torsdag 25. mars 2010

Lykke er....



...å være snart fire år, og få tohjulssykkel i gave av mormor. Og i tillegg oppleve at man mestrer den helt fint!


Lykke er også å være mamma eller pappa til denne fireåringen, og kjenne at det nesten gjør vondt i hjertet når man ser hvor stolt han er!


Lillesøster ble fryktelig skuffet da ikke hun også fikk sykkel, gråt sine modige tårer, og ropte "meg og!"
Da er det godt å ha en storebror som kan forklare at når du blir stor, da skal du også få sykkel! Da er tårene borte, og hun løper fornøyd rundt med melkekoppen i den ene hånda, og en kald pølse i den andre. Det er to av hennes favoritter...



Lykke er også å spise en herlig, passelig kaotisk restemiddag med min lille familie! I går ble det lasagne og pølser, en skikkelig hverdag:)



-Hvordan gjør mamma dette igjen, da??



I dag skal jeg til byen med en god venninne, vi skal shoppe litt vårnytt til garderobene til våre søte små! Er rart hvordan de trenger alt nytt når en ny årstid kommer...


ha en flott dag!

21 kommentarer:

Lynetmor sa...

Hei, så fine bilder og så flotte barn du har :-) Tenker han ble stolt når han fikk sykkel ja! Ha en fin dag :-)

Bjørg ✩ Huset ved Fjorden sa...

Nydelege bilder av nydelege barn!!:) Ha ein strålande dag :)
Klem

Fru Ruud sa...

Så utrolige herlige de er!! Kan se på smilet hans at han er kjempe fornøyd med ny sykkel!! Utrolig skjønt da at han trøster sin lillesøster!!
Flotte egg dere har malt!!
Ha en fin dag!
Klem Annette

Jorid ♥ Noe på Hjertet sa...

Så nydelig :-) Herlig innlegg som alltid Silje ♥

Godklem

Kjersti sa...

Dette er en av to blogger jeg følger med på, så jeg er ikke så tungt inne i bloggverdenen. Jeg har ikke blogg selv, men du inspirerer meg - og sikkert veldig mange andre travle småbarnsmødre også. Du tar nydelige bilder og jeg håper du står på og fortsetter å blogge. Takket være deg har jeg for eksempel bakt boller en vanlig hverdag etter jobb (i steden for alt annen som burde og skulle og kunne være gjort), jeg har sortert og ryddet i barnas tegnesaker og satt dem fint opp i kopper, jeg har dekket noen fine bord... Tenkte bare jeg skulle fortelle deg det! Heia deg!

Kjersti

Karin sa...

Hei! Du tar så fine bilder,både av barna dine,å hjemmet ditt.Nydelig er det! Blir så glad av å titte inne hos deg.Ha en super uke videre!

aase sa...

Først, nypussa vinduer og lekre gardiner......det er VÅR!!! Derfor er den ikke her enda.....fysj!!

Ny sykkel er såklart neste vårtegn og jenta di i bare kjole da..herlig!!

Kalde pølser du...her er det også en hit ja....men det må være GILDE grillpølse...kom ikke med first price nei......

Jeg er bare SÅ glad for at du fortsatte bloggingen Siljevennen!!!

Bittelitt tidlig, men jeg ønsker dere alle en nydelig påske!!! Pass dere for sola da..hihi!!

Vi tilbringer første del av påsken hjemme med gjester og siste del i Eggedal på noen venners hytte!! Altså ingen tid til hobbysysler, men strikke og hekletøy er i veska alltid!!

Stor stor påskeklem fra Aase

Frau Putz sa...

Godt at storebror kunne berolige hende med, at hun også får cykel.
Det virker tit meget bedre, end når de voksne forsøger at forklare "livets uretfærdigheder" ;)

Så herlige billeder fra jeres hverdag.

Klem fra Frau Putz

Anonym sa...

Nydelig blogg du har. Du tar så fine bilder. Bare må inn her hver dag. <3 Blir innspirert til å lage egen blogg, kansje........... Ha ein fine palmehelg/påske. Klem fra Hildehg.

Linda sa...

Herlige bilder av stolt liten gutt!
Herlig:)

God tur på shopping:)

Klem Linda

Randi sa...

Skjønner godt at både gutten og foreldrene er lykkelige.
Fine bilder, herlige unger. Så heldig dere er som har sykkelføre i gata. Må nok vente på det en stund ennå vi, til min sønn`s store fortvilelse.

De strikkaklærne til Augusta du viste for noen dager siden er SÅ fine. Har vurdert å strikke det settet til Maria. Synes det er så fint med hjemmestrikkede klær. Må benytte anledningen mens hun ennå vil gå med det:o)

Ha en fin dag!

jordbærpiken sa...

Så skjønne barn! Det er så deilig med vår! Nå gleder jeg meg til å kunne begynne ute i hagen jeg. Det er så koselig! Du har et nydelig hjem, Silje. Kos dere i dag! Klem fra Hilde.

Lisa sa...

Så fine ord fra kjersti....er heilt enig, du er ein inspirasjon for mange småbarnsmødre, inkludert meg sjølv, Du tar fantastisk flotte og stemningsfulle bilder.
det er ein fryd å titte innom :)
Ha ein strålande kveld :)

Min Lille Drøm sa...

Så herlig han er!
Skikkelig fin sykkel også:)
Ha en fin kveld;)
Klem

Christina sa...

Hihi.. Så søte!
Kjenner lykken ja... Den varmer i mammahjertet.

Hvordan går det med deg ellers? Formen bedre? :)

Stor klem

Hvit Villa sa...

Så herlige bilder! Man kan se han er verdens stolteste...og sååå nydelig han er! Kommer til å smelte jentehjertene :-)

NL sa...

Høres ut som en deilig dag. Og grattis til storebror med ny kjøredoning ;) Herlige barn!

Tonje sa...

Så flotte bilder!:o))
Nydelige sjarmtroll!:)

Her er sykkelen også veldig populær, er med i barnehagen hver dag!

Barn er virkelig den største gleden på jord!

God klem Tonje

natalie sa...

Dette van en flott blogg. Jeg kommer til å følge der videre......

Anonym sa...

Hei Silje!

Vil bare si at du er bare så skjønn med det du skriver om LYKKE ;)
Kjenner jeg blir helt rørt. Ønsker deg alt godt ;)

Klem fra Marie, som må innom den fine bloggen din hver dag.
Takk for det du deler med oss

Lisa sa...

Hei igjen....Måtte bare le når eg såg bildene om igjen...såå skjønn Augusta er med neglelakk :)vesla prinsessa er ho ja :)
God Helg :)