onsdag 24. mars 2010

Knerten og gardiner!


Tusen takk for alle koselige hilsener under dagens innlegg! Siden det var flere som hadde spørsmål, svarer jeg på dem i et eget innlegg:)

Gardinene kommer fra Lene Bjerre, og er kjøpt i en lokal tekstilbutikk (ikke i kjede). Høydene er kjøpt som de er, mens liftgardinene er sydd av mammas flinke venninne (som er sydame) i samme stoff.



Knerten finnes i flere bokhandlere og lekebutikker. Mamma kjøpte våre på Notabene. Jeg så dem for en stund siden, men plutselig var de utsolgt overalt, jeg overhørte flere spørre etter dem i butikker. Men nå er de altså inne igjen (ihvertfall her jeg bor), de er i gummi og koster 79 kr. Ikke verst for de skjønne skapningene, men så er de jo bare en pinne da;)



Lintøyskapet er i lutet furu, og innkjøpt på auksjon. Tidligere var det tredør også, men da vi flyttet inn i huset fikk jeg satt inn en glassplate hos en glassmester.


Tusen takk for alle de fine tingene dere skriver til meg. Det er utrolig koselig at så mange liker bloggen min og det jeg viser her. Jeg kjenner at jeg bobler over av bloggelyst om dagen, og det er mye på grunn av alle de herlige tilbakemeldingene jeg får! Så takk til dere alle!


Flere skriver at de liker at huset vårt er et hjem, og ikke et utstillingsvindu. Det gleder meg å høre, for det er viktig for meg, at dette skal være et hjem for både store og små. Jeg må bare nok en gang presiesere at det ikke alltid er like ryddig her, og litt rot blir gjerne flyttet på når jeg tar bilder! Jeg har ingenting imot å vise "sannheten", men tror bare det er litt mer inspirerende å se ryddige og rene rom? Eller hva synes du?:)
Huset vårt skal ihvertfall være et hjem hvor både barn og voksne (og katt!) kan trives, og det bærer det preg av:)

Flere bilder av hallen kommer, og flere helhetsbilder av rommene også. Vet at jeg har en tendens til å ta nærbilde av mye.. Men det var det med rotet da, jenter;) Men altså, det kommer:)


Tusen takk for at DU leser min blogg!


nattaklem fra Silje

9 kommentarer:

Lisa sa...

Det er fantastisk koselig heima hoa dåke, og eg gler meg til kvar nytt innlegg :)veldig inspirerende :)

Benedicte sa...

Kjøpte Knerten til begge ungene på Obs faktisk. Så skjønn synes jeg:) Ungene elsker filmen også!

Fine gardiner også:)

Det er nesten godt å se deg si at det er rotete hos dere også,hehe... Klart man vet at alle har litt rot, men man blir litt blendet av de fine bildene:)

Klem
Benedicte.

Mona Christin sa...

Hei igjen Silje.

Jeg ble så inspirert av dine nypussede vinduer at jeg vasket alle mine i stua, både inne og ute, samt sprosser tidligere i kveld. I morgen kommer de nye gardinene opp som jeg kjøpte for 2 måneder siden. De har jeg virkelig ventet på å få opp.

Ja, du inspirerer med hvert innlegg. Godt å se at blogglysten har kommet tilbake for fullt. Du ville vært et savn ellers.

En nypusset klem fra Mona C♥

På landet sa...

Nydelige gardiner. Jeg har så lyst på et slikt skap de er så fine,lurt å sette glass i døra =)

Ha en fin dag.

Merethe sa...

Du er flink til å skape et koselig hjem Silje, fyllt med masse varme!!
Jeg følte ¨meg hjemme med en gang jeg "slang" meg ned i sofaen, det er så godt å være i slike hjem!!
Og litt "koselig" rot må man ha, det setter prikken over I`en det vet du! :)

Ha en fin dag, jeg skal støvsuge litt og sette på en vask bare.. Så skal jeg nyte formiddagen med jentene mine :)

Kos og klem!

Har en drøm... sa...

Så utrolig koselig hjemme hos dere ♥ Nydelig blanding av hvitt og lutet tre, det er så fint sammen...
i
De Lene Bjerre gardinene er utrolig flotte, de står høyt på min ønskeliste:o) Og så flott det ble med liftgardin i samme stoff!

Linskapet er råflott ♥

Snill mamma du har som kom med så mye deilig påskegodis:o)) Kos dere masse...

Ha en strålende Torsdag!

Klem Line

Sol sa...

Hei. Kjempefine og inspirerende bilder som alltid hos deg. Moren min har et liknende skap. Veldig lur idè å sette inn glass i det. Spørs om ikke jeg skal spørre om å få overta skapet ;-}
God påske.
klem fra meg.

Kasiopeiia sa...

Er det bare jeg som synes det er litt ironisk at trepinnen Knerten fås kjøpt i plast...?

Anonym sa...

Jeg har akkurat samme skap som deg. Kom over et kupp på finn og kjøpte både skap og tilhørende kommode. Veldig fint med glassdør:)