lørdag 10. april 2010

En fantastisk dag!


Ja, dette har virkelig vært en fantastisk dag! Strålende sol og vår-temperatur. Etter en liten handletur satt vi i gang i hagen, vi har plantet stemor (fikk rasket til meg de siste i denne flotte fargen, min favoritt!), beskjært busker og trær, gitt rosene kugjødsel og vannet. Jeg fikk også satt ned løkene fra årets løkblomster, blir spennende å se om de kommer opp til neste år!



Vårtegn mangler det ikke på... Og heldige Augusta har fått rosa sykkel, av min kjære tante Hilde. Det var stor stas, og dukka måtte selvfølgelig sitte foran!



Kjempestas å få lov til å hjelpe til!



 Litt pynt på trappa, og endelig blomstrer krokusene!



 På ettermiddagen reiste vi ut til sjøen på hytta til mamma. Der ble det påskeegg-jakt for ungene og fetterene deres, litt forsinket siden Ferdinand fikk omgangssyke på påskeaften. Påskeharen hadde vært snill og lagt igjen fire store påskeegg til fire lykkelige barn:)



Vi grillet på hytta, og spiste indrefilet av svin med Parmaskinke snurret rundt, poteter, salat og bernaisesaus! Fantastisk godt! Så ble det kos foran peisen og lek for barna, før vi satt kursen hjemover igjen.

Nå blir det litt sjokolade i skåla, og kanskje en bra film? Merker jeg er glad det er min tur til å sove lenge i morgen....;)



ha en fin lørdagskveld!

17 kommentarer:

Bjørg ✩ Huset ved Fjorden sa...

Det høyrtes ut som ein herleg dag!!!:)
Og heldige du som får sove lenge imorgon! Her har vi ei som er oppe kl 7 :) Men ho er reine solstrålen:)
Håpar dagen fortset like fint som den begynte for deg!
Klem:)

Randi sa...

Ser ut som dere har hatt en flott dag:o)
Jeg har også kjøpt stemor (og pelargonier)i dag som skal plantes i morra.

Klem

ennah sa...

Å for en herlig dag:)
Ser at våren har kommet litt lenger hos dere enn her i tr.heim.
Så koselig å plante blomster sammen med barna..Herlig.
Men uansett så går det mot fine tider, for både store og små nå.
Takk og lov kan vi legge vinteren bak oss:-)
Ha en fin lørdagskveld med sjokolade og kos.

AnnaJohanna sa...

For et herlig innlegg!! Tusen takk for du deler disse fantastiske hverdagslige tingene med oss :)

KLem Johanna

Kallemillelente sa...

Koselig innlegg. Ser ut til å ha vært en finfin dag:)
Min datter har også Noa Noa jakken. Og dette er første gang jeg ser noen andre med den samme! Veldig, veldig glad i den:)
God helg - og sov godt;)

Jijji sa...

Høres ut som en perfekt dag! Ønsker deg en like bra dag imorgen!
Klem fra Jijji

Mona Christin sa...

Hei Silje.

Helt enig. Dagen har vært helt fantastisk. Eneste minuset er at det var så kaldt drag i lufta.

Herlige vårbilder. Ble så inspirert av pelargoniaen din og måtte på Plantasjen å kjøpe meg et par i dag. Flott farge på de. Fikk også dratt med meg en lavendel. Lurte litt på stemor også, men min favoritt (samme som din) fantes ikke alene i 10 pakningen. Hadde ikke lyst på de andre fargene.

Dere får ta turen til Gamlebyen en gang det er frimarked. Veldig fint der altså. Har vært der i dag, og det myldret av mennesker der.

Klem Mona C♥

salige lavendel sa...

Nydelig trappepynt hos deg! Blå fioler er det første jeg skal sette ut også, men fikke ikke gjort det i dag. Koselige bilder hos deg :)

Har en drøm... sa...

Oj, for en fantastisk dag dere har hatt! Nydelige blomster, ny sykkel og påskeegg - herlig ♥

I dag har det vært 11 grader og strålende sol her hos oss, nydelig...

Klem Line

NL sa...

Ser ut som en deilig dag ute i hagen! Ser nesten ut som vår ;)

Så utrolig koselig å plante i både bøtte og balje!

Og tusen takk for den koselige awarden - den satt jeg pris på.

Ha en fin lørdag kveld :)
NL

Siv ♥ mitt lille hjem ♥ sa...

Tusen takk for Award ♥

Herlig dag dere har hatt...
Deilig om dagen nå :)
Har også plantet ut stemor i dag ♥

Ønsker deg en nydelig søndag ♥

fryd&forandring sa...

Så mye vårstemning på en gang -deilig!!
MOrro med forsinket påskeeggjamkt og kan jeg tenke meg.
Jeg har en award til deg hod meg! Kos deg videre med helgen!

It's me sa...

What a beautiful blog i found !! i will follow you......and your kids are so sweet.........i come back soon ! sweet your banner with the pelargonium.......such beautiful pink !! hope you come to visit my blog..and maybe you will follow too???? o yeah can you put a translator on your blog?? thanks! have a nice sunday........hugs from Ria from Holland

Janne Lillian ♥ sa...

Så flotte bilder. Skikkelig vårstemning på trappa!!

Ønsker deg en strålende flott søndag ♥

Klem Janne

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Å so koseleg♥

Håpe du får ein fin søndag☺

Klem M♥

Cosmos sa...

Hei og tusen takk for skikkelig koselig kommentar på bloggen min. Koselig at du har lagt deg til som følger

Herlige bilder du viser. skikkelig vår:-) Ja det er ei herlig tid vi går i møte nå.
Nydelige barn du har.. Nyt tida med de.

Ellers hørtes menyen sabla god ut. Ble litt sulten nå.
Ha en herlig søndag videre.

Klem Marianne

Margrethes hus og hage sa...

En herlig vårdag :) Det er slike dager man bare må nyte.

Ønsker deg en fin uke. Hilsen Margrethe