tirsdag 20. april 2010

Bilderas fra gangen vår!


I dag har jeg (i anledning Ferdinands forestående bursdagsselskaper) tatt en storrengjøring av gangen vår. Og ikke minst stor-rydding! Jeg kan nemlig med èn gang bekrefte at den aldri ser slik ut! En av mine lesere, Linnea, ba for en stund siden om å få se flere helhetsbilder, så jeg tar med noe av det i dag også.




Denne skjenken rommer alle dukene våre. I skuffene er det masse forskjellig, de fyller seg fort opp. I den svarte hjerte-kurven ligger nøkler, lipgloss, dukkesmukk og andre nødvendingheter;)

I døra kan du se inn til stua, og såvidt skimte spisestua vår.




Under trappa er ungenes leker. Vanligvis er det dobbelt så mye, og dobbelt så rotete her, men nå håper jeg vi kan holde orden en stund!



Døra rett frem er inn til vaskerommet, og den til venstre er inn til det lille badet.



Vi har også et skap med fire dører fra Ikea i gangen, som rommer jakker, lysestaker, votter, luer og skjerf, hobbyutstyr, ja, you name it... Her er også hjørnet med ungenes tegninger. Ferdinand kommer hjem med ny tegning fra barnehagen hver dag, og er like stolt hver gang. Og i dette huset skal ungenes kunst vises frem!



Den doble skyvedøra inn til stua er så godt som aldri lukket. Selv om jeg egentlig godt kunne tenke meg å ha den ene døra synlig.


Slik ser gangen vår ut akkurat nå. Om en time kommer mann og barn hjem, og da vil den nok se ganske annerledes ut:) Men det er sånn det skal være!



ha en fin tirsdag!

31 kommentarer:

Mitt liv på Storhaug sa...

For eit fint hus du har! Koste meg mens eg kikka gjennom bloggen din=) Vil gjerne følge med videre, så legger deg i min bloggliste=)

RoseSommer sa...

Moro å se!! Så fint det var med de hvite opalin-glasstingene du har samlet. Så godt de passet på en hvit hylle. Jeg har noen sånne ting, men synes de blir for "harde" på mine brune møbler. Men jeg får jo flere og flere lyse møbler jeg også, så da kan jeg ta dem fram.
Og så skal vi bytte dører, og jeg har vurdert å ha sånne speiler som du har. (2 loddrette på midten.) Og etter å ha sett dine bilder ble jeg overbevisst om at det vil være et veldig lurt valg! Takk for titten.

Guttemamma sa...

Høres kjent ut...men deilig med stor gang,det har vi også!
klem♥

Godt Isolert/Victoria sa...

Nydelig gang! :)
Jeg synes også det er vanskelig å holde orden i gangen, men det er deilig når den er helt ryddig og alt er på stell! :)

Anita sa...

Fint ja! Nesten så jeg ble inspirert til å gå å rydde i min egen gang :0)))) Men bare nesten!! Idag har det ikke blitt no ute maling på meg, men Amalie og jeg har vært i byen og handlet sko til henne og Vetle OG en sinkvannkanne OG en tunika til meg :D Sååå utrolig masse fine tin på Kremmerhuset nå, men klarte altså å stå imot med kun en vannkanne, denne gangen ;0))Hmmmm! I ettermiddag skal noen på dugnad og vi andre skal kose oss her hjemme, kanskje det blir en liten hagedugnad på meg og Ane. Kos dere Silje! Gode bursdager!!! Klemmer fra Anita!

Bagatellar sa...

Det er så godt å få ryddet og vasket og kunne nyte synet, men akk så varer det ikke så lenge med små i huset(og hjelper ikke om du plusser på ti år på din heller, omtrent der mine er. Min gang ser bare grusom ut, men den er litt sisteprioritet siden vi har så mye annet som må tas. Gammelt hus = mye jobb, så pris deg lykkelig over det nye nydelige huset ditt.

Elizabet Stilig hjem sa...

Så flotte bilder du viser! Dere har et kjempefint hjem!

Ann Elin sa...

wow så fint du har det hjemme hos deg:)) Herlig med en stor gang og så lurt med lekene til ungene under trappa:)) Jeg savner det i mitt lille hus, det at ungene kan få ha sitt eget hjørne eller eventuelt et lekerom. Her blir stua lekerom siden soverommene til ungene er så små. Jeg får bare drømme videre om et større hus, men det kommer ingen for salg så vi må vel bare sette igang å bygge:))

Du har en herlig blogg:))

klem fra AnnElin/ Fru Rosas Hjem

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Herleg stor gang har du vertfall☺ Å so deileg med stort gardrobeskåp-det vil eg og ha..vår yttergang er kun 5 kvadrat som begrensa seg med gardrobeplass der.

Kjenne til det med ryddigt i 5 min so ser det ut som ei bombe har slått ned.
Nyt det mens du kan☺

Klem M♥

Benedicte sa...

Hehe, kjenner til den der "under trappa" situasjonen.....her i huset er hele husets millioner av leker nettopp under trappa:)
Kjempefint:S

Men sånn er det med unger og familie, ikke noe å gjemme bort. Det er som det er:)

Ha en flott tirsdag!!

Klem
Benedicte

ennah sa...

Ååå så heldig dere er så har så fin og stor gang!! skulle ønske det var meg!! Kjenner lengselen etter hus er enormt stor her jeg sitter...

takk for inspirasjon!!:)

hilsen ennah

Camilla sa...

For et kjempe pent hus dere har!:) Synes det er så flott å se når man kan se litt spor av dem som bor der, spesiellt barna!:)
Likte forresten ytterdøren deres kjempe godt!:)

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Nydelig den lille benken du har i gangen....me love.....
Ser du har de samme potteskjulerene fra Figgjo som jeg har...de er nydelige...:)
Ha en kos kveld
eddaKlemmer

hjertero.com sa...

Nei, med aktive barn er det nok ikke så lett å holde orden 24/7. -Men som du sier; det er sånn det skal være! De som bor i et utstillingsrom kan ikke glede seg mye over det. Tenk gleden vi får når vi rydder vekk ting og blir begeistret over hvor fint det er!

Jeg skulle virkelig ønske at jeg hadde størrelsen på gangen din! Det er aberet med huset vi pusser opp; dårlig plass til verken sko eller garderobeskap. -Og så er det jo innmari hyggelig å komme inn i en stor, åpen, koselig entrè1

Ha en finfin tirsdag!

Hilsen Silje

Fru Andersen sa...

Så koselig med barnas tegninger fremme! De er virkelig med på å gi gangen personlighet sammen med den flotte sjenken. Kjempekoselig gang!

Jijji sa...

Kjempelekker gang! Så deilig med stor gang med plass til "det meste". Men så var det det å holde det rent og ryddig når barn og mann kommer hjem...
Lykke til!;)

Klem fra Jijji

Renate :) sa...

Så stor og fin gang:)

Hanne Mette sa...

Så deilig med stor om åpen gang! Dere har det veldig koselig. Og rot et eller annet sted blir det når man har barn i huset. Det SKAL se bebodd ut synes jeg.
Masse fine detaljer i dagens innlegg Silje.
Ha en fin kveld. Klem

Kristine sa...

For en stor, romslig, nydelig og ryddig gang du har Silje. *Misunnelig* Våres er vel kanskje 1x2 meter, max...

mi-rachel sa...

så pen den kransen var.

rod i hob sa...

Så fin gang du viser fram!!

Kjenner misunnelsen komme snikande. Me har og stor "fin" gang. Men alle vegger er kledd med umalt panel!!

Når eg ser din gang får eg så vannvittig lyst te å setta i gang med malerkosten... Men akkurat nå virke det som en UMULIG oppgave :-(

Får venta på bedre tider..

Ha en fin kveld!!

Linda Camilla sa...

Så fine bilder og for en fin gang!! Flink du er!
Likte utrolig godt den søte kransen og de fine blomsterpottene! :)

Nina B. sa...

For en stor og herlig gang dere har ☺ Helt enig i at det skal synes at det er unger i huset. Gøy å se helhetsbilder også! Nydelig rosekrans over sjenken også.

Takk for titten ☺
NinaB

Drømmeskyen sa...

Nydelig gang!:)
Jeg som med mange andre ble inspirert til å rydde i gangen min også. Det trengs.

Ha en finfin dag. Hilsen Hilde

Anonym sa...

oh my gosh!! nyyyydelig! takk Silje!
Som sagt; jeg eeeeelsker stilen din, og bruker bildene dine som inspirasjon og til å drømme meg bort..
Linnea

Min stil sa...

Så flotte bilder du viser. Og en sånn gang ønsker jeg også meg. Stor, lys og fin :)
Vi holder også på med oppussing av gangen, men det går træææææægt!
:) Susanne

ELIN sa...

Så flink du har vært til å rydde gangen. Veldig deilig kan jeg tenke meg, selvom det dessverre ikke er lett å holde det slik. Synes dere har det flott hjemme. Ha en flott dag. Klemmer fra Elin

Anne Mai sa...

Kjempe flott du har det :) skikkelig hjemmekoselig må jeg si.
ha en fin onsdag :) klem anne mai

Beatemor sa...

Takk for inspirasjon! Holder på å pusser opp selv - og liker veldig godt stilen din!

Maliva`s verden sa...

Utrolig koselig gang du har....deilig med så stor plass. Koser meg alltid her inne hos deg jeg;o) Go`ettermiddag! Klem fra Maliva

mkm sa...

Hei! Så flott innlegg og kjempefine bilder! Jeg titter innom en gang i blant, du har en veldig fin blogg:) Jeg ble nysgjerrig, for det er en sånn benk som du har i gangen din vi ser etter. Så lurer på hvor du har fått tak i den??