fredag 19. februar 2010

Syriner...



...ble helgas blomst! Hvite, nydelige syriner i februar er virkelig lykke på en fredag!






De to lysestakene i opalin er nye. Jeg samler på opalin, synes det er utrolig fint! Disse har mange flotte detaljer, og kommer fra det antikvitetsglade ekteparet vi kjenner.



Om noen måneder blomstrer hvite syriner i hagen vår også, men foreløpig er buskene dekket av snø. Fuglebrettet synes snart ikke lenger, og det fortsetter å snø... Jeg tenker snekkermannen min som jobber på et tak, er ekstra glad det er helg:)



god helg,
og takk for at du er innom bloggen min!

34 kommentarer:

MarnyAlice sa...

Kjempefine syriner☺ Og so er det jo so god lukt av dei☺

God helg☺

Klem M ♥

Lene sa...

Heisann!

Syriner får meg til å tenke på sommer og varme... Det er godt man kan drømme seg litt bort og glede seg til varmere tider.

Her i Vestfold har det nå snødd utrolig mye den siste tiden. Så dagens trilletur ble avlyst, vi kommer oss rett og slett ikke frem på dette føret....

Får tenne lys og kose oss inne mens vi drømmer om vår og sol!

Riktig god helg til dere alle fire!

klem, Lene

Benedicte sa...

Helt enig, lykke på en fredag:))
Nydelig mugge du har blomstrene i, forresten!

Klem
Benedicte

Janne Lillian ♥ sa...

Så utrolig nydelige bilder ♥ Fantastisk! Minner om vår, sol og sommer. Godt å drømme seg bort i bildene dine når det er snøstorm utenfor :)

Ha en strålende fredag ♥

Klem

Fjordheim sa...

Herlige syriner, kommer nesten i vårstemning her.
Flotte lysestaker.
Ønsker deg ei riktig god helg :)

Monja Therese sa...

Herlig vår/sommerstemning...trenger det i disse dager. Her snør det, og snør litt til,og enda litt til..er så lei nå...vil ha bare bakker jeg nå, fri for slaps, og snø...er jo umulig å trille vogn omtrent, og Emma lille er litt lita til og dras på akerbrett;) Har jo bil, men deilig og kunne trille turer også..jaja, for ta beina fatt senere;)

God helg...klemmer fra Monja

Hulda sa...

Det var virkelig noen flotte syriner. Så vakkert det var på bordet ditt. Et herlig syn. Gjennom bildene dine får man et veldig godt inntrykk. Du er flink med kameraet.

Nina og cocobongoo sa...

Så fine bilder♥
Ønsker deg en fantastisk helg!
Klem
Nina

Prinsesse Elin sa...

Utrolig vakre blomster. Sommerblomster nr. 1, Silje. Bildene er nydelige og det er du også:)
Ha en super fredag vennen.
Klem fra Elin:)

tante Hilde sa...

Skjønner godt at de vakre syrinene måtte være med deg hjem.

God helg til dere. Klem fra tante

Karin sa...

Så fine bilder du tar,så lyse å vårlige.Nydelig! Du har et lekkert hjem å det er morro se bilde av ungene dine,morro når man har sett de i flere måneder å ser at de vokser. Ønsker deg ei riktig god helg. Klem fra meg

Sophie Mari sa...

Åh fikk virkelig følelse av vår av å se på de vakre bildene. Tenker jeg skal kjøpe meg syriner til våren ♥

Takk for inspirasjon!
Sophie Mari

pensjonat frua sa...

Nydelige syriner, stilig med kontrastene til snøen ute, herlig det er vår snart:-) Go helg!

Sidsel sa...

koselig med syriner - får meg til å lengte enda mer mot vår og sommer.
Jeg måtte bare prøve knekkebrød oppskrifta di. MEN den holdt bare til to plater hos meg (de ble veldig tynne) - og så stekte jeg bare 1 time, ved en feiltagelse. Men de ble god - og sprø. Vet du hvorfor de skal steke så lenge?
God helg

cherryblossomgirl sa...

Her inne var det heeeerlig vår! Deilig!
God helg! :)

Mona Christin sa...

Hei Silje.

Så nydelig og vårlig du har det hjemme. Det er godt jobba å få tak i syriner i disse kalde vinterdager.

Flotte lysestaker. Flinke deg som finner så mange fine skatter.

Stor klem fra Mona C♥

Malin sa...

Fantastiske bilder ! Liker å komme innom bloggen bare for å se på bildene dine, nydelig !

Gul Hverdag sa...

ååååå, sånne MÅ eg kjøpe meg i morgen!!! Ser at du har samme spisebord og spisestuestoler som jeg hadde i huset vi nettop flyttet fra. Men de tar seg myyye bedre ut i ditt hus, skikkelig gjennomført og fint!!!


GOD HELG!!!

Love Peace Pionies sa...

helt nydelige syriner... flotte bilder.
det var helt utrolig med snø dere hadde...
god helg
klemmer

Hanne Mette sa...

Syriner er virkelig vår for meg! Nydelige!
Tenk at om 3 små mnd er de i full blomst her ute. Ikke så lett å forestille seg når man kikker ut på over en meter snø...

Ha en fin kveld.

FruLisa sa...

Synd man ikke kan ha innlegg med lukt.....

Nydelige bilder!

God helg ♥

NL sa...

Fine bilder, og utrolig deilige blomster du har fått i hus. Elsker den fine vasen du har de i - kan jeg spør hvor den er fra?

Håper dere får en fin (snøete) helg!

LYKKEBO sa...

Ååå er de i butikkene nå?? I love!
kjempe ksoelig spisestue-og flotte bilder..

Riktig god helg:)
Klem

Made in heaven sa...

Kan nesten kjenne den herlige lukten helt hit! Du har alltid så mye vakre blomster!
Ha en fin helg

KRISTIN sa...

Hei Silje!!
Ville bare si at jeg ble kjempeglad da du la ut knekkebrødoppskriften for en stund siden. Tåler ikke gjær ser du, og knekkebrødutvalget uten gjær er begrenset i butikken. Så i kveld har jeg bakt - og de var KNALLGODE!! Så igjen: tusen takk!!

Ha en fin helg og nyt lukten av syriner!! Klem!

huset med det rare.. sa...

Nydelig, nydelig! Er det duftende syriner? Mugga du har var også flott, vi har nesten samme mønster på vårt porselenservise!

Ha en god helg!

mi-rachel sa...

å nå fikk jeg vårstemning...syriner...nydelig!

Ruths datter sa...

Syrinene er aldeles skjønne.Tenk at du får tak i det nå da.Nydelige farger på bildene dine med det sarte grønne og de flotte lysestakene.
Klem

Elisabeth, innerst i veien sa...

Så flotte bilder, veldig kontrast mellom de sommerlige, nydelige syrinene og det snødekte landskapet - nydelig det også. :-)

NL sa...

Håper det er ok at jeg nevnte bloggen din i kveldens innlegg?
http://zelinus.blogspot.com/

Takk for en inspirerende og koselig blogg!

Dronning Maud sa...

Nydelige bilder og rålekre syriner!!!:)

Anonym sa...

How lovely to find lilacs at this time of the year! I too love milk glass and I have never come across candlesticks but will start looking for them. Your site is so inspiring!
Have a nice week end.
Lisbeth in California.

Ljuva Lantliv sa...

Åh så vackra syrener! Nu längtar man verkligen efter vår och sol. Önskar dig en mysig helg. Kram Anna

Maret sa...

Fin vårstemning i stua di..

Ha ei fin helg.