onsdag 3. mars 2010

Påskedrømmer


Jeg har begynt å glede meg til påske. Det er liksom noe med meg og høytider. Jeg gleder meg til alle sammen, om det er jul, påske eller 17.mai (men mest til jul da:)) 

Påsken er liksom en "lettvinn" høytid, den krever ikke masse forberedelser, sju slag som skal bakes eller et hus som skal skinne. Selv om det kanskje er den eneste ulempen med tiden vi går i møte, at når sola kommer synes alt. Ingen hybelkaniner gjemmer seg bort i en mørk krok da nei..




For meg er påsken tid med familien, hyttetur på fjellet eller ved sjøen, deilig vår-vær, påskeegg, påskekyllinger, kvikk lunsj og masse marsipan!




Og det er faktisk bare litt over tre uker til påske, så nå kan jeg vel glede meg? Jeg begynner jo å glede meg til jul i august..:)



Alle bildene er fra fjorårets påske.


ha en fin torsdag!

22 kommentarer:

Tove `blogg verden sa...

så fine farger !! Nå fikk du meg og til å glede meg til påske : ))
Ha en god natt!!
Klem Tove

Safina sa...

koselig, fine bilder..
kos

xxx

Mona Christin sa...

Hei Silje.

Så flotte bilder. Påsken er jo en koselig høytid. Deilig med så mange dager fri.

Kos deg i ventetiden.

Klem fra Mona C♥

huset med det rare.. sa...

Er helt lov å begynne å glede seg til påske ja! Jeg har tyvstartet.. allerede. Jeg har blåst ut egg, mens lillemor har malt med glitterlim! Koselig!
Nydelige ranunkler du viser frem!

Har en drøm... sa...

Nydelige bilder ♥ Nå gleder jeg meg til påske og:o))

Klem Line

Prinsesse Elin sa...

Et meget skjønt innlegg Silje. Jeg blir så glad av å se på bildene du legger ut og ikke minst lese hva du skriver. Dette er en av god bloggene vet du. Masse klemmer fra Elin:)

Aryn Contessa sa...

Ingenting i veien for å begynne å glede seg til påske. Det har jeg gjort lenge allerede... Flotte bilder!

Inger Elin sa...

Herlige bilder! Gleder meg til påske jeg også! :-)

Ha en fin dag!

Klem

Lene sa...

Er bare innom med en liten hilsen før jeg fyker avsted på jobb. Noen sjekker avis nyhetene, men jeg elsker å lese litt her inne i bloggland, mens jeg tar dagens første latte ♥

Er tilbake i full jobb, men bare for seks uker. Og nå er jo en uke snart over....!

Tenk at det bare er 3 uker igjen til påske. Da må jeg komme i gang med å pynte litt. Jeg er enig med deg at påske er et av årets høydepunkter. Og som du sier så er det ingen krav til ting man bør gjøre. Alt man gjør blir bare en bonus.

Ønsker deg en kjempefin dag ♥

klemmer fra meg ♥

Kort og Søm sa...

Så fine bilder du har tatt! :o)
Gleder meg til påasken jeg også,deilig å sitte i solveggen med kakao og kvikklunsj...*smiler*..
Ps. begynner å glede meg til jul sånn i slutten av august jeg også.. :o)

ennah sa...

Så fint du har pyntet!!Fikk både vår følelse og påskefølelse.
Jeg elsker også høytider, og ingen ting slår jula...:)
Påska står for meg med hyttetur på fjellet og besøke familien som bor ett stykke unna.
Takk for at du fikk meg til å lengte etter påske med disse fine bildene;)

Christine C sa...

Så nydelige bilder - jeg har også begynt å glede meg til påske, og gleder meg ikke noe mindre etter alt det flotte du viser :-)

Ha en fin dag videre!

mi-rachel sa...

så godt ut med de påskeeggene.

jordbærpiken sa...

Åå jaaa! Jeg også gleder meg til påske. I går kjøpte jeg noen påskeegg på Åhlens til jentene. Søte farger. Også har jeg kjøpt en pose med marispanegg fra Anton Berg... Det er ikke for tidlig å begynne med påskemaripanen allerede nå syns jeg. :)

Herlige bilder! Ha en god dag!

ELIN sa...

Det er så godt å ha noe å se frem imot og glede seg. herlige bilder, bordet var kjempekoselig dekket :) Ha en fin dag. Klemmer fra Elin

Madicken sa...

Dette blogg-innlegget, kombinert med det deigige været ute, gav meg skikkelig påskestemning! :-)

HønePøne sa...

Så nydelig påsken er hjemme hos deg! Du har jammen det mye fint :) Liker veldig godt det grønne serviset.. Er det nytt el gammelt?
Klem

Janne Lillian ♥ sa...

Nydelige bilder Silje ♥ er enig med deg at det er deilig med sol og fint vær..men alt støvet synes jo, to minutter etter at det er gjort reint.. det er det som er kjipt med å gå hjemme på dagtid, da har man tid til¨å se på det :) Men man får prøve å lukke øynene og bare nyte den fantastiske vakre tiden vi går i møte ♥

Ha en strålende solskinnsdag fri for hybelkaniner ♥

Klem

lovecountrychabbychicstyle sa...

Heisann

Oi her var det mange nydelige fargerike bilder!!! skikkelig påskestemning:))

Du, det servise ditt som du har på bordet!! det var nydelig, hvor har du kjøpt det hen?

Klem fra LIllan

Made in heaven sa...

Koselige bilder! Liker høytider jeg også. Og nå gleder jeg meg til påsken...

FruLisa sa...

Ranunkler er og blir vakre!

Sandoren og Blåsten sa...

Å, så vårlige og fine bilder i heading og innlegg! Nå fikk jeg vårfølelsen og gleder meg masse til påske på hytta.

Ha en fin vår og god påske.

Hilsen Gry K