fredag 2. april 2010

En dag i hagen


I dag var det endelig opphold, og vi kunne ta en tur ut i hagen. Været har vært vekslende, sol og regn om hverandre, men det er ingen tvil om at det snart er vår!



Augusta hadde kledd på seg selv, og var klar for å gå ut! "Ta bilde av meg òg da, mamma!" sa Ferdinand:)



Det var litt av hvert å gjøre i hagen! I bedene er det mange spirer, men ingen blomster enda.



Herlig å se nye knopper komme opp! Augusta tar seg en matbit på trappa:)



Skudd på solbærbusken, som i år er kjempestor! Og det lukter allerede solbær, herlig!
Fuglebrettet var for noen uker siden helt dekkat av snø. Kronen på toppen er knekt kan dere se, etter at det raste snø fra taket. Jeg er glad denne vinteren er over!

Siden jeg ikke har så mye greie på dette med hage, lurer jeg på om noen har tips ift beskjæring av ulike busker og trær? I hagen vår har vi roser, rips, solbær, stikkelsbær, syriner, eple- og plommetrær og skjersmin. Og blåbær og junisøtmispel!




Blomsterbordet på verandaen fikk litt ny pynt, påskeliljer og hvite stemor.

Nå skal påskeeggene fylles, i morgen blir det påskeeggjakt!



ha en fin kveld!

8 kommentarer:

lisje astrid's husblogg sa...

Du har det berre såååå nydeleg rundt deg♥
Å sååå søte små♥
Gode påskedagar ønskast vidare
Helsing frå Astrid☺

hjertero.com sa...

Koselige hagesysler!

Jeg gleder meg sååå til neste år når jeg skal ta fatt på min nye, akkurat passe store hage!

God påske!

Hilsen Silje /hjertero.com

Beate sa...

herlige vår-bilder!!

klem beate

RoseSommer sa...

Så koselige vårbilder! Skal forresten prøve å lage knekkebrødene dine snart. Ha en fortsatt fin påske, og en fin vår.

Mona Christin sa...

Hei.

Så flotte bilder. Blir glad av å se de. Det våres, uten tvil.

Kos deg med den flotte familien din.

Klem fra Mona C♥

Nooria sa...

Jeg tenkte at det kanskje var My Cinnamon girl. Jeg kopierer ikke andres design, men jeg skal sy en kjole til jenta mi som er noe i samme gata :-). Jeg klippet den opp før påske og skal forhåpentligvis montere den i dag.

Deilig med en dag i hagen. Det håper jeg det blir mange av frammover. Takk for koselig besøk i bloggen min!

Min Lille Drøm sa...

Mange herlige bilder inne hos deg Silje;)
Trist at F ble syk, håper det går fort over og at påskeaften blir hyggelig for dere alle;)
Her går ikke alt etter planen akkurat, har ikke kommet oss ut enda, Theodor er trøtt etter tur med Pappa og Jonathan sover igjen..skikkelig trøtte unger med andre ord..
Så da spørs det hva vi rekker før vi skal på middag..men det viktigste er vel å ta det rolig på slike dager;)
Klemmer

Lisbeth T. Hansen sa...

Happy Easter and enjoy your Easter egg hunt tomorrow! The Easter bunny is also coming to my house and hiding eggs...
Hilsen fra Lisbeth.