oppdraget med å kjøre det tørre gresset bort med Gråtass-traktoren sin. Da gjelder det å holde tunga rett i munnen:) Augusta var i sving hun også, men her måtte hun ha seg en pust i bakken med "tytte" og tåteflaske.

Det blir nok en lang dag i hagen i morgen også, herlig!



Endelig er krokusene i ferd med å blomstre, det har jeg ventet på lenge! I år har jeg for første gang snøklokker, perleblomster og krokus i hagen.
Dette er tredje innlegg i dag, det mangler virkelig ikke på bloggelyst hos meg om dagen!


ha en fin kveld!

19 kommentarer:

Hulda sa...

Å, det hadde jeg rent glemt! Må ta en bytur med det første og se jeg også. Fine klær! Likte noen av de toppene med strikk nederst. :)

hjertero.com sa...

Bloggelyst, det var ordet!

Nydelige klær! Kjente ikke til den kolleksjonen, så det spørs om ikke jeg må ta meg en tur når mannen våkner etter nattevakt... Nydelige klær!

God helg i "vårklar" hage!

Klem Silje

Merethe sa...

lille snuppelupp, hvordan klarer du det?! Tre blogginnlegg på en dag? :) jeg klarer så vidt et annen hver uke jeg :D Du har nok litt bedre fantasi når det kommer til hva man skal blogge om. Jeg får kjerpe meg! Vi har kost oss ute i dag vi og, fra kl 10-19! Gjett om det var noen slitne kropper som la seg i kveld :) Hærlig! så skjønt tøy! Vi skal ut å kjøpe vårsko til hele sulamitten i morgen, får ta meg en rask tur innom K da :) Klem!!

Beate sa...

Melder meg på den den Kappahl delen altså!!! STORT kryss i kalenderen. Bare synd jeg ikke jeg er lottomilionær.. kunne røska med meg nesten alt sammen tror jeg....

Klem

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Kjempesøt vintage serien til KappAhl!☺
Kanskje eg må kjøpe litt til prinsessa der..og kanskje litt til meg☺

God helg☺

Klem M♥

ELIN sa...

Flotte klær. Har blitt sko shopping på meg i dag, så det får holde for en liten stund :) Deilig med vårdager i hagen. Ønsker dere en flott helg. Klemmer fra Elin

asbjørg sa...

Nå må jeg bare inn og kommemtere hos deg!Følger bloggen din ,og er bare så imponert over hvor flott den er.Fine bilder har du og flink til å skrive.De rosemønstrete skålene,muggene og koppene i ditt forrige innlegg er noe av det vakreste jeg har sett!
Herlige bilder av "våronn" hos dere!
God helg!

asbjørg sa...

Nå må jeg bare inn og kommemtere hos deg!Følger bloggen din ,og er bare så imponert over hvor flott den er.Fine bilder har du og flink til å skrive.De rosemønstrete skålene,muggene og koppene i ditt forrige innlegg er noe av det vakreste jeg har sett!
Herlige bilder av "våronn" hos dere!
God helg!

Ellen Karin sa...

Å...den olakjolen var rålekker. Må nok sjekke om jeg får tak i en slik jeg også.

Så heldige dere er som kan rake i hagen allerede. Her ligger det fortsatt mye snø.

Ønsker dere ei fin vårhelg.

salige lavendel sa...

De er visst veldig populære de vintage klærne der! Skjønner det godt, de er jo fine. Må jo også kommentere rosebildene i innlegget under her, nyyydelige!

jordbærpiken sa...

Så fine klær!!! Takk for tipset! God helg. :)

Frk:Twil sa...

Det kan nesten ikke bli bedre, nydelig vårvær, helg og nye klær!!
Vi nyter også at våren er her.. det gir masse eneri å kjenne solen varme.. Og blomstene hjelper godt på vei.. Koselige bilder du hadde i innlegget.. Klemmer

♥Ilse♥ (Rood met witte stipjes) sa...

oooh I love the dress!!

Have a nice weekend!

Regards,
Ilse from Belgium

Kristin sa...

Så søte klær!
Takk for tipset!
Her har vi også holdt på i hagen i dag - så er ihvertfall hage-flekkene uten snø fine! ;)

God Helg!

Kristin, Akeleiegården

Ruths datter sa...

Jeg har også vært og kjøpt meg en kjole. Du kan se den på bloggen min nå. Det var veldig utplukket på butikken her da jeg var der i ettermiddag. Var heldig å fikk drømmekjolen min.
Klem

Lykken i Livet sa...

Hei. Helt nydelig var denne kolleksjonen. Jeg kjøpte meg noen plagg selv. Bare synd de ikke har for små guttebasser også. Koselig blogg du har...så jeg la med til som følger :)
Ønsker dæ ei trivelig helg!!
Klem Marie

Linda sa...

Hei Silje!
Nydelige klær,skjønne gamle roseting under her.
Pelargoniene må ha litt vann og tørke litt ut imellom,pluss gnipes.
Tilvennes ute når det er over ti grader.Pass opp foe vind.
Les mer på Hagegals side.
Lykke til!Hilsen Linda :))

Anonym sa...

åhh nå fikk jeg ordentlig vårfølelse.. fine bilder:) ønsker meg hage og grønne fingrer jeg også;) god hælg!!!

Tone sa...

Enig at Kappahl har fått mye fint! Men størrelsene der er gigantiske, så gå ned 1-2 størrelser ift andre butikker... Det ble to kjoler til meg selv derfra, og jeg tror jeg må tilbake og kjøpe kjoler til små nieser :)