søndag 25. april 2010

Vi må huske....


...å ta vare på de eldre!

Det tenker jeg mye på om dagen. Tenk på hvor mye de har opplevd, og hva de kan lære oss! Vi må vise dem respekt, at vi setter pris på dem og er glade i dem. Jeg skal bli flinkere til å besøke de jeg er glad i. Kanskje du også kjenner noen som hadde satt pris på et besøk?

Bildet er tatt under dagens bursdagsfest, og viser en stolt toåring som vil vise frem neglene sine til oldemor. 85 år skiller dem, men alikevel har de stor glede av hverandre.


Noen tanker fra meg sent på kvelden...


nattaklem fra Silje

18 kommentarer:

fryd&forandring sa...

Flott bilde med viktig tekst til! Jeg har jobbet og sykehjem og kan med sikkerhet fortelle at de eldre har mye visdom som vi kan lære av!
Klem i natten!

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Å so skjønt bilde♥
Og du har heilt rett-er nok mange av oss som kjenner nåken som hadde satt pris på eit besøk..meg inkludert..får ofte dårleg samvittigheit når eg tenke på det..
Kanskje det hjelper viss vi minner kvarandre på det av og til..

Håpe du får ei fin veke☺

Klem M♥

IA'S MAKERI sa...

Kloke ord mot natten, og et nydelig og talende bilde:)

God natt!

annicken_j sa...

Ja det er viktig. jeg sitter her med min 2 år gamle datter som sier: det er oldis (som hun kaller oldemor), det er oldis og Amanda (henne selv) . hehe

annicken_j sa...

Ja det er viktig. jeg sitter her med min 2 år gamle datter som sier: det er oldis (som hun kaller oldemor), det er oldis og Amanda (henne selv) . hehe

Tove `blogg verden sa...

Hærlig bilde! Og viktig er det å ta vare på de eldre ja!
Ha en fin mandag
klem Tove

RoseSommer sa...

Koselig innlegg og fantastisk bilde. Godt å se at noen bryr seg om noen.

sandra sa...

fine takker- og nyyydelig bilde!! Jeg har netop begynt å jobbe på sykehjem nå, og tenker mye det sdamme som deg! Jeg er glad for en jobb som gir! Klem og god uke til deg og dine!

Balke gård sa...

Sterkt bilde og viktig tekst, takk for at du fikk meg til å stoppe litt opp nå. Klem, Marianne

Min stil sa...

Hærlig bilde, og du har så rett, så rett.
Ha en fin dag.
:) Susanne

Mitt liv på Storhaug sa...

Bra å dra fram slike viktige budskap! Tenk bare på kor stor pris dei setter på å få besøk av etterkommerene sine. Få ut fingen og besøk dei før det er for seint!

Hanne Mette sa...

Rørende bilde!♥ Man skal ta vare på de gamle ja. Plutselig er det vi som sitter der...
Klem

NUSSE sa...

Kan ikke bli mer enig! Det er så lett å "glemme" dem... Har akkurat avsluttet et prosjekt som har hatt som mål å få eldre enkemenn utav ensomheten og inn i et aktivitetsfylt fellesskap. Veldig givende og utrolig kjekt å se dem blomstre! :-)

Anonym sa...

Det er som jeg skulle sagt det selv, Silje!! Vi har så mye av de samme tankene og verdiene. Jeg lærer mye av de eldre beboerne på sykehjemmet der som jeg jobber. Det er helt utrolig å tenke på alt det de har opplevd gjennom livet.

Bildet ditt sier mye mer enn tusen ord. Det ligger så mye følelser i det. NYDELIG var det

Klem fra Marie

Hvit Villa sa...

Det er så sant så sant! Vil gjerne være flinkere jeg også :-) Ha en flott uke!

Kallemillelente sa...

Veldig sant:)
Jeg skulle brukt enda mer tid med de jeg hadde... Men er veldig glad for alt vi fikk. Nydelig å ha oldeforeldre:)

Monica sa...

Nydelig bilde, og viktige ord....veldig viktige..

Klem:)

Anonym sa...

Hvor er det bare et dejligt billede.
Det taler helt for sig selv!
De unge kan ikke uden de ældre .... og de ældre kan ikke uden de unge.
Knus fra Charlotte