tirsdag 16. februar 2010

Klesstativ til dukkeklærne


Svigermoren min har strikket masse flott dukketøy til Augusta sine dukker, til stor glede for både liten og stor;) Vi har oppbevart dem i en prinsesse-trillekoffert på rommet til A, men jeg synes de ble litt vanskelige å finne for henne der. Jeg liker at lekene oppbevares lett tilgjengelig for ungene. Jeg jublet da jeg kom over dette klesstativet! Det var opprinnelig trehvitt, men jeg har malt både det og de små kleshengerne. -De har pyntet seg, som Ferdinand sa:)






Nå kommer de fine klærne til sin rett, og Augusta kan velge og vrake i antrekk til dukkene sine:)


Her er ungene hjemme i dag også, de hoster så veldig stakkars små. Ute snør det tett.. Nå ser vi på Robin Hood, og etterpå håper jeg på å få lurt meg til en liten titt på "Den syvende himmel" på tv 2, jeg elsker den serien;)


ha en finfin tirsdag

30 kommentarer:

Skogmusa sa...

Så søtt klesstativ og så mange vakre dukkeklær:)
God bedring til de søte små:)
Klem

Velkommen til min kreative verden sa...

Så flott dette stativet var. Jeg ser det vil gi mye glede for små barnehender: )

Du er flink og tar gode bilder. Du klarer godt å få frem at det barn som ikke er i god form: )

MarnyAlice sa...

So søtt dukkestativ!!! Herlighet☺
Og heldig som har nåken som strikkar so fine dukkeklær☺

Eineg i at det er kjekt at leikane er lett tilgjengeleg for dei små, vert jo ikkje brukt ellers!

Klem M ♥

Miss Mette sa...

Nydelig klesstativ og så flotte dekorerte hengere... herlig med en bestemor som strikker disse herlige dukkeklærne.. heldig ♥ ønsker der en fin dag videre. Klem fra Mette

Audhild Stene sa...

Så sukkersøtt :)

Kjersti sa...

Rett og slett helt herlig :)
Kjersti

Lilliannes verden sa...

Ahhh.. Så skjønne dukkeklær. Lurar på kvifor det ikkje finnes slike i barnestørrelse? ;)
la merke til navnet på dotter di. AUGUSTA! Hjelpe meg, for et skjønt navn.... <3

Anonym sa...

Hei

Kjempefint klesstativ. Jeg har et som ligner til datteren min sine kjoler, men nå begynner kjolene å bli større (hun er 5 år nå) - og det er jo nesten litt vemodig... Kanskje dukkene kan overta, ja?

Jeg har ikke blogg, men har fulgt med på din en stund og du gir masse inspirasjon - til baking for eksempel. Jeg kom borti bloggen din helt tilfeldig da jeg søkte på "sjokoladekaketog" en gang.

Du er i grunnen den eneste bloggen jeg følger og jeg tenkte jeg måtte si "hei" nå - og minne deg om at du gleder og inspirerer mange - også oss utenfor "bloggeverdenen".

Tobarnsmor fra Trondheim

Janne Lillian ♥ sa...

Så utrolig nydelig ♥ Både stativ og dukkeklær ♥

Det er så dekorativt å pynte med leker og utstyr på den måten.

Jeg må bare få si at du tar så flotte bilder!! De er så klare og med et fint lys og farger. Rett og slett nydelig :) Selv er jeg ikke en kløpper med kameraet akkurat, men prøver meg litt fram :)

Ha en flott dag og håper du får kost deg med serien på tv ♥ Den er så koselig ♥

Klem

Har en drøm... sa...

Så søtt stativ, med de søte hengerne:o)) Og så mange herlige dukkeklær hun hadde og velge i ♥
kan tenke meg hun koser seg med disse...

God bedring til de små, håper de blir fort friske:o)

Klem Line

Merethe sa...

ååh, sånn vil jeg og ha!! Kan du hviske meg i øret hvor du fikk tak i den??
Her ligger nydelig strikketøy nedi en lekeboks med lokk på..det er jo synd og skam!!

Klem til ei fantastisk flink mamma! :)

Hanne Mette sa...

Så fint! Praktisk og dekorativt på barnerommet. En perfekt kombinasjon. :)

Tyra sa...

Heia!
Så deilige farger du har på bloggen din...
Og så skjønt det klesstativet ble! Så lite som skal til...

Ha god bedring til de små!
Klem fra Cathrine

Anonym sa...

Adorable doll clothes. Did you knit them?
Hilsen, Lisbeth.

Line fra huset på landet sa...

Så superlurt! Dette var en god idé som jeg er helt sikker på at minstemor her ville like svært godt også :)

Kan tenke meg Augusta er både stolt og kjempefornøyd med klesstativet til dukkeklærne! :))
Klem,Line

Ruths datter sa...

Det var ei heldig jente det. Husker at jeg ønsket meg sånn da jeg var lita.Fikk det aldri.
Klem

Kristin sa...

Hei!
For en fantastisk blogg du har!
Du er flink til å fotografere, sette sammen motiver og få ting til å matche! Veldig inspirerende!:)
Selv er jeg ny i gamet og 'strir' og knoter litt med å få det til..
Lærer forhåpentligvis mer etterhvert!
Ja, er det ikke deilig med de uskyldige seriene det egentlig ikke hender så mye i? Som bare er koselige å se på? Blir nok dramatikk og voldsomme serier på de fleste kanaler utover kvelden.
Også OL da! Sukk!.. Håper inderlig ikke de avlyser 'Frustrerte fruer'pga. det.. Da blir det iallefall en frustrert frue i dette huset!..
Hilsen Kristin på Akeleiegården.

Ingrid sa...

Kjempesøtt! :) Både klærne og stativet...

Anette {foreldremanualen} sa...

Så søtt! Husker vi hadde noe lignende når jeg var lita. ;-)

Kristine sa...

Så søtt! Artig at kleshengerne matchet fargen på klærne! Fortsatt god bedring til barna!

opp ei trapp og inn ei dør! sa...

God idè å få klærne opp på et klesstativ! Og så var det jo et vanvittig flott utvalg av klær dukka hadde! Snill svigermor som strikker så mye fint. Babydukkene til jenta mi er stort sett nakne..hehe :s Ha en fortsatt trivelig kveld!

Min Lille Drøm sa...

Så nydelig det stativet var også så herlige hengere;)
Håper barna er på bedringens vei og at kvelden er fin for dere;)
Klemmer fra meg

Randi sa...

Hei hei.
Gikk først inn for å se på det artige klesstativet.( kan jeg låne ideen og lage ett selv?) MEN så ser jeg du har en sønn som heter Ferdinand! Fineste guttenavn i verden. Min eldste sønn på 20år heter det og han har vært ganske alene om navnet hele livet. Men det er det kjekkeste navn og det synes han også!

Titt gjerne innom meg og se hva jeg lager. Kanskje blir det et dukkeklestativ? Eller ett mindre for smykker :)

Ha det fint.
Hilsen
Randi

Kristine sa...

Nyyydelige antrekk til dukken!

heldig som har en i familien som kan strikke :-)

Klem Kristine

Shabby Charm sa...

Så nydelig det var Silje! Et slikt stativ ville min prinsesse elske å få også.

Jeg har nevnt bloggen din i Inspirasjonsguiden.

Jeg sender deg straks noe på mailen din.

Klemmer fra Maia

Anne sa...

Så utruleg smart og dekorativt. Dukkekleda var jo kjempesøte og då:)
God betring til englane dine og ynskjer om ein fin dag til deg!
Klem Anne

Lene sa...

Hei!

Så nydelig det lille stativet var. Ferdinan hadde rett, det pyntet seg!!

Det var veldig smart å ha dukkeklær på et slik stativ. Som du sier mye lettere for Augusta å finne det hun vil ha. Og når man har slike hjemmestrikkede vakre dukkeklær, så er det jo ekstra hyggelig å ha de fremme.

Jeg har akkurat kommet hjem fra barseltreff. Det siste på en stund, for nå er vi snart tilbake i jobb alle sammen. Alma skal være hjemme med pappa i mars og april, og det blir nok kjekt for de begge.

Da var min lille pause over og det står nå potetskrelling på programet. Skulle gjerne hatt en liten tv på kjøkkenet kjenner jeg...

Ha en fin dag og så håper jeg dine søte små snart er friske igjen!

klem,Lene.

Ann Elin sa...

Så fint dukkeklær-stativ:)) og ikke minst en kjempefin blogg:)) Fant deg inne på en annens blogg og så tok jeg turen innom deg, og glad er jeg for det:))

Kommer nok igjen:))


Hilsen Ann Elin/ Fru Rosas HJem

Linn Veronica sa...

Ååå, for noen nydelige dukkeklær!
Tør jeg spørre hvor du har kjøpt stativet? Hilsen Linn :)

Anonym sa...

Hei.
Har vært innom bloggen din en del ganger og har sett andre sine blogger også, men bloggen din er min allersførste favoritt. Har kjøpt et nytt hus og syns dine interiør er akkurat i min smak. Takker og bukker for all bildene og inspirasjonene dine. Barna dine er veldig søte. Titter alltid innom bloggen din når jeg åpner pc. Ha en fortsatt fin dag. :-)
Med hilsen
Mia