lørdag 24. april 2010

Barnebursdag



I dag har vi feiret barnebursdag for Ferdinand som har fylt fire år! Tanken var å sette litt bondegård-preg på bursdagen, siden gutten vår elsker både dyr og traktorer. Det har han gjort siden han var bitteliten.
Bordet ble dekket med hvit papirduk, og ungene fikk hver sine fargestifter de kunne tegne på duken med. Pappkrus fra Rice, servietter fra TineK. Bordpynten besto av bondegårdsdyr, traktor og smarties.





Ei venninne av søstra mi baker kjempefine kaker, og laget denne flotte Gråtass-kaken for oss! Det var stor suksess:) I tillegg hadde vi gelè, kanelsnurrer, boller med vaniljekrem, muffins og snickerskake. Sistnevnte er pyntet med bondegårdslys fra Wilton, kjøpt på Jernia. Muffinsformene er også derfra, med traktorer på:)

 

Jeg svarer på noen spørsmål til slutt:

Muffinsene er pyntet med smørkrem, ja:) Smør, melis, vaniljesukker og melk.

De røde skoene til Augusta kommer fra KappAhl, Vintage Stories.

Perlesukkeret jeg bruker på kanelbollene er kjøpt i Sverige, har aldri funnet i Norge.

Lysekrona over spisestua er kjøpt i en lokal interiørbutikk for flere år siden, og jeg vet dessverre ikke hva merket heter.



Nå har jeg satt meg godt tilrette i sofaen, og her blir jeg sittende;)



ha en flott lørdagskveld!


33 kommentarer:

Randi sa...

Kult bord! Den Gråtasskaka var bare lekker. Nå fikk jeg skikkelig lyst på kaker :o)

Ha en fin lørdagskveld!
Klem

Anette {foreldremanualen} sa...

Så kult! Elsker hvordan du har brukt leker til å pynte med. Enkelt, lekkert og ikke minst rimelig! :-D

Anns draum sa...

SÅ fint og orginalt!! Tippar min gut kunne tenkt seg eit slikt bord og, men han tørr nok ikkje, verte jo 10 og då er det vist barnsleg:)) Nydeleg gråtasskake;)

Sandoren og Blåsten sa...

Tenker det var en fornøyd bursdagsgutt i dag jeg, med fint bord og kul kake!

Muffinsformer med traktor skal jeg jammen se etter også, takk for tipset!

Hilsen Gry K

Fro (Idyll på landet...) sa...

Gratulerer med bursdagsbarnet! Så koselig du har pyntet, og kjempefin Gråtasskake du har laget! :)

Klem

Jijji sa...

Utrolig kul kake!!!
Moro med gjennomført bursdagstema og herlig bord! Tipper 4-åringen var knallfornøyd;)

Ha en fortsatt koselig helg!

Klem fra Jijji

Therese sa...

Hei kjære deg. Tusen tusen takk for i dag. DU er utrolig flink til å ordne bursdager for barna. PERFEKT. Nydelig mat og kaker, go stemning for barn. Så god stemning at jenta mi ikke vil hjem. Det er utrolig flott. Nelia koste seg på rommet til Augusta. Så mange spennende skatter Silje. Hun er en heldig lita jente som har et slikt rom.

Takk for i dag. Håper gaven falt i smak. STOR KLEM FRA Therese og Nelia

FruLisa sa...

Takk for kjempefin inspirasjon!

KRISTIN sa...

Du er helt genial når det gjelder pynting av barnebursdagsbord!! Dette skal jeg jammen huske (håper jeg) til min Linus sin 4 års dag - om tre år!!

Så fikk jeg med en ekstra opplysning om hvor jeg kan få tak i sånt perlesukkeret også - TAKK!! Har sett det på boller i enkelte anledninger, men aldri funnet det. Helt utrolig at de ikke kan selge det her i Norge?!

Ha en god helg videre!! Klem!

Hanne Mette sa...

For en heldig gutt! Utrolig fint dekket bord med søte detaljer og kakene ser deilige ut!
Håper du slapper av i kveld. Barnebursdag er gøy, men jammen er det slitsomt også.
Klem

NL sa...

Så kreativt og morsomt bursdagsbord du dekket! Vil tro storebror var fornøyd med temabursdag, kaker og masse småvenner på besøk.

Nyt en deilig kveldsstund
Klem NL

opp ei trapp og inn ei dør! sa...

Så kreativ bordpynt! og den kaken tok pusten fra meg! :)

Blå-hvit samlemani sa...

Du er så flink til å dekke bord... Kjempeflott..

Jeg husker jeg hadde løvenes konge som tema i et selskap...og det var løvenes konge figurer overalt...Noen av ungene trodde de kunne spises!

Ønsker deg en flott kveld

mali-mo sa...

FOR en flott bursdagsfeiring! Kjære vene, så fint du har laget det, dette var helt nydelig!!! Herlige bilder!

Her er det lørdagskveld med vin i glasset ig reker på bordet, jeg fyller batteriene med gode stunder.

God søndag Silje!

Ruths datter sa...

Den fine traktorkaka da.
Klem

Drømme verden min! sa...

Så flott og gjennomført bord! Du inspirerer meg masse når det kommer til bordpynting! Moro at du pynter så forskjellige bord også, ikke det samme hver gang. Hvor tar du det fra? Barnebursdag her om ikke så lenge, jeg henger i stroppen:) Føler det blir rosa..

Kos dere videre i helgen!

Fru Fjeldhammer sa...

Herlige bilder som alltid, Silje!!

Katla sa...

Flott bursdagsbord!! Er så glad i tema jeg. Synes det er veldig smart med duk til å tegne på :)

Blev følger av blogget dit i dag, kjempe krativt og inspirerende.

Katla

ELIN sa...

Så flott pyntet, og herlige kaker. Gratulerer så mye til den flotte 4-åringen! Ha en avslappende dag. Klemmer fra Elin

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

For eit kult pynta guttebord!! Du er flink!!!☺☺
Nydelege kaker☺

Håpe søndagen er fin☺

Klem M♥

Tante Hilde sa...

Et Skikkelig tøft dekket bord! Lekre kaker, blå himmel og alt ligger til rette for en flott bursdagsfeiring. Du får det til Silje, klem fra tante

Tonerose sa...

Så herlig du har pyntet! Og kjempestas med papirduk og fargestifter - kjempekos for de voksne i ettertid også!

Stilig med startis og små leiker på bordet. Smart er du! :o)

Wilton-stash er helt supert til baking, og de har jo alt av former også, som feks traktor. Moro!

Ønsker deg en vidunderlig søndag!

Har en drøm... sa...

Kult dekket guttebursdagsbord! Artig med de bondegårdsdyra og fargestifter!
Tipper det fikk gutta til og sitte stille ved bordet en liten stund jeg:o))

Ha en fortsatt strålende søndag!

Klem Line

Kristine sa...

Så nydelig bord du har dekket! Og så mye kaker, dere har sikkert rester i mange dager...
Utrolig flott kake venninnen din har laget til Ferdinan!
Og gratulerer så mye til bursdagsbarnet :-)

Klem Kristine

Hildegunn sa...

Fantastisk flott !!!!!!!
Du er bare så flink, helt utrolig !!!

Min stil sa...

Så flott. Tenker det var en perfekt bursdag.
Klæm fra Suasnne

Min stil sa...

Så flott. Tenker det var en perfekt bursdag.
Klæm fra Suasnne

Familien vår sa...

Nydelige nydelige bilder Silje :D
Fantastisk flott dekket bursdags bord. Det er alltid så morsomt å se hvordan andre løser den "oppgaven" :D

Inne på siden min finner du awards som jeg har lyst til å dele med deg og den flotte bloggen din.

Mange klemmer fra Siri

Nicco sa...

Du er veldig flink med bordekking, jeg får masse insprasjon fra deg! Spesiellt det med å bruke farger, der har jeg litt å lære!
Guttebordet ble skikkelig fint, gleder meg også til å dekke guttebord etterhvert jeg også (har to jenter fra før).
jeg har også funnet sofaen og her blir jeg! God søndagskveld!
Takk for tipset ang. perlesukker (har sett overalt, men da forstår jeg jo at det ikke finnes her)

Kristine sa...

Så lekkert pyntet bord! Smart ide med bondegårdstema:)Kul gråtass-kake. Falt nok i smak hos barna.

Anita sa...

Nydelig bord :-) Den ideen skal jeg spare til gutten min :-) Kan du ikke legge ut oppskriften til snickers-kaken din?

Cathrine Alexandra sa...

wow, den gråtass kaka skulle jeg gjerne hatt oppskrift på. Min sønn på tre er helt frelst, og har også vært det helt siden han var liten.
Nå fikk jeg en ide til 3 års dag, om en måned.. Takk for fiin blogg :)

Kaptein Gulltann sa...

Dette var virkelig godt gjennomført.
I forbindelse med barnebursdager har jeg en nettside som selger skattejakter til barn. Både prinsesse, pirat og troll står straks på menyen.

Jeg kunne veldig gjerne tenke meg å sende deg et gratis-eksemplar som du kan prøve ut. Er i startfasen og trenger de tilbakemelidngene jeg kan få.

Ta kontakt på siden min hvis du har lyst til å prøve det ut (gjelder dere andre også :-)

Hilsen Kaptein Gulltann
http://www.barnebursdager.no