søndag 28. mars 2010

Gamle påskeegg



Før helga ringte det på døra, og utenfor sto vår gode venn og antikvitetsekspert:) Han kom innom for å gi meg et interiørblad og dette gamle påskeegget. Han fortalte at det er ca 80 år! Tenk på det. Jeg synes det er fantastisk fint, og ble helt rørt av å få en sånn fin gave!




Dette påskeegget hadde jeg da jeg var liten (det er altså ikke sååå gammelt;)) og det bringer frem gode minner hver gang jeg tar det frem. Jeg forbinder det med hytta på fjellet, hvor vi feiret mange påsker da vi var små. Jeg synes det er synd det ikke finnes slike skjønne påsekeegg lenger! Vet ihvertfall at mine barn hadde elsket å få et slikt!

Hvordan er ditt påskeeegg?:)


ha en fin palmesøndag!

15 kommentarer:

Drømmen om en eplehage sa...

Guri så sjenerøst!
Det er noe helt eget ved de gamle påskeeggene, de er liksom så mye mer påske på en måte... Er bra herlig den lodne påskeegg kaninen din også. Jeg har en gammel nisse som har fulgt meg i alle år. Den er fylt med halm og er verdens søteste. Dessverre mistet den støvlene sine en gang på veiene, men slik kan det gå. Det er hvertfall ikke jul før han er fremme.

Men nå er det påske og det ser ut til at den blir flott hos dere også. Her var det hvitt på veien igjen i dag, så så lenge var den vårfølelsen på plass. "Vi kanke sykle i dag mamma, vi må kjekkle" (renne på kjelke) Bra observert må jeg si. hihihi Han fikk seg også to hjuling i uka som var, og det er som du sier... Ble så fryktelig stor med ett.

HA ei skjønn påske med alle dine kjære, Silje ♥

Monica sa...

åååå for en vakker gave. Det er noe helt spesielt med de gamle, skjønne motiver. Jeg har kjøpt et nytt til prinsessa på europris i fjor og det var gammeldags motiv på iallefall, helt klart ikke det samme som dette, men dog veldig fint. Ønsker deg og dine en nydelig påske. Klem fra Monica

Kort og Søm sa...

Så heldig du er som har fått ett så gammelt påskeegg! :o)

God påske!

huset med det rare.. sa...

Så snill han var da!
Mitt barndoms påskeegg likner ditt, men "håret" var gult! Husker det hadde en helt egen lukt og inni der godisen skulle være var det gul plast. Rart med barndomsminner du!!

Ha en fin søndag!

Lynetmor sa...

Hei, så fint et påskeegg! Ønsker deg en fin Palmesøndag :-)

ELIN sa...

Så koselige påskeegg. Jeg har dessverre ingen slike fine egg. Blir liksom ikke det samme å gå å kjøpe et standard egg på Nille. Ønsker deg en riktig god påske. Klemmer fra Elin

Polly sa...

Så herlige og nostalgiske. Likner på de vi hadde når vi var små.
For en koselig gave.

God påske:)

Lisa sa...

For ein fantastisk flott gave,og så utrolig fint påske egg :) Dei nye du får kjøpt idag er jo nesten like, og det synest eg er supert, at motivet og tradisjonen er blitt tatt vare på.
betryggande å veta at det framleis finnes så gavmilde mennesker:)
Ha ein strålande fin Palmesøndag :)

Anonym sa...

Nydelige påske-egg! Husker godt jeg hadde slike selv da jeg var liten..♥
Mine to har fått Maileg-egg i år. Det måtte jeg bare ha, maileg-fan som jeg er. Et rosa til dattera og et blått til gutten (selv om det frister å gi omvendt på trass;o)
Litt skuffende at de var så små, men fiiine. Spesielt inni. Du har vel også slike Silje?
God påske til deg og de skjønne ungene♥
Linnea

Margrethes hus og hage sa...

Så koselig å få en sånn gammel skatt :) Herlig!

Ønsker deg en fin påske. Hilsen Margrethe

Frk:Twil sa...

Heihei!

Så utrolig fint det gamle egget var!!
Dere får kose dere masse med fri og familiekos i påsken!

Vi har sluttet med påskeegg, ops, vet nesten ikke om jeg tør å røpe det... Men mamma har sydd påskeposer til oss i søtt rutete stoff med sløyfebånd.. For da vi kom over en viss alder og hun ville gi en flaske vin for eksempel ble de gode gammeldagse eggene litt vanskelige å bruke.. Ihvertfall uten å åpne flasken og helle innholdet i egget.. Noe som hadde vært litt dumt!! Hiihh*

God påske klem*

Prinsesse Elin sa...

Jeg har et i glass som jeg fikk til en bursdag. Jeg synes det er super fint men egentlig helt vanlig. Det er bare det at jeg er veldig veldig glad i det. En nydelig skatt du har fått. Tak godt vare på den:)

Kristine sa...

Nydelig egg du har fått! For en snill mann :-)
Jeg har ikke selv noe påske-egg, og barnas påskeegg kjøpte jeg på Åhléns i år...
God påske!

Klem Kristine

Blåveispiken sa...

Så koselig!! Påskeegget ditt var nydelig, kan tenke meg det vekker gamle, gode minner :) Kunne godt vært litt mer variasjon i dagens påskeegg. (Rart ikke butikkbransjen utnytter det.) Har begynt å lage ett eget egg til min eldste datter, så det blir litt mer personlig. Vet ikke hvor vakkert det blir, men sikkert koselig å vite at mor har lagd det når hun blir stor :) God påske! Klem

Anette (Hvit Romantikk) sa...

Heldige du ! ♥ Det var et nydelig påskeegg, en ordentlig skatt ! ♥

For noen skjønne gummistøvler i innlegget under her ! ♥

Ønsker deg og dine en herlig påske ! ♥

Klem Anette