onsdag 24. mars 2010

Nypusset





Denne formiddagen har gått med til å få huset i orden igjen. Mandag og tirsdag var ungene hjemme fra barnehagen, og da ble husarbeid nedprioritert:) Derfor var det litt å ta tak i i dag. Jeg har også vasket vinduene i 2.etasje, det var virkelig på tide:) Barneromsvinduene gjenstår, men begge rommene skal få en grundig vask ved neste mulighet:)

I loftstua strømmer sollyset inn gjennom vinduene, og gjør det til husets "luftigste" rom. I lintøyskapet ligger alt sengetøyet vårt (ungenes ligger i et annet skap), og i dette rommet står jeg og stryker. Dynene henger ute til lufting på verandaen.
Siden vi har tenkt til å få sofa og tv her oppe etterhvert, må lintøyskapet få et annet sted å stå, jeg tror det blir i gangen nede. Da blir det isåfall malt hvitt, hva det skal fylles med vet jeg ikke enda.




Jeg har en veldig snill mamma, som ikke bare stiller opp 100% for oss og ungene, hun er også veldig gavmild, og kommer stadig innom med små og store gaver. I går hadde hun med "påskeegg" til oss! En gavepose full med påskegodt, gaver til ungene, og en "knerten" til de hver. Nå kan vi kose oss skikkelig i påska!



god torsdag!

Hanne Margrete: Takk for hyggelig hilsen:) Gardinene kommer fra Lene Bjerre:)

24 kommentarer:

Hanne Mette sa...

Det er deilig med sol, men da nytter det ikke å slurve med vinduspussen nei!
Likte godt lintøyskapet ditt. Veldig fint.

Kos dere med påskegodt. Knerten figuren hadde nok mine likt også. han er populær her i huset.

Audhild Stene sa...

Utrolig hva sola gjør med arbeidslysten, så vises jo alt når sola kommer frem og da....
Du viser så koslige bilder, blir rett glad av å se på bildene dine:)

Anonym sa...

Hei igjen!

Så fint det er hos deg!

Som nevnt av andre her, blir jeg også så glad av å se bildene fra hjemmet ditt. Noe som gjør at jeg setter bloggen din som favoritt er at du har en egen stil, man ser at det er et koselig hjem som er avbildet, ikke en utstilling. Det er så spesielt flott det du gjør med å bruke forskjellige farger og en mix av gamle og nye ting, både i møbler og pynteting. Dessuten syntes jeg du skriver godt i tillegg.

Håper du fortsetter å blogge lenge til, det er et lyspunkt å titte innom deg :-)

Hilsen Anne Line

Anonym sa...

What a wonderful airy and light room to have to do your ironing in. I love the pine armoire and it is a lovely contrast to white. Sweet little child's chair.
You could consider putting a t.v. in the armoire and keep it upstairs...
Venlig hilsen,
Lisbeth in California.

ennah sa...

Solen har sine fordeler og ulemper..hihi.. er jo ikke altid vi vil se hva som befinner seg i huset vårt når den skinner. Godt å få en dag til å gjøre unna sånne ting på også. Skulle tatt vinduene jeg også..

Min mor har også kjøpt knerten til poden, som gave + godter til vi kommer dit i påska;) Koselig med litt sånn oppmerksomhet til barna!!
Kos dere masse:)!!

Hanne Margrete sa...

Deilig med vår snart,men jeg har ikke rukket å pusse vinduer desverre,så solen har en "bismak"..

Gardinen på det første bildet var nydelig og helt sånn jeg har sett letet etter til stuen! Kan jeg spørre om hva den heter/hvor den kommer fra?

Takk for en koselig blogg!

ainajasmin sa...

Virker veldig koselig hos deg;-)
Og det er alltid stas med snille mammaer! God påske:)

Christinas låvebutikk sa...

Så herlig å ha en dag å ta unna litt, det samler seg rot fort!
Nydelig her hos deg og fine bilder!
Ha en fin ettermiddag;)

Anno1925 sa...

Så snill mamma du har!

Men hvor får man tak i en slik Knerten? Snuppa mi er vill etter knerten, og hadde blitt utrolig glad om hun ble overrasket med en slik sammen med påskeegget

Fortsatt fin dag!

Klem

Mona Christin sa...

Jeg kan kjenne det lukter rent helt hit. Og du ga meg lyst til å vaske vinduene nå. Spørs om ikke jeg benytter sjansen før lysten går bort.

Du er heldig som har et så fint lintøyskap. Lekkert.

Klem fra Mona C♥

Husmora sa...

Så flink du er til å ta fine bilder! :-)
Knerten figurer skal jeg se etter til barna mine jeg også.
Ha en flott onsdagskveld! :-)

Roka Design sa...

Heisann:)

Aldeles nyelige gardiner:):)

Roka Design sa...

Kan jeg spørre hvor du har kjøpt gardinene dine?:)

Anonym sa...

Hei:) nydelig blogg og nydelig hjem:))) Vil gjerne driste meg til å spør deg hvor kommer liftgardinene fra? falt helt pladask for de, har vært på leting etter lyse/hvite liftgardiner men ikke funnet noen som jeg har falt pladask for:) Ha en fortsatt fin dag, å blogg mye, du gir meg masse inspirasjon:)

Hilsen Trine:)

lovecountrychabbychicstyle sa...

åh så snill en mamma du har silje!! det var skikkelig koselig gjort da:)) ser ut som det er mye godt her ja.

nydelige bilder som vanlig:)

klem fra Lillan

Janne Lillian ♥ sa...

Så nydelige bilder. Lintøyskapet var skikkelig lekkert :)

Så flink du er som vasker vinduer og hus, her har ikke vinduene blitt vasket på et år..så nå er det snart på tide :o)

Den headeren din var også veldig fin, ga meg god påskestemning!

ha en fin kveld!

Klem ♥

Bjørg ✩ Huset ved Fjorden sa...

Når eg ser på bildene dine, kan eg nesten lukte kor reint og fint der er:) Og det minner meg på at eg må komme igang med det eg skulle i kveld!:) Vaske ;)
Klem

Anonym sa...

Kjære vakre deg.
Kan du ta nærbilder av gardinene?
Kjempelekkert hos deg.
Liker så godt at du har et hjem og ikke et utstillingsvindu.
Syntes det er flere bloggehjem som ser ut som butikker.
Men hos dere er det rom for å leve:)
Alltid koselig å "besøke" dere.
Ha en god kveld.
Marianne E

Anonym sa...

Hei Silje!
Skulle gjerne visst hvor man får tak i en slik knerten!! Har en liten kar som er vill etter pinner...
Kan du vise bilder fra entreen din? synes du har et aldeles nyyydelig hus, men savner biler som viser mer.. Hvis du forstår hva jeg mener.. ;o)
Linnea

Ruths datter sa...

Nydelig skap du har. Ellers misunner jeg deg for alt du har fått gjort i dag. Skulle vasket vinduer jeg også.
klem

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Gurimalla for eit nydeleg tøyskap du har!!☺

Heldig med påskesnop då☺

Klem M♥

Linda sa...

Heisann.
Så deilig med nypussede vinduer!! Deilig:)

Nydelige bilder som alltid hos deg:)

Ha en fortsatt fin kveld:)

Klem Linda

Anonym sa...

Hei,
Som alltid nyyydelige bilder! Kan jeg spørre hvor du har kjøpt det fine lintøys skapet?

Kristin

mali-mo sa...

Utrolig stemningsfulle bilder hos deg, som alltid, Silje.

Føler alltid at jeg kommer til et hjem når jeg er innom deg, hvis du skjønner. Et utrolig koselig hjem!!!


Ha en flott torsdag!