torsdag 8. april 2010

Pannekaketorsdag




I dag sto fiskeboller i hvit saus på menyen hos oss, og jeg var i gang med matlagingen da mannen og ungene kom hjem fra jobb og barnehage. Ferdinand lurte fælt på om vi skulle ha pannekaker, og det var ingen tvil om at det var akkurat det han hadde lyst på! (nabogutten hadde spurt om det samme, så det spørs om ikke det ble nevnt i barnehagen i dag;)) Siden jeg ikke hadde kommet lenger enn å koke vann til potetene, fikk Ferdinand ønsket sitt oppfylt! Pannekaker passer bedre på en regnværsdag uansett;)




Etter pannekakemiddagen kom Augusta inn i stua med ytterklær på. Det er aldri vanskelig å vite hva den jenta vil! Så det ble en tur på lekeplassen (den er nærmeste nabo!) før badingen. I kveld har jeg vært på møte i barnehagen, og nå skal jeg ta meg en dusj og sette meg ned med beina høyt! Håper det blir en stor sol i morgen som det er meldt, da kommer nok energien plutselig tilbake!



Takk for alle fine ord om pelargoniene mine! De er kjøpt på Plantasjen for 29 kr, for dere som spurte om det! Jeg var tilbake og kjøpte fire hvite i dag;) Men jeg har faktisk veldig lite erfaring med å stelle slike blomster, har du noen pellis-tips?:)

Til slutt må jeg takke og bukke for de fine kommentarene dere skriver. En stor takk til dere anonyme som skriver også, det er så utrolig koselig å lese, og det varmer hjertet!
Jeg har fått et par awarder også, det får jeg komme tilbake til!



ha en fin torsdagskveld!


17 kommentarer:

RoseSommer sa...

Trivelige bilder! Jeg er ikke så veldig flink med pelargonier jeg heller, men har forstått at GJØDSEL er tingen! De gror igrunnen best ute hos meg. Har noen ganger fått noen prakteksemplar, hvis ikke regnet tar dem, da.
Men dette er jo blomsten med stor B fra min barndom. På 60-70-tallet hadde stort sett folk bare disse blomstene i vinduet, og tok avleggere av hverandre. Og de blomstret fint, for dengang var ikke vinduene så tette og fine som idag. Ikke utpå landet, ihvertfall, der jeg vokste opp.
Og hver fredag, evt. lørdag, ble disse blomstene satt på gulvet hjemme hos oss. Da vasket moren min vinduskarmene, og kanskje også de smårutete vinduene, mens jeg fikk i oppdrag å plukke av de visne bladene nederst på pelargoniene. Og det lukter så godt av dem!!! Når denne jobben var gjort, ble gulvet feiet for blader, og vasket med grønnsåpe til helgen. DA var det HELG. Fremdeles elsker jeg å plukke visne blader av disse blomstene. Det gir meg en ro, og gode minner om moren min. Så altså; dette er en flott blomst for meg på alle måter. God helg!!!

Randi sa...

Pannekaker er favoritt her hjemme også :o)
Så herlig genser Ferdinan har på seg.

Jeg skal på Plantasjen i morgen og kjøpe Pelargonier. Utrolig fine.

Ha en fin kveld!

Bjørg ✩ Huset ved Fjorden sa...

Mmmm..no vart eg svolten og fekk lyst på pannekaker;)
Eg har nett kjøpt meg ein pelargonie sjølv. Kan ingenting om dei eg heller..så skal følge med her for å plukke opp tips;)
Ha ein fin dag:)
Klem:)

hjertero.com sa...

ÅÅååå, den oppkuttede pannekaken på prinsessetallerkenen så kjempegod ut...

Pelargonier ja, du har byttet ut de "fake" nå som det har kommet nye, friske på markedet? :) Det er en herlig følelse, å komme hjem med nye, friske planter til heimen!

Ha en fin kveld!
Hilsen Silje

FruLisa sa...

Har de samsnakket i alle barnehagene i Norges land i dag? Jeg hentet også en pode som var fast bestemt på at i dag SKULLE vi ha pannekaker!

Nydelige blomster, 2 rosa har fått plass i vinduskarmen min også.

Ha en fin fredag!

Lynetmor sa...

Hei, så fine bilder :-) Og nå fikk jeg lyst på pannekaker. Ha en fin kveld :-)

susanne sa...

:) pannekaker er favoritten her i huse blandt ongen også...og så lettvindt..vesla skal ikke ha melk eller gluten så lager pannekaker på glutenfrikakemix + egg og rismelk, nydelig og ikke blir man tung i magen etterpå.
Koselig blogg,hjem og skjønne barn du har:)
Klem fra husøy

Lisa sa...

pannekaker sto på meny'en hos oss og idag...med bacon da!!
Støvletene til Augusta er bare så skjønne...nesten som eg har lyst på make sjølv... :)
masse fine bilder i innlegget ditt som vanlig..koselig :)
ha ein strålande fin helg i vente :)

Siv ♥ mitt lille hjem ♥ sa...

Herlige bilder...
Pannekaker er jo mye bedre ;)

Vi får håpe på sol og mer energi i mogen og dagene fremover..

Må ta turen til plantasjen for noen blomster...

Ruths datter sa...

Så herlig med pannkaker da. Det er faktisk veldig godt og riktig kosemat for små og store. pellisene dine er fine. må en tur til plantasjen jeg også tror jeg.
Klem

Anne Mai sa...

Pannekaker er aldri feil ;) hadde fleskepannekaker senest på onsdag selv :) er nydelig....
ha en fin fredag..

Sabine sa...

boah,.. yummy! I´m hungry! You make so beautyful fotos! I like him!
Best regards
Sabine

Astri Moseidjord sa...

Hærlig blogg du har! Legger meg som følger hos deg. Ha en fin dag :-) Klem fra Astri

Hanne Mette sa...

Det passer alltid med pannekaker! også er det gøy å si JA av og til. Det har så lett for å bli mye nei dessverre.
Blomster har jeg ikke så veldig greie på. Jeg bare steller etter beste avne og nyter dem så lenge de varer. Men pellisene dine var veldig fine altså. Tror de hadde gjort seg på verandaen.
Ha en fin helg!

Hanne sa...

Fiskeboller blir jo HELT feil hvis magen har innstilt seg på pannekaker, så det var fint du ikke var kommet lengre i matlagingen :-)
Masse nydelige bilder i bloggen din, både i dette innlegget, snuppa på tur med dukkevogna, ungene i marius, pelargonier og mye annet. En herlig og inspirerende blogg!

Ønsker deg GOD HELG!

pLUDREHANNEKLEM

Renate :) sa...

Nam! pannekaker:)
Jeg sitter og ser på fliser til kjøkken. Og syns dine er så fine. Hvor er de fra?

Anonym sa...

Maravilhoso e encantador blog,realmente muito inspirador!