mandag 1. mars 2010

Nye gamle ting


Velkommen mars!

Som jeg skrev i forrige innlegg var mannen min og jeg på antikvitetsmesse i helga! Jeg kjenner det kribler i magen når jeg går inn i et rom fullt av gamle ting, og vet at jeg kan gå og lete etter skatter! Aller morsomst er det å finne fine ting som ikke koster så mye! Krukka med blått motiv på bildene over kostet 100 kr, og passer perfekt til Rörstrand krukkene mine, denne var merket Göteborg.

Tulipanene fikk jeg av gode naboer i helga:)



Den lille muggen med kirsebærblomster får meg til å tenke på sommer og markblomster. Vennene våre som samler på, kjøper og selger antikviteter var på messen, og jeg kjøpte denne av de. Slike kanner er søte og praktiske, og kan brukes til blomster og drikke, eller vaniljesaus på en varm sommerdag:)





Jeg liker godt fasongen på disse skålene. Litt bestemoraktige, men veldig yndige, og får igjen tankene mine til sommer, til et nydelig dekket bord med blomster fra hagen. 



ha en god mandag!


25 kommentarer:

Audhild Stene sa...

*Så deilige bilder, håper tiden frem mot sommer går superfort*

Janne Lillian ♥ sa...

så nydelige bilder ♥ Mange flotte skatter!!

Nå begynner våren, og forhåpentligvis smelter snøen snart.

Ha en flott mandag ♥

Klem JL

Karinaen sa...

Så mye lekkert! Loppis er gull verd :)

Klem Karina

Made in heaven sa...

Blir alltid så godt humør hver gang jeg titter innom bloggen din. Det er alltid så mye fine blomster og nydelige bilder. Får vårstemmning hver gang, og det trenger jeg! Ikke mye som minner om vår her jeg er...

Jannes lille sted sa...

Så flotte ting du hadde funnet der! Kjempesøte.

Ha en fin mandag
Klem Janne Merethe

Ingrid sa...

Så mange fine ting du har funnet! Og tenk at du får med deg mannen på slike messer... det hadde nok ikke skjedd her i familien.. ;)

konghalvor sa...

Om sommern, så popper det opp en del ugress i hagen min:S

Litamora's Quilt & Design sa...

Bare helt nydelige bilder! Vårfølelsen strømmer på her :o)
Du har mange flotte "ting og tang", så morsomt å følge bloggen din :o)
Ha en flott og kreativ uke :o)
Laila

jordbærpiken sa...

Åhåhå, de siste skålene du viste var fantastisk søte!!! Skikkelig koselige og sommerlige. :) Gøy å finne sånne fine ting. Ha en god uke kjære du!

Tulip sa...

Likte den blå kjempegodt. Nydelig form på den krukken!

God uke!

Marianne sa...

Mye fint her altså!
Gleder meg masse til sommer'n, det virker bare så ueneeeelig lenge til nå som snøen laver ned :o(

Marlene sa...

Herlig med mars rett og slett!
Da er den verste vinterkulda unnagjort!

Superfine skåler, mormorsus over de der!

Ha en fin uke!

HønePøne sa...

Så mye fint du fant! Skålen du viste til slutt minner om et kaffeservise du viste for en stund siden.. Husker det godt fordi mormor hadde samme servise :)
Ha en fin kveld :)
Madeleine

Unni sa...

Flott blogg:)
Har lest meg ignennom mange sider...
Nydelig hus dokkor har:)
Flotte bilder du tar også.
Kommer nok innom bloggen din ofte fremover.
Unni.

Anita sa...

Utrolig vakre ting du har kjøpt, rosetingene er jo helt i min smak og jeg ser for meg det nydeligste bordet!! Håper det går bra med frøknen som kanskje fungerer som en liten sparebøsse?? Helt klart ingen fare, vi har tatt vare på pengen som Amalie svelget, den ble godt vasket og ligger nå sammen med tenner og hårlokker ;0)) Nå er det 71 grader nord OG strikketøy! Kos dere Silje!

Emmeline sa...

Hei Silje:)

Det går mot påske og da skal jeg lete i bladbunken på hytten. Jeg er ganske sikker på at jeg har et Jeanne D'arc blad der som du vil ha, men har du bilde av utsiden på den aktuelle utgaven??? Jeg har alle nummer, noen her hjemme og noen på hytten.---og de er ikke så veldig viktige for meg, så om du fremdeles er på jakt etter det aktuelle nummeret gi meg en lyd:)

sylvia sa...

hei Silje
lenge siden jeg har vært her hos deg,vakkert som alltid.
nydelige ting du viser her,
ja dere har vel litt snø i skien å.?
nå vil vi ha vår,dryppet fra takene i arendal i dag,herlig..
ønsker deg en fin kveld,
kommer snart igjen.
klem fra sylvia

Renate :) sa...

Så mye fint du har fått kjøpt:)

NL sa...

Så koselige ting du fant på messa - likte spesielt godt den første krukka. Det passet så godt med blomster i den også.

Ha en god natt ;)

Ruths datter sa...

De skålene på slutten av inlegget ditt er jo bare så nydelig.Du skulle hatt noen konfekter i.Nydelig Header du har laget deg.
Klem

Lynetmor sa...

Hei, så mye fint som du har kjøpt :-) Ha en fin dag :-)

Tante Hilde sa...

Hei Siljemor. Nå er det lenge siden ,hele 6 dager, siden jeg tittet innom bloggen din.Mange fine bilder har du tatt.Ungene var skjønne i sine kostymer.Krukkene er så vakre. Idag skinner solen,og snøen smelter. Herlig. Klem fra tante

Hildegunn sa...

Tusen takk for hyggelig kommentar
Så flotte ting du viser her, nydelige skåler.Jeg samler og på arveskåler osv.fra bestemor/ farmor.
Ha en flott uke videre !

Lisas hjem og skatter sa...

Åh, kjempefine ting du fikk kjøpt!!! "bestemorskålene" var nydelige!

ha en super uke!

klem :)

Karin sa...

Har fulgt med på bloggen din lenge, og har akkurat fått på beina min egen. Det siste året har programmet etter en lang arbeidsdag vært middag...og så Silje-sin-blog. Tusen takk for kjempeinspirasjon og positive glimt fra din hverdag!

Karin