torsdag 4. februar 2010

Servise i sukkertøyfarger


Det pågår en utfordring rundt på bloggene nå, om å vise frem servisene sine! Her ser dere et av yndlingsservisene mine, Figgjo-serviset i sukkertøyfarger

Det ble ryddet vekk fra glasskapene på kjøkkenet, og inn i et skap i stua før jul, men i dag har det kommet tilbake på kjøkkenet igjen! Det minner om vår, og jeg blir glad av de fine fargene!



Her er en del av samlingen, jeg fikk dessverre ikke plass til alt i skapet. Jeg synes det er så fint å kombinere fargene når jeg dekker bord!



Kannene bruker jeg mye, både til drikke og til å ha blomster i.



De små, avlange fatene er veldig praktiske til f.eks pålegg eller småkaker.




Jeg har lovet oppskrifter på fletteloff og horn, det kommer i morgen, for jeg rekker ikke i dag:)



ha en flott torsdag!

28 kommentarer:

Ingrid sa...

Så nydelige farger! :) Minner meg om vår og påske.. glad som jeg er i høytider, har jeg allerde begynt å glede meg til å pynte til påske! :)

Renate sa...

Det var vårfargene sine det ja .deilig å mikse å matche med slike farger .stilig

Christine C sa...

Så herlige farger - det må jo være en fryd å kunne dekke på med et slikt servise :) Veldig kjekt å kunne kombinere de forskjellig fargene.

Tove sa...

Så utruleg lekkert! Eg har også teke utfordringa, men det er ikkje mykje pastell der, gitt!!! Gler meg til oppskriftene kjem....

Tove

Hanne Mette sa...

Der hadde du det meste ja. Imponerende samling!
Serviset er helt nydelig. Får skikkelig vårfornemmelser av de sarte sukkertøysfargene.

Janne Lillian sa...

Så flott servise silje! fantastiske og vårlige farger ♥ Så mange flotte og forskjellige deler som kan brukes til masse forskjellig. Rett og slett nydelig. Ha en fortsatt god torsdagsettermiddag.

Beth sa...

Dette er et nydelig servise. Jeg har noen dype tallerkner i lysebått etter min farmor. Er så lei meg i dag for at jeg ikke sa jeg ønsket meg hele servise hennes...

Anita sa...

Åhhh! Sukk! Liker det serviset såå godt. Hadde det i gult på hytta, engang, men så var det litt i veien og ble gitt bort :oO, bevisstløs i gjerningsøyeblikket..... Har noen fat i det jeg da, men ønkser meg masse mere! ha en flott helg!

Nostalgia sa...

Så masse deler du har til dette serviset ! Ikke enkel å få tak i disse :-)

Har selv det gule (Sissel)med de hvite kornene langs kanten.
tror det er mange som har gode barndomsminner når det gjelder dette serviset.

Ønsker deg en fiiin kveld !
Klwm, Nostalgia

Kari sa...

Så nydelig servise! Har tenkt å kjøpe meg et nytt hverdagsservise, og her ble jeg skikkelig inspirert. Flott med miksingen av farver.
Hvilken butikk fører dette merket?

Kari :-)

Fro sa...

Herlig servise med vakre vårlige farger!

Ha en fin kveld!
Klem

Fjordheim sa...

Ja det er virkelig herlige farger på det serviset. Har litt av det jeg også. Og mer kommer visst jeg finner noe på et loppemarked.
HA ei riktig god helg :)

Kristine sa...

Nydelig servise. Fikk litt påskefølelse av fargene. Hvor mange serviser har du egentlig?

Monica sa...

så hærlige pastellfarger, kjenenr jeg kommer i deilig vrstemning. det serviset fra figgjo er nydelig.

Bomull sa...

Nydelige farger og nydelig servise. Blir glad av fargene :)

Tante Hilde sa...

Et veldig koselig servise.Skjønne farger. God helg. Klem fra tante.

lovecountrychabbychicstyle sa...

åh dette var såå lekkert! Herlige farger og jeg skjønner godt at du blir glad når du ser dette servise! Skikkelig vår/sommerlig:)

Ha en superkoselig kveld:)

klem fra Lillan

Villa von Krogh sa...

Helt nydelige pasteller! I LOVE!

Jeg samler på pasteller jeg også. Men det er CASAgent da.

Takk for fine bilder!

Ha en flott kveld! Klem Anine

Karin sa...

Så lekre å blanke de var.Kjempefine vårfarger. Må vær herrlig å dekke på med disse ja. Kjempefine bilder du tar Silje.

Karin sa...

Så lekre å blanke de var.Kjempefine vårfarger. Må vær herrlig å dekke på med disse ja. Kjempefine bilder du tar Silje.

Marit sa...

...jo dette var virkelig vårlig! Det er lov å drømme seg bort! Kjempefint!

opp ei trapp og inn ei dør! sa...

Sååå fint servise, farger og form helt skjønt!

jordbærpiken sa...

Å, så fint servise! Nydelige farger. Har du kjøpt det nytt eller brukt? Herlige bilder! :)

Hulda sa...

Flotte greier, Silje! Et helt skap fylt til randen av sukkertøy. ;) Dette var nydelig! Flott servise.

MumsiMumsan sa...

Det var bare kjempe herlig! Må jo bli glad når man bruker det! Nydelige vår farger!
Ha en flott helg.
Mumseklem fra Vibece :)

Tonerose sa...

Så vårlige og herlige farger det var på serviset ditt! :o) Skjønner svært godt at du liker å dekke bordet med det ja!

Baksten din så utrolig deilig ut, nå fik jeg lyst på varm loff med smør på... Bakte selv fylte rundstykker i går - det er jo så lettvint å ta opp av fryser'n når som helst. Men dine horn så veldig fristende ut! :o) bloggen din er like flott og varm som alltid!

stor klem fra tonerose!

Tee of Dragonfly Cottage sa...

Sååå mye du har!!! Nesten litt sjalu merker jeg :) Jeg samler også poå figgjo, i grønt... Jeg har en del i forskjellige mønstre osv, men alt i grønt... Elsker figgjo, og er alltid alltid på jakt etter mer :)

Beate sa...

Så flott ei figgjo samling!!
Vår og påske følelse fækk eg i kalde snø landet no;)
Så lurt å samle og blande farger!!
Klæm fra Beate
På helgelandskysten