mandag 5. april 2010

Marius-gensere


       

Heldige Ferdinand og Augusta hare fått Marius-gensere av bestemor! Det er så herlig med slike nostalgiske klær på barn! (og voksne for den saks skyld!) Tusen takk snille bestemor:)



        

Augusta er mye ute og går tur med dukka si om dagen. Det er viktig at den har på klær, har teppe over og har flaske og sutt:) Plutselig glemmer hun hele vogna, og den suser nedover bakken og hvelver i veikanten. Godt de ikke lever disse dukkene:)

Ellers er vi litt stolte av jenta vår om dagen, hun er nemlig fryktelig ivrig på å gå på do nå! Flere dager i påska har hun gått med tørr bleie hele dagen, og sier fra når hun skal på do. Og da skal hun gjøre alt selv, helst lese i et blad, og vi må gå ut og lukke døra! Bestemt frøken;)


ha en fin kveld du som er innom!


her skal påskepynten bort!

24 kommentarer:

Huset på terrassen sa...

Hærlige !!!

Therese sa...

Ja, denne uken hadde vært fint. En salat er topp det også. Torsdag er eneste dagen jeg ikke kan.

Du kan jo høre med fru håland kanskje, så ser vi hva som passer.

Råflotte gensere. Heldig er de. Vi må ta vare på gledene ved hjemmestrikket tøy. Skjønne barn også. STOR KLEM

Anonym sa...

Heisann Silje!
Alltid så kjekt å besøke bloggen din.Håper du aldri slutter å blogge..hihi;)) Nydelige gensere forresten og nydelige barn;) Ser ut til at dokkke har hatt ei strålende påske dokke også! hilsen cathrine

jordbærpiken sa...

Så skjønne gensere! Flinke bestemødre de ungene dine har altså! :)

Så gøy at Augusta vil gå på do. Det er så deilig når de begynner å si ifra selv.

Ida fikk sykkel i dag av besteforeldrene sine. Stor stas å sykle rundt på sin egen tohjulssykkel med støttehjul, rosa kurv foran og eget sete bak til dukken. Hehe.

Ha en god uke, Silje! Jeg begynner å jobbe igjen etter to uker avspasering og en uke påskeferie, så det skal bli hardt å stå opp i morgen tidlig ja.

Klem!

RoseSommer sa...

Så fine bilder!!!
Nå står forresten knekkebrød i ovnen....etter din oppskrift! Ferdige om en time. Er spent!

Janne Lillian ♥ sa...

God kveld!

Så nydelige gensere!! Det er godt det fins bestemødre som strikker :)

Ser ut som du har hatt ei flott påske ♥ Nydelige bilder av både bakst og barn som leker ute.

Er enig at gult er koselig til påske, men ellers er jeg ikke veldig gla i det :)

Ha en fin kveld videre :)

Klem

Fra huset i svingen sa...

Kjempefine marius-gensere som barna har fått :-D
Her har vi også en flink og snill bestemor som stadig strikker litt klær til både barn og voksne.
Heldige er vi ;-)

Ha en fortsatt fin kveld!

borghild sa...

Åååh, så fine! Mariusgenseren er nok den fineste strikkegenseren jeg vet om!:) For tiden er det bare minstemor som har (arv etter storebror), men det er jo kjempefint når de to har like:)
Og Augusta høres veldig ut som vår lille frøken også, hi hi;)
Klem B:)

mi-rachel sa...

mariusgensere er så nydelige.heldige dere er!

Har en drøm... sa...

Flotte gensere, jeg elsker Marius gensere jeg og, og er så herlig at de er så nostalgiske - hadde jo slike selv og (i gamle dager, hihi)
Nydelige barn ♥
Er så gøy med dukkevogntid, men ja, godt det er dukker og ikke levende babyer:o))

Siste påskekveld er på hell, i morgen er det hverdag igjen, litt godt og syns jeg:o)

Klem Line

Skogmusa sa...

Skjønne barn du har.:)
Veldig søtt med marius-gensere også:)
Ha en flott kveld!
Klem

Sandoren og Blåsten sa...

Så fine gensere! Her i huset har vi også en mormor som har strikka Marius-genser til lilleprinsen.

Det er jo ekstra stas med disse hjemmestrikka genserne synes jeg.

Hilsen Gry K

Mona Christin sa...

Da er ho jo skikkelig flink. Ikke alltid lett å få barn til å slutte med bleie, men hvis dette fortsetter så går jo det fint.

Herlig med vårvær, grått eller ikke. Bare det å kunne komme seg ut er en drøm.

Klem

Marit sa...

Eldstemann her i huset har arvet mariusgenser fra onkelen sin, og den er like fin. Morsomt med et mønster som aldri ser ut til å gå av moten. Jeg har ønsket meg mariusgenser til lillemor til høsten, men i hvit og rosa.

Deilig når de begynner å ville slutte med bleie, flink jente.

Må bare berømme bloggen din, det er alltid "så god stemning", og koselig å lese!!

God kveld, Marit:-)

Madicken sa...

Flotte gensere - slik vil jeg også ha til mine små! :-)

ennah sa...

Herlige barn i fine gensere!!
Gutten min fikk også Mariusgenser i påska + en anna strikka vår genser;)
Godt å ha sånne flittige-bestemødre som strikker!

Guttemamma sa...

Kjempefine gensere! Har slike fra jeg var liten,men de klør...:-)

Hildegunn sa...

De var kjempe fine gensere ! Og ungene er bare bedårende !! Håper du også hadde en fin påske.

Ruths datter sa...

Våre to hadde Mariusgensere også da de var små. Det var for ca 20 år siden. Stadig populær.
Klem

fryd&forandring sa...

Herlige barn du har! Marius-genser er stas, håper mine barn får slike etterhvert også. Har en fremtidig bestilling hos mormor!

et kjært hjem sa...

Så skjønne unger i kjempefine gensere! Herlig når de begynner å gå på do! ha en fin dag ;)

Kristine sa...

Nydelige gensere!

Kine sa...

Guttene mine har også fått Marius-gensere av oldemoren sin :) Det er HERLIG! :) Måtte de aldri vokse ut av dem ;)

Ineke van den Akker sa...

Wow! I bought this sweater for my little granddaughter when I was in Norway!