mandag 8. mars 2010

Bare juks;)


Herlige mandag!

Vel, dette er ihvertfall en herlig mandag. Sola skinner og snøen smelter, nå er våren på vei!

For noen uker siden kjøpte jeg to store eføy på bøyle som jeg har hatt i stuevinduene. Jeg likte dem så godt, og spesielt at de var så store, men dessverre var det lus på dem, og jeg kastet dem i går. Jeg var på jakt etter noen nye blomster til vinduene i dag, men fant ingen som passet. I stedet endte jeg opp med disse kunstige stemorsblomstene. De skal stå i det ene vinduet, og varer i det minste evig;)
De kommer fra Plantasjen,




Buret med påskekyllinger er også nyinnkjøpt, og er en stor suksess hos ungene. De mater dem med gress, og later som de biter dem i fingrene. Lykke for to små på 2 og 3:)



Ellers er buketten med grenroser jeg kjøpte før helga, levert tilbake til butikken. Etter to dager måtte jeg kaste de lyse rosene, og i går hang resten med hodet. Så da fikk jeg gavekort på beløpet rosene kostet, og kjøpte en ny bukett med roser, til en firedel av prisen:)


ha en herlig mandag!


Jeg tar med noen svar på spørsmål til slutt:

Lysekrona vi har over spisestuebordet er kjøpt i en lokal interiørbutikk for fem år siden, og jeg vet dessverre ikke hva merket heter.

Den rosa muggen grenrosene sto i, er også kjøpt for flere år siden. Tror den er av merket Miljøgården.

Det grønne serviset er fra Figgjo og kjøpt på auksjon.


Beklager at dere som har spurt ikke har fått svar!

28 kommentarer:

Jorid ♥ Noe på Hjertet sa...

Så flott :-) Ja, hvorfor ikke kunstig. Det skulle kanskje jeg tenkt på som enten tørker ut blomstene eller vanner de ihjel! Haha

Ha en fin dag! ♥ Her øsregner det!
Klem

Something White sa...

Wonderful flower-pictures! Flowers bring a nice, warm atmosphere into the home.
Best regards,
Marjolijn

Fra huset i svingen sa...

Jeg har absolutt ikke grønne fingre og stort sett null peil på blomster, godt å se at andre også tyr til kunstige innimellom ;-)

Ha en fortsatt fin mandag!

Klem

Frk Ligaard sa...

Hvor kommer det flotte buret fra?

Tante Hilde sa...

Koselig du pynter.Buret med kyllingene var morsomt.Mange fine bilder. Ha en fin uke. Klem fra tante

Mona Christin sa...

Hei Silje.

Det er så elendig at roser ikke kan holde mer enn et par dager. Jeg fikk billigroser fra mamma og pappa til bursdagen og der har alle blitt flotte. Fikk også en blandingsbukett fra jobben, kjøpt hos en lokal blomsterforretning med bl.a. roser, gerbera, valmue og brudeslør. Ingen av rosene har sprunget ut. I dag måtte jeg åpne buketten og sortere ut de dårlige blomstene. Kan tenke meg den kostet min 300 kroner. Blir så lei dårlig kvalitet på dyre roser.

På jobben (Rema) får vi flotte roser 2 ganger i uka, og de blir alle tiders når jeg kjøper med hjem.

Du skulle nesten fått de rosene til samme pris som du ga for grenrosene.

Ha en fin dag.

Klem fra Mona C♥

Nina B. sa...

Nydelige stemorsblomster. Greit å "juksa litt" innimellom og ;)
De så iallefall veldig ekte ut. Har også slitt med lus på eføy. Klarte å ta knekken på det sist med zalovann, men ikke denne gangen. Så den havna faktisk i bosset her også i dag. Kjekt med nye, friske!

NL sa...

Så herlige kyllinger! de ville nok blitt godt likte her i huset og ;)

Kvalitetsroser som holder i 2 dager er det kjekt å reklamere på. Kjøpte med meg roser fra Rema1000 og de var fine i 12dgr! Kvalitet og pris er ikke alltid det samme ;)

NL sa...

Kan jeg spør hvordan du får til å copy write tekst og bildene?

Fru Larsen sa...

De kunstige stedmoderplanter er meget naturlige. Flotte og dekorative. HUSK at vand dem med måde. hi hi hi

lovecountrychabbychicstyle sa...

takk for svar i innlegget om servise:)

nydelige påskebilder du viser!! du er så flink til å ta bilder som er lyse og fine.

ønsker deg en fin kveld
Klem fra Lillan

Drømme verden min! sa...

De var fine til å være kunstige, ikke så ofte man ser det.

Gleder meg enda mer til påske etter å ha besøkt deg:)

Ha en fin uke:)

Kristine sa...

Så synd at grenrosene døde så fort for de var jo så nydelige i utgangspunktet. Men de nye rosene var jo også fine da.
Ha en fin uke!

Kristine sa...

Kan være greit med kunstige blomster! Jeg har kunstige hortensiaer på gjestetoalettet :-)

Søte kyllinger, og gøy for barna å leke med!

Klem K

Honeybumps sa...

Jeg kjenner til den blomster-situasjonen ja. Min mor handler alltid sine roser og tulipaner hos en lokal ica-butikk og de står utrolig lenge. Nå skal det sies at hun setter dem i kjelleren hvor det er litt kaldere på natta.
Jeg lurte på hvor du har kjøpt den hjerteformede "bollen" med hank på? Ser den er brukt på en del av bakeinnleggene dine.
Fantastisk fin blogg. Har fulgt med en stund men første gang jeg legger igjen en kommenatar:)

Camilla sa...

Flott blogg du har!:) jeg legger meg som følger her, håper det er greit!

De kunstige blomstene var veldig fine synes jeg forresten;)

Ha en fortsatt fin uke!

Tonje sa...

Så flotte blomster:o))

Jeg fikk et tips om å ha roser i kokende vann en liten stund (kanskje for å drepe bakterier?) og har aldri hatt roser så lenge som nå..

Jeg er vanligvis blomstenes verste fiende..:-p

Ønsker deg en fortsatt flott kveld!

Fru Ruud sa...

Godt å kunne "jukse" litt også med blomstene... I alle fall når de var så fine som disse!!! Utrolig søte kyllinger!!
Har gitt deg en Award som du finner inne hos meg...
Ha en fin kveld!
Klem Annette

Anita sa...

Søte stemorsblomster!! Så kjedelig at rosene ikke ville da, men flott at du fikk gavekort! Skjønne små i buret og skjønne små som lar seg glede :0)))) Her går det i ett sus om dagen, men kjenner jo også at det går mot vår og det gir nye krefter!! KOs dere Silje! KLemmer fra Anita

Villblomsten sa...

Mange flotte bilder :-)

Line fra huset på landet sa...

Men så mye vårfint da :)

Anne sa...

Så herleg påskestemning også så flink du er som gidd å gå tilbake til butikken når rosene heng med hovudet når du kjem inn døra heime!
Ha ein herleg dag!
Klem Anne:)

Anne sa...

Så herleg påskestemning også så flink du er som gidd å gå tilbake til butikken når rosene heng med hovudet når du kjem inn døra heime!
Ha ein herleg dag!
Klem Anne:)

Fra huset i svingen sa...

Jeg har fått min første award, og gir den videre til deg ;-)

Ha en fortsatt fin dag!

Klem

Mona Christin sa...

Wow. Skikkelig poppis du, Silje. Ser du har fått et par awards her og jammen får du ikke en av meg og.

MC♥

Jannes lille sted sa...

Den stemorsblomsten var jo fin:) Ser ikke at den er kunstig.

Ligger forresten en award til deg på bloggen min
Klem Janne Merethe

Anonym sa...

Hei kjære Silje!
Koselig innlegg med fine blomster. Du er alltid så flink til å pynte:) trodde virkelig at våren skulle komme snart,men her i trøndelag har snøen lagt seg ijen.. ha ei rikttig god helg! hilsen cathrine

Littshabby littslitt og baremitt. blogspot.com/ sa...

Takk for inspirerende innlegg og blogg! Ligger en award til deg på bloggen min! Ha en fin helg!