mandag 1. februar 2010

Gutterommet


Jeg har fått spørsmål om jeg kan vise flere bilder fra rommet til Ferdinand, og her kommer de! Her er det ikke noe nytt, og jeg har følt en stund at rommet kanskje burde bli litt mindre søtt etterhvert, siden han som bor der tross alt nærmer seg fire år:) Men Ferdinand er fornøyd, så da beholder vi de lyseblå detaljene foreløpig!



Dagsenga fra Ikea er kjempefin, og praktisk! Den kan bli til dobbeltseng, og har tre store skuffer, masse oppbevaringsplass! Nå brukes den mest som sofa, og til overnattingsgjester. Til sommeren blir det nok Ferdinands nye seng, da skal lillesøster overta skuvsenga. Da får han større plass på rommet sitt, og mor kan finne flere møbler;)

Bokhylla rommer masse, både bøker, leker og spill, og er ikke bloggifisert! Rommet hans er ikke alltid like ryddig, men vi prøver å lære han å rydde opp hver kveld før han legger seg. (det mangler forresten en list her som dere ser...)




Playmo-gården fikk han i julegave i fjor, og sjørøverskuta fikk han til sin første jul:)



Kassen med bøker står ved siden av senga, så får han velge en bok han vil lese hver kveld.






ha en fin kveld!

32 kommentarer:

EndeligMamma sa...

Et nydelig rom! Her fikk jeg masse tips til gutterom. Kjempe søt blogg du har også :)

Kine sa...

Håper du kan holde fast på dette gutterommet LENGE enda hehe..Her er det Star Wars og Power Miners lego for alle penga,og alle "søte" lekene er pakket bort:(
Men så blir jo gutten vår 6 år også da,neste mandag!:)
Kjempefint rom!
ha en fin kveld:)

Hulda sa...

Kjempeflott hos Ferdinand, også har han ei så fin, gammel seng. Den er virkelig flott! Mange fine ting, og flotte foto du har tatt, Silje.

Lene sa...

Heisann!

Så fint rom lille Ferdinan har. Det er jo noen timer som tilbringes på rommet i barndommen, så da synes jeg det er et rom som det er viktig å trives i. Og det er jeg sikker på at Ferdinan gjør. Jeg elsker den gamle skuvsengen på rommet hans. Nydelig med et slikt gammel møbel!

klem,Lene

Nina B. sa...

Så herlig rom! Og for ett flott rom å vokse i :)

Ellemell sa...

Dette var da et et flott gutterom! liker at det ser ut som det er i bruk...
og den karusellen, det er en spilledåse?
Den var rett og slett nyyydelig!

ha en fin uke!:)

Janne Lillian sa...

For et nydelig rom Silje! Masse søte og noen tøffe detaljer. Mange fine bilder. ha en flott kveld:-)

Anonym sa...

Åååå så nydelig♥
Senga hans er bare særdeles vakker!
Jeg skal tviholde på ett "søtt" gutterom så lenge jeg kan.Noe av det verste jeg vet er sorte detaljer, edderkopper og dødningshoder! fysjameg!
Min lille gutt har hatt farger i isturkis og hvitt fra han var baby.. Men nå skal jeg bytte ut det turkise med hvitt, og bare ha litt turkise detaljer og en del rødt. Slik som Maileg-boksene du har i hylla. (kjøpte en slik nettopp selv..)
Maileg-tingene har så nydelige farger, og kan kombineres så fint med Green gate (stoooor GG-fan;)
Har henta mye inspirasjon og tips fra bloggen din! og i den nett-butikken(svensk) hvor du kjøpte vimpel til Augusta, fant jeg nettopp mye fint!
Takk Silje, for en slik herlig blogg!
Linnea♥

ninabakke sa...

Så koselig rom :D Flotte bilder

atinybitofheaven sa...

For et vakkert rom- heldig gutt som bor der :-) Veldig smart med den bokkassen ved siden av senga- den ideen tror jeg vi må adoptere så fort gutta kommer over i storguttseng :-)

Ha en flott kveld :-)

Hanne Mette sa...

Der var det mange fine detaljer!♥
Så koselig gutterom.

Nettelita sa...

Lille F sitt rom er bare aldeles nydelig Silje! Det gir masse inspirasjon altså!
Hadde dere det koselig på lunsj i dag? Jeg tenkte vi kanskje kunne treffes hos meg neste uke jeg.. Er jo så lenge siden jeg har set deg og de andre jentene nå! Jeg er i gang med bursdagsplanlegging nå. Tenk at lille blir to år alt.. Sukk.. Tida går så fort altså!
Ha en fortsatt fin kveld!
Klem

Beth sa...

Nydelig gutterom,
ikke rart at Ferdinand trives her?
Syntes det er koselig med lyse og lette farger selv om ungene vokser seg fra babystadiet...
Leker og andre ting forandrer seg jo og vokser med barna...

Cecilie sa...

N
y
d
e
l
i
g
!

Har jeg sagt det før? ;)

Klem, cecilie!

Lille Frøken Jensen sa...

Dette var gøy å se, kjempe flott rom han har.
Ønsker deg en fin kveld!

Mitt og Mine sa...

Veldig fint rom! Så romslig, koselig med mange søte detaljer. Skjønner godt han trives med det!

Skal si han har mange Maileg...men veldig tøffe klær ;)

Ha en fin kveld Silje. Kjekt å se at du blogger igjen!

Klem

Sabine sa...

Your Blog are so wonderful end sweet! I love him. Thank you for the wonderful pictures!
Sabine

HønePøne sa...

Så pent gutterom!
jeg ville beholdt det søtt og barnslig så lenge som mulig.. De blir så fort store.. :)

Klem, Madeleine

jordbærpiken sa...

Kjempekoselig barnerom! Hvor store er barnerommene i huset deres? Husker du ca. kvm.?

lovecountrychabbychicstyle sa...

For et nydelig gutterom!! synes rommet er perfekt for en 4 åring jeg!! masse nydelige og tøffe detaljer! mye flotte leker som er fine stående fremme:)

Dette trenger du ikke forandre på nei:)

Ha ei flott ny uke:))

klem♥

Småenglenes verksted sa...

for et fantastisk fint rom - du er flink. Skjønner godt han trives der.

Anns draum sa...

Som eg har sagt ein gong før: Du har dei finaste barneromma i heile blogglandia;) Så mange skjønne detaljar!! Den flottaste må vere senga;)

Ha ein fin kveld:)

Karin sa...

Syns det var et kjempefint gutterom jeg.Syns ikke det var for søtt.Det var lyst å trivelig å masse fine ting å tang for en gutt.Skikkelig fint var det. Skjønner godt han er fornøyd ja.

Fro sa...

Hei! Så koselig blogg du har! - jeg har tittet masse nedover her! Legger meg straks til som følger! ;)

Klem

salige lavendel sa...

For et koselig gutterom!Den senga var rå lekker.

Lottas Himmelrom sa...

Helt nydelig....

Lykkelig som liten.. sa...

Herreli for ett nydelig rom han har asså :)
Du er utolig flink :)

Ha en nydelig kveld.
Klem Tina

Therese sa...

Hei hei mor og go kveld i stuen. Takk for i dag. Utrolig koselig at vi kunne møtes. Koselig at ikke alt blir bestemt på forhånd bestandig.

Her i huset er det bare jeg som er våken nå. Jeg har vært å trent. Koser meg med litt mat. Så flott, kringla di ble nok like bra. Du er kjempe flink til å bake, både det ene og det andre.

Jeg skal snart legge meg. Synes det er litt godt å samle tankene slik på kvelden.

Snakkes snart igjen da. Ønsker deg en go tirsdag og flott uke.

STOR KLEM FRA MEG.

Fru Ruud sa...

Kjempe fint rom!! Ser jo bare super ryddig ut!! Så greit med plass til ekstra sofa/seng også! Fine hyller!
Ha ei fin uke!!!
Klem Annette

Ruths datter sa...

Så koselig dere har det her.Kjempefin stemning i dette rommet.
Klem

Dagrun sa...

Kjære Silje.
Så gøy at du er tilbake:) Selvom vi ikke har sånn kontakt, føler jeg at det er litt kontakt der jeg titter inn i ditt privatliv. Hadde vært koselig om vi møttes i helgen, men slik ble det ikke... Forhåpentligvis lykkes vi neste gang:)
Du vet kanskje at jeg liker gjenbruk, og jeg ser at du brenner en helt ufattelig mengde lys. Vær så snill og si at du leverer stumpene til NMSGjenbruk (som smelter de om til nye lys, og selger til intekt for misjonen). Og du som har så mange lesere kan kanskje oppfordre andre til å gjøre det samme...
Ha en god dag, må stikke på jobb. ikke alle som har det så fett at de kan være hjemme hele dagen;)
Love Dagrun

Prinsesse Elin sa...

Så utrolig flott rom, Silje. Siden miniprinsessa skal begynne på ungdomskolen til neste år så skal rommet hennes fikses fra å være et ung pikerom til å bli et undomsrom nå i sommer/ vår.
Derfor er jeg på inspirasjons jakt:) Surfer nettet etter gode ideer. Ønsker deg en herlig dag. Klem fra Elin:)