onsdag 28. april 2010

Snickerskake


Etter bursdagsinnlegget forrige helg, fikk jeg spørsmål om jeg kunne legge oppskriften jeg har på snickerskake! Her kommer den:



Snickerskake

(langpanneoppskrift, 1/2 porsjon passer til rund springform)

6 eggehviter
5 dl sukker
2 ts bakepulver
2 ts vaniljesukker
1 pk Ritz-kjeks
350 gram peanøtter

Sukker og eggehviter stivpiskes, bland i vaniljesukker og bakepulver. Ritzkjeksene knuses, og puttes i røra sammen med peanøttene.


Stekes på midterste rille på 180 grader i 20-30 min.


Sjokoladefyll:

6 eggeplommer
100 gram melis
2 lyse kokesjokolader
100 gram margarin

Margarin og sjokolade smeltes i en kjele, alle ingredienser røres sammen. Smøres på lunken kake.



Enjoy:)

14 kommentarer:

Fra huset i svingen sa...

Ååå snickerskake har jeg ikke smakt på mange år, men det er jo bare fantastisk godt da :-D
Tusen takk for oppskriften, må nok prøves en dag!!!

Klem Karianne

hjertero.com sa...

Nam nam! Den så supergod ut!

Jeg har abkt sjokoladekake idag! Det er viktig å kose seg innimellom, og bursdager er jo en god anledning!

Beate i Husets Hjerte sa...

mmm..jammen skal jeg prøve den!!

Musefletta sa...

Kjempe søtt blogg du har=)
Her skal jeg lese mer,
og skal absolutt prøve den kaka;)

Inger Elin sa...

Nam! Den skal jeg jammen prøve å lage! :-)
Takk for oppskriften!

Klem

Katla sa...

Gurimalla! Den oppskriften høres godt ut! Gleder meg til å prøve den en dag :)

Takk for oppskriften
ha fortsatt godt onsdagskveld

NL sa...

Takk for at du deler oppskriften Silje! Jeg har lenge hatt lyst til å bake en slik, og nå har jeg fått sjansen ;)

Ha en god natt!
Klem NL

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Tusen takk☺

Klem M♥

Familien Furu sa...

Denne skal jeg prøve meg på :-)
Takk for oppskriften

Kine sa...

åh takk, den skal jeg prøve!

Anita sa...

Tusen takk for oppskriften! Denne gleder jeg meg til å prøve. Jeg bakte knekkebrødene dine her om dagen. Utrolig enkelt og veldig godt!! Det er en fantastisk fin blogg du har :-)

Hanne Mette sa...

Du frister stadig med deilige bakeverk Silje! takk for oppskrift. Den noteres og tas frem ved en passende anledning (les: etter min bli-bikiniklar-til-ferien-som-kommer-litt-fortere-enn-jeg-hadde-tenkt-kur...)
Ha en fin dag. Klem fra meg.:)

viviann sa...

Tusen takk for oppskrift!:) Faar besok av svigerinner og svigermor paa sondag, so kanskje eg skal prove den da.. Kjempeflott blogg du har. Er inne og kikker daglig. Ein klem fra Viviann:)

Jill, Hanne og Linda sa...

såg kjempegodt ut...
så stilig med pyntingen :-)