mandag 22. mars 2010

Se min kjole...





Heldige Augusta har fått en kjempefin kjole og en alldeles skjønn kåpe av bestemoren sin, begge deler har hun strikket selv! Det er veldig koselig å ta på ungene hjemmestrikkete klær synes jeg, og er altså så heldig å ha en svigermor som strikker masse til dem:)

Ungene og jeg har vært på besøk hos venninna mi og hennes datter på tre år i dag. Vi spaserte til byen, gikk på kafè, var en tur på biblioteket og lekte på lekeplassen i byen. Ungene spiste is og koste seg, nå er våren snart her!



ha en fin mandag!

30 kommentarer:

Sidsel sa...

så flotte plagg - og deilig med hjemmestrikka. lurer på om det er lov å spørre om oppskriften på den kåpa? snuppa mi på 1,5 hadde nok blitt fin i den.

klem

Lappeline sa...

Åååå så søt hun var. Nydelig jente.
kåpen har jeg så lyst å strikke men har ingen å strikke den til.....bare ungdommer her

Hatt en fin dag høres det ut som.

Ha forsatt en fin mandag

klem

Anno1925 sa...

Ååå så fint strikketøy!
Skulle virkelig ønske jeg kunne strikke

klem

ennah sa...

Så utrolig fine strikkaklær:)
Kåpen var bare helt utrolig skjønn!!!
og nydelig modell også.
Ja vårtegnene titter så vidt frem her også, i dag er det herlig SOL:D

Karinaen sa...

Jeg ble rett og slett i vårstemning av den nye headeren din :) Her i nord er det lite eller ingenting som minner om vår på lenge enda.. ;)

Augusta er så søt i hjemmestrikk :)

Ha en flott mandag :)

Klem Karina

Jannes lille sted sa...

Wow, så utrolig fint!! Nydelig altså. Hjemmestrikk er så fint på barn!!

Ha en flott dag
Klem Janne Merethe

Stine Alice sa...

Oi, nydlig kjole og kåpe, dere er helig som har ei så flink bestemor.
Hjemmestrikk er supert å kle barna=) Ha en fin uke.

Audhild Stene sa...

Herlige klær - på ei herlig frøken!
får riktig vårfornemmelse av bildene dine i dag!!

ha en fin mandag videre!

FruLisa sa...

Kjempefin kåpe! *Heldige Augusta*

Balke gård sa...

SÅ nydelige klær, heldige henne (og deg:-)) Herlig med slike dager, det er det som er livet!

Merethe sa...

Så nydelig! Med dobbelknepping og alting :) Ingen ting slår hjemmestrikket!
Stor klem!

Dronning Maud sa...

Fantastisk fint!!!:)

Gaby sa...

what a sweet little girl!

Ha en flott dag!

Klem
Gaby

Blåveispiken sa...

Nydelig jente med nydelige klær!!! Er så flott med hjemmestrikkede klær. Vet du hvor hun har funnet oppskrifta på kåpa? Kunne tenke meg å strikke sånn til tuppene mine:)Ha en fin dag! Klem

Lokki sa...

Skal si de barna har en dyktig bestemor!
En vakker liten prinsesse det der ❥❥❥
Ønsker deg en strålende uke!

Klem Lokki

Har en drøm... sa...

Så herlige plagg! Nydelige ♥ Heldige lille frøken som har en slik snill og flink bestemor... ♥ Finnes jo ikke flottere enn hjemmestrikket!

Klem Line

Anonym sa...

Hei!! Nydelig kåpe !! Er d mulig å få oppskrift evt nummer på hefte og hvilket garn som er brukt??
Har vært på jakt etter en sånn oppskrift til mine tvilling nieser.
De ønsker seg nemlig (eller mora da) :-))en lign kåpe til høsten.. :-))

Alltid kos å se bloggen din. Er innom her hver dag..
Mvh Marianne i Trondheim :-))

Livs Lyst sa...

Så utrolig skjønn den kåpen var!!!

Liv ;O)

Renate :) sa...

Så utrolig fine klær hun har fått:)

Tanja sa...

Så flotte, elsker hjemmestrikk.. er så koselig

Bjørg sa...

For ei skjønn jente i flotte plagg!:) Eg og er så heldig å ha ei svigermor som er flink å strikke! Blir ekstra glad i plagget når det er lagt kjærleik og omtanke i det:)
Klem frå Bjørg

NL sa...

Så nydelig snuppe i hjemmestrikka klær. Jeg elsker håndarbeid og syns det er litt gøy med klær som ikke alle andre har.

Høres ut som en fin dag dere har hatt.
Her har jeg vært hjemme med spysyk snuppe på 2 år.. Håper natten og morgendagen blir bedre.

Nooria sa...

Åhh, den kåpa var utrolig fiin! En sånn skulle jeg virkelig likt å kledd jenta mi i. Nydelig!

Anette sa...

Hei:)

Eg har aldri våre her før,koseleg blogg:)Det var kjempe fin kjole å kåpe:)

Cecilie sa...

Jeg eeelsker strikklær - så nå smeltet du meg... Nydelige klær!

Og du er så flink til å se og fange detaljer, Silje!

Klem, cecilie

Mona Christin sa...

Hei.

Så fin hun er da. Herlig med strikka klær og så blir det mer personlig.

Fin og koselig påskeheader. Du er flink til å matche bilder.

Stor klem fra Mona C♥

Kristine sa...

Nydelig kåpe og kjole Augusta har fått♥

Ruths datter sa...

Den kåpen er bare nydelig.

jordbærpiken sa...

Å, så nydelige strikkeplagg! Den kåpa likte jeg spesielt godt! Har sett en oppskrift på en lignende hos svigermor. Kanskje jeg skal prøve meg på det i påska. :)

trikada sa...

Belega!