fredag 16. april 2010

Rødt og hvitt, og min "dagens"



Rødt og hvitt er for meg like mye sommerfarger som julefarger! Vi bor i et rødt og hvitt hus, og jeg elsker rødprikkete- eller rutete ting! Gleder meg til de norske jordbærene kommer, enn så lenge smakte faktisk disse veldig godt!



Ingen sommer uten rødrutete kjole til lillemor, ihvertfall så lenge jeg får bestemme:)
Denne kommer fra Lindex.



Til slutt...Min "dagens"! Noen av bloggerne jeg følger (spesielt de svenske) viser innimellom bilder av sine antrekk. Jeg kan ikke skryte av å ha så mange flotte plagg. Før (jeg fikk barn) var jeg veldig opptatt av klær, sko og vesker, og brukte en del penger på det! Nå er det derimot langt nede på listen over hva jeg bruker penger på (av naturlige grunner) men jeg synes fortsatt det er gøy med klær, og er heldig å arve en del noa noa-klær av svigermor, og ha en mamma som spanderer litt på meg:)

Ikke var det lett å ta et bilde hvor hele antrekket var med heller. Det måtte jeg til slutt gi opp.. Og etterhvert som jeg tok bilder måtte jeg le av hvor mye dummere jeg så ut, og hvor stivt smilet ble.. Ja ja:)

Ikke vet jeg om det er interesse for å se hva jeg har på meg heller, hva synes du? Uansett blir det nok en sjelden gang:)

Vel, min "dagens": Tunika fra Vivikes (på 70%!), topp under også Vivikes, olabukse fra Cubus, sko og bånd i livet fra noa noa.



ha en herlig fredagskveld!


I morgen skal vi se Kardemomme By på teater, og små og store gleder seg:)

32 kommentarer:

Høvebakken sa...

Flott kjole til lillemor i huset!:)
Go helg til deg og dine :)

Monica sa...

Nydelig kjole - jeg er også veldig glad i rødt og hvitt. Superkoselig blogg du har foressten. Er ofte innom og finner mye inspirasjon:)

Karin sa...

Jeg synes antrekk-ideen til bloggen din er kjempegod. Kunne godt tenkt meg tunikaen din...og forøvrig synes jeg at bildene av deg ble fine. Mer inspirasjon til antrekk! :))

Ida sa...

Så søt du er ! :)
Syntes det er gøy når vi viser frem til av oss selv også ! Likte veldig godt fargene i tunikaen din.. og båndet rundt.. sukk.. nydelig.. kanskje jeg skulle laget meg ett slikt.. ?Litt morsomt at du har 'outfit' bilde av deg selv på bloggen i dag, for det har jeg også. På bildene står jeg og fniser, for det føles jo faktisk litt rart å stå å ta bilder av seg selv.. og jeg er KJEMPEkritisk til hvilke som blir brukt.. mye enklere å ta bilde av en fin kopp :)

Kjempefine røde farger.. jeg er litt mer pastelltiltrukket nå om sommeren.. men jeg er helt enig, rødt kan brukes - også spesielt om sommeren, sammen med saftige norske jordbær ja :)
Nydelig kjole.. sukk, den som hadde en jente å kle opp :)

Klem til deg

Fro (Idyll på landet...) sa...

Åh - gjett om jeg gleder meg til jordbærsessongen!

Kjempesøt rødrutete kjole :)

Ønsker deg ei riktig god helg!
Klem

Tonje sa...

Så flotte bilder. Helt enig at rødt og hvitt er like mye sommerfarger:o))

Kjempefint med klesbilde synes jeg:)
Her er også klær til meg selv langt ned på prioriteringslisten.. hi hi.

Gled dere til Kardemommeby.. Her falt den virkelig i smak!:))

God helg og klem fra Tonje

Familien Furu sa...

SOMMER! Herlig altså :-) Det er så flotte farger! Også så fin kjole, det er så deilig når vi kan begynne å gå i kjole igjen - spesielt de søte og sommerlige :-)
Klem klem

Janne Lillian ♥ sa...

Så nydelig kjole ♥ Er den fra i år?

Så gøy med dagens :o) Veldig fin tunika!

Ha en flott fredagskveld ♥

Klem

Jijji sa...

Så fiiiin tunika! (Og det er jo ikke dumt når man får den til 70% rabatt heller;) Morsom idé med å vise dagens.
Å, jeg gleder meg til jordbærsesongen... De norske er overlegent best, men i dag måtte jeg bare ha med meg en kurv fra Meny. Tror de blir gode med is til....
Ha en fortryllende helg!

Klem fra Jijji

Monica sa...

Kjenner igje det me at det kommer lengre og lengre ned på listen med klær og ting til meg selv. Men det er jo også slik det skal være når en har barn og andre prioriteringer som er mye viktigere, men innimellom er dte jo også litt godt å unne seg selv noe. Et vakkert anntrekk på en flott dame. klem fra Monica ♥

Lene sa...

Hei du!

Så hyggelig å se deg på bloggen også. Veldig fine klær og supert å få noen tips og ideer!

klem,Lene

hjertero.com sa...

Herlig tunika! Beste antrekket som finnes. Går til alt, mange varianter og komfi å ha på!

Jeg syntes det er flott å se. Klær er jo endel av oss det også, men så er det gjerne interiør, blomster og barna som er mest i fokus.

Thumbs up for dagens, og når jeg får orden på garderoben min (har faktisk bodd i pappesker i snart ett år!!) skal jeg hive meg på klesbølgen jeg òg!

Ha en strålende helg og kos deg med Kardemommeby imorgen! Jeg skal på Sangen om Den Røde Rubin på mandag...

Hilsen Silje

RoseSommer sa...

Takk for at du viser oss koselige bilder! Og jammen er du heldig med svigermor som du kan arve klær av! (Min svigermor er 87 år og 150 høy, så kanskje like greit hun ikke tilbyr meg noe.....)
God helg!

Anita sa...

Hei snuppa! Veldig koselig innlegg!! Rødt og hvitt er bare så fint, og nydelig tunika, ekstra fin med båndet i livet! Søt jente også :0)) En travel helg og travle uker her hos oss. Men det er vår og 21. mai har jeg sommerferie
:0)))) Kos dere sååå masse Silje!

AnnaJohanna sa...

Heisann, takk for kjempe hyggelig hilsen inne hos oss. Herlige ting du viser frem. Kjenner meg veldig igjen i det du skriver ang klær, her i huset prioriterer jeg meg selv sist, litt dumt på en måte for jeg føler meg utrolig mye bedre når jeg har noe pent på meg:) Kjempe fine bilder av deg!!

Ha en fin helg!!

klem johanna

Drømme verden min! sa...

Ååå.. nå gleder jeg meg til jordbær! Må være noe av det beste som finnes:)

Så gøy å se eienen av bloggen. likte antrekket ditt!

God helg!

Pernille sa...

Herlig farge på koppene. :) Er de fra Udesen? (Sett noen som ligner, men i andre farger...)

Kjempesøt kjole til frøkna, og mor ser like fin ut i sommerlig, fin tunika! :) Artig med outfit-bilder, synes jeg.

God helg!
Pernille

Blåveispiken sa...

Rødt er sommer, helt enig!! Kjolen til vesla var jo bare nydelig...en sånn må jeg ha :) Flott tunika! Ha en fin kveld! Klemmer

♥ Netta ♥ sa...

Jeg synes klesbildene var kjempefine, artig å se hva andre har i skapet sitt! Og så nydelige røde ting, rødt er absolutt ikke bare til jul. Akkurat nå har jeg en giveaway gående på bloggen min hvis du har lyst til å være med :-)
Ha en deilig helg!
Netta

Anonym sa...

Kjekt å se deg Silje!!
Klart du må fortsette med "outfits"
Linnea♥

Marit sa...

Hyggelig å se deg, fin inspirasjon å vise et antrekk innimellom.

Mye fint du har i rødt og hvitt, mmmm gleder meg til norske jordbær jeg og!

God helg:-)

mays lille verden sa...

jeg synes også at hvitt og rødt er fint på sommeren. Var akkurat innom Kremmerhuset og der var det mye nytt i hvitt og rødt prikkete og med flotte rosemønster.

Ha en fin lørdag..
Klem may

Lotte`s lille verden sa...

Hei hei.. Er jammen lekkert med rødt! Jeg og er ufattelig svak for både ruter og prikker.. ;) Det er noe speiselt med det rett og slett! hoho

Spennende med anntrekksbilder, er ganske kjekt å se litt slike bilder også! Veldig flott topp fra vivikes, den er sikkert super nå mot vår og varmere dager!!

En liten ting, eller egentlig to,
Hvilket kamera bruker du? Bildene dine er alltid like flotte.. Og til slutt - Hvor har du fått tak i de flotte serviettene? Tror det må være de søteste jeg noensinne har sett! Sukk.. ;)

De beste ønsker om en fin fin dag til deg og dine..

RoseSommer sa...

Hei igjen! Du liker antikk- og samlermesser, ja?!
Tenkte bare jeg skulle si ifra at det er 2 slike messer som samlerklubben arrangerer i Stavernshallen hvert år. En til påske, da vet du, når det kryr av folk i den lille byen. Påskevandringen, kaller vi det. Dette til info..

Therese sa...

Hei hei til deg mor. Å, så flotte bilder av en flott mor og skjønne ting. Jeg er med på dine tanker. Elsker rødrutete og prikker jeg også.

Har dere hatt en fin dag i dag? Skal vi få til en trimtur til uken? Det hadde vært koselig. Her i hus er det kurs vettu, uff, ikke bare bare i helgen altså. Gleder meg til 24. Vi snakkes da. GOD KVELD. STOR KLEM

Anonym sa...

Hi Silje.
You look grear! I love the look of tunikas over leggings or jeans.
Have a nice week end.
Lisbeth.

Jorid ♥ Noe på Hjertet sa...

Nydelig du er :-) Og herlige farger, rødt og hvitt er flott!

Ha en fin kveld
!Klem

Tonje sa...

Kjempesøt kjole! Rød og hvite ruter hører sommeren til.
Ang å ta bilder av seg selv.....vet hvordan det føles å stå der SÅ oppstilt og prøve å se naturlig ut:) Ga opp antrekksbilder for en stund siden:) Men fint var antrekket iallefall:)

Line fra huset på landet sa...

Der må jeg si meg enig med deg. Rødt og hvitt er skjønt..uansett årstid. Rødt og hvitt hus er bare vakkert! Har du hvitt stakittgjerdet rundt også, så blir det som en prikk over i`en :)

"dagens meg" har jeg sett hos svenske bloggere også. House of Philia er min favoritt.
Helt topp det..kan jo få litt inspirasjon der også uten å måtte tråkke gjennom haugevis av butikker. Supert!

God søndag, Silje.
Klem,Line

Balke gård sa...

Hei, så koselig en blogg!!! Og så heldig som har slik en svigermor emd god smak! Jeg elsker å handle klær, og det er så mye fint der ute...Likte antrekekt ditt kjempegodt! God søndag fra Marianne

Anonym sa...

Hei, jeg lurer på hvor du har kjøpt de røde koppene med prikker på? Jeg elsker prikker:)

Anonym sa...

Jeg synes du så strøken ut, Silje :) Kjempefin tunika. Jeg synes det med outfit-bilde er en kjempegod ide.. Vi er mange småbarnsmødre der ute som trenger tips og ideer til antrekk, så det er kjempefint å få tips.. Vil gjerne se noen av de Noa noa klærne fra svigermor også :-)
Du gjør en kjempeflott innsats med bloggen din.. Alltid inspirasjon å hente med både interiør og familieliv . Keep up the good work :-)