søndag 18. april 2010

Gamle blonder



Sist jeg var hos pappa skrotnisse kom jeg over en eske med gamle blonder og duker i. Nå er de nyvasket (men burde sikkert vært stivet også) og ligger til pynt i stua.



Et par bilder fra stua vår i dag. Et skikkelig vår- og sommertegn for meg er når verandadøra ut mot hagen kan stå åpen i mange timer i strekk. Det har den gjort i dag, herlig!



I dag satt Augusta plutselig og bladde i en av interiørpermene mine. Hadde jo vært koselig om vi kunne dele den interessen:)
Ungene fikk noen drops i eggeglassene sine i dag tidlig, som de kunne kose seg med mens de så på Askepott. Lykke for to små:)

I dag har vi vært i treårsdag, veldig koselig! I tillegg har far i huset kommet hjem, etter å ha vært på en liten guttetur. De skulle vært i England, men pga vulkanen ble det Gøteborg i stedet. Ungene og jeg har hatt det kjempefint alene, men det er jammen koselig å få pappa'en hjem igjen. Det er godt å være to om ting!



ha en fin kveld!

16 kommentarer:

Kallemillelente sa...

Nydelige heklerier.
Må bare si at den som ligger i midten i krukken, visstnok er en "nupperelle". Jeg har ikke peiling, men min mor var her i helgen, og var i fyr og flamme over noe sånt som jeg hadde fått av datterens oldemor.
Det er visstnok et helt vannvittig arbeid - og bør "tas vare på som om det var gull".
Men jeg synes nå at nupperellen (om det var det riktige ordet) var finere i krukken - enn i en safe:)

Mona Christin sa...

Hei.

Koselige og stemningsfulle bilder. Synd med turen til mannen. England er litt annerledes enn Sverige. Men dessverre kan ikke naturen rås over.

Så heldig du var som fant denne esken med blonder. Pappa skrotnisse er gull verdt.

Ha en fin kveld.

Klem Mona C

PS Bli gjerne med i min giveaway.

sylvia sa...

nydelig heklet ting du fant,ja vært hos din pappa jeg å,mye han får inn,
moro å titte der.
herlige bilder av barna,heldig som fikk mannen hjem,min er i kina,vet ikke om han kommer til rett tid hjem,tar en dag av gangen.
ha en flott kveld,
klem fra sylvia

Linn sa...

Så koselig dere har det:)
Høres deilig ut å kunne ha verandadøra åpen:)Det kan vi iallfall ikke her, for her har det haglet og sluddet i hele dag:(
Så søte barn du har:) Hvor har du kjøpt de nattdraktene?

interiørinteressert 3barnsmamma sa...

han er bare altfor nydelig han gutten din. tror jeg har komentert det før og, he he.

Hanne Mette sa...

Nydelig håndarbeide og fine bilder! Ungene dine er utrolig skjønne.♥
Håper dere får en fin kveld.
Klem

ennah sa...

så heldig, nydelig med sånne nuppereller.. Min bestemor heklet endel sånne:) så det har jeg også. Fint med sånne skatter:)

Lynetmor sa...

Hei, så fine bilder :-) Ha en fin kveld :-)

Jorid ♥ Noe på Hjertet sa...

Herlige bilder :-)

Ha en flott uke Silje!
Klem

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

So heldig å finne masse fine blonder☺ Nydeleg!!

Her har vi ikkje kunne hatt verandadøra open litt eingang-har snøa som bere det :( Kor er våren??!!
Jaja, den kjem vel....

Håpe du får ei fin veke☺

Klem M♥

Bagatellar sa...

To deilig små du har, for meg med tenåringer er det rent nostalgisk med sånne pysjkosebilder:-) Ser du har fått noen nydelig nupereller, det tror jeg ikke mange driver med lenger, min farmor og mor kan jeg huske laget det da jeg var liten. Kanskje på tide med en liten skattejakt i farmors gamle saker;-)

annicken_j sa...

Fine nuppereller, det er jo en samling med knuter! Hvis du vil stive dem kan du koke 2/3 del sukker og vann og spraye det på ;)
Herlige barn, spesielt med morgen sveis. Hihi.
Ha en fin morgendag

Anne Mai sa...

Flotte blonder :)kunne godt tenkt meg å scrappe med dem ;)

Tante Hilde sa...

Nydelige brikker og duker. Fine bilder av barna.Skjønne er de. Gutta hadde jo hatt det fint i Gøteborg. men kan ikke sammenlignes med fotballkamp i England.Vi gleder oss til torsdag. Klem fra tante

ihe sa...

Hei Silje!
Kjempefin blogg du har :) Det var mamma (bente) som tipset meg om den..

Jeg er innom hos Tor nesten hver gang jeg er hjemme i skien, det er så utrolig mye å se på der. Jeg syns det er veldig gøy å finne gamle ting og møbler som jeg kan male eller pusse opp. Eneste problemet er at leiligheten begynner å bli ganske full av møbler :)

Huset deres var utrolig koselig!
Klem fra Ida Hermansen

Min stil sa...

Nydelige blonder, og flotte bilder av to små barn. Ha en flott dag.
:) Susanne