tirsdag 2. februar 2010

Gjærbakst






I dag har jeg hatt bakedag! Jeg har bakt fletteloff til mamma, og horn med ost og skinke til oss. De skal vi ha til middag, men forhåpentligvis kommer noen i fryseren også. Gjærbakst har en tendens til å bli spist opp i dette huset:)

Ute er det masse snø, og vindkast som minner mest om snøstorm.

Tusen takk for alle gode ord om rommet til Ferdinand. Man ser seg vel litt mett på sine egne rom, men det var koselig at så mange likte det!



ha en fin tirsdag!

33 kommentarer:

Janne Lillian sa...

så flink du er Silje! Jeg hadde også planer om det idag, men kom aldri så langt.. Jeg få ta det igjen når permisjonen begynner for alvor:-) Men må si etter å ha sett disse bildene så blir jeg inspirert til å ha en skikkelig bakedag! Skal se det ikke blir så lenge til det kommer et innlegg med dokumentasjon her fra sør også!!
Ha en strålende dag og takk for mail!
Klem fra Janne Lillian

Beth sa...

Så flink du er?
Ser utrolg godt ut...Mmmmm....
Og så dufter det såå godt i huset da en baker gjærdeig!

Randi sa...

Dette så veldig godt ut!!
Så flink du er :o)
Tror jeg må ha en bakedag i morra jeg også!

Ha en fin dag!!

Hanne Mette sa...

Jeg synes nesten jeg kjenner lukta! Ingenting lukter så godt som fersk gjærbakst.

Veldig koselige og stemningsfulle bilder. :)

Helene sa...

Det så veldig, veldig godt ut :) Nå ble jeg inspirert til å ha min egen bakedag!

Jeg er fast leser av bloggen din (selv om jeg sjelden gir lyd fra meg), og nå ville jeg bare si at det var koselig at bloggepausen din ikke ble så lang, og at du er en koselig inspirasjon i hverdagen :)

Rosemary and Thyme sa...

Nå fikk jeg lyst å bake også!
Dette så virkelig godt ut.
Ha en fin dag

Klem Tove

HønePøne sa...

Dette ser fristende ut :) Jeg eeeelsker gjærbakst!
..og det har en tendens til å forsvinne veldig fort hos oss også :) Jeg lager alltid doble porsjoner, men det er sjelden det blir igjen noe til fryseren..

Jeg har akkurat stått opp etter nattevakt, føler meg uforskammet opplagt :) Nå står barnehagen for tur. Kanskje jeg skal bake litt i kveld jeg også?
Ha en flott dag!
Klem, Madeleine

ANETTESHUS.COM sa...

Så nyyydelige bilder, Silje!! Dette så definitivt veldig godt ut:) Mmmm ... Herlig med bakedag!! Tror jeg skal ta meg tid til det i morgen;)

Ha en fortsatt fin dag!

Klem
Anette:)

p.s. så hyggelig at du er tilbake!! pausen ble ikke så lang allikevel?! *smiler*

Charlotte sa...

Du og du, så herlig den baksten så ut! Kan godt forstå at gjærbaksten har en tendens tilå bli spist opp hjemme hos dere! Den såg virkelig deilig ut!

Ha en fortsatt fin tirsdag!

Klem fra Charlotte

Landcharm sa...

Dette så godt ut. Nytter ikke være sulten her inne...

Ruths datter sa...

Dette så veldig godt ut.Elsker gjærbakst.Koselig tirsdag til deg også.
Klem

Maiken sa...

Hei! Emmeline foreslo din blogg, så eg tenkte eg skulle stikke innom. Du har ikkje lyst til å leggje ut oppskrifta på gjærbaksten din vel? ;-)
Såg himla god ut.

mette sa...

Har et litt personlig spørsmål, så du trenger ikke svare meg om du ikke vil. Jeg bare lurer på om du er hjemmeværende eller om du jobber litt? Er så imponert over alt du får til skjønner du! Vurderer selv å gå ned i stilling etter jeg skal tilbake i jobb etter permisjonen. Vil gjerne at barna mine skal ha et hjem med gjærbakst, blomster og hygge :) Følger deg med glede; du er inspirerende!

Varme sa...

Må ærlig innrømme at jeg har blitt en anelse hektet på bloggen din! Så utrolig mye flott! Nydelig smak du har! Har fått mange gode ideer av deg, tusen takk for at du deler! :)
Ha en super dag!

Emmeline sa...

Hehe;)

Ser at Maiken akkurat har vært inne og spurt etter oppskrift;) Jeg hadde nemlig et lønnlig håp om at du hadde lagt ut oppskriften, for dette så delikat ut:)

Kristine sa...

Så deilig det så ut♥ Du er så flink altså.

Kristine sa...

Å det så deilig ut!! Både fletteloffen og horna! Sånne horn har jeg aldri laget faktisk, men det skal jeg sannelig prøve på snart! Nam nam...

Klem Kristine

Marthe sa...

Å det så deilig ut! Veldig koselige fliser du hadde på kjøkkenet. Jeg kom hjem fra jobb i dag til nybakte brød! Det er ikke værst av pappaen som har permisjon nå!

Ha en fin kveld!

Grys lille sa...

Du er så flink med bildene dine, hvert innlegg blir beundret!! Elsker å bake selv også, det er stort å jyve løs på en gjærdeig;)
Så koselig du gjør det rundt deg, med levende lys mens du baker:)

Tulip sa...

Nam...det så veldig godt ut!

;))

Drømmen om en eplehage sa...

Hei snuppa!

Ser du har hatt pause... Godt å se du er tilbake, men ikke la bloggingen spise deg opp!

Jeg har et par-tre pc-frie dager i uken. Det vil si etter jobb, men på jobb blogger jeg ikke under noen omstendighet uansett. Og det gjør faktisk godt! Begynte med det rett før jul og kommer til å fortsette med det. Blogging er en ufattelig givende hobby, men dette kommentar styret gnager meg også. Har innsett at jeg ikke rekker over alt og har kanskje mistet noen lesere på det også, hvem vet, men da får det så være.
Det er vanskelig å skjønne at dette tar tid, men om en velger å legge ut et utydelig bilde og slenge på en linje eller to så er det klart en har mer tid til andre ting. Jeg velger å bruke tid på bildene og skrive mer, og dermed tar det ikke 2min å få ut et innlegg.

Ikke la det spise deg opp, vennen!
♥ ♥ ♥

Bolettes hus sa...

Så sulten jeg ble nå!!! Så knakende godt ut!!

Klem Kari

huset med det rare.. sa...

Det så utroli godt ut.. nesten så jeg kan kjenne lukta!

Safina sa...

Det så godt ut:) Nå fikk jeg også lyst til å bake...
kos

xxxxx

Tina - Oppussing og Drømmer sa...

Så flink du er! De så utrolig deilige ut:)
Tror jammen jeg skal bake til helgen;)

Klem Tina:)

jordbærpiken sa...

Hei Silje!

Så superdeilig ut med hjemmebakst. Herlig!

Våre barnerom blir nesten 10 kvm. Hovedsoverommet blir ca. 11 kvm., også skal vi ha walk-in garderobe på 8 kvm ved siden av soverommet.

Syns i grunn barnerommene ser litt vel små ut akkurat nå, så jeg kjenner jeg er spent på hvordan det blir når det er ferdig. Kjedelig hvis rommene blir så små at de er upraktiske. Men de er ganske firkantede, så jeg håper det blir bra.

Men soveromsetasjen på huset vårt er nok den etasjen med dårligst planløsning. Vi hadde lyst til å ha både vakserom, kjellerstue, bad og soverom i samme etasje, så da måtte det gå litt på bekostning av størrelsen på rommene.

Men jeg tror det blir bra. Gleder meg iallefall til jentene får hvert sitt rom, for det fungerer veldig dårlig at de sover på samme rom nå.

Ha en god natt! KLEM!

Beth sa...

Takk for hilsen i dag!

Du skrev på bloggen min at du brukte oljemaling tidligere, men sense nå?
Kan jeg spørre om sense er å få med litt blank overflate eller er den kun i silkematt?

Burde nok heller bruke en luktsvak maling pga av astma`n min. Nå lukter det stramt maling i hele huset her. Kuldegradene ute hindrer noen god gjennomluftning..., men slagbenken MÅ jo bli ferdig?

Jeg bruker KUN oljemaling 40 glans.

Monja Therese sa...

Dette så bare herlig ut♥nam, nå ble jeg sulten, men tror jeg snart får krype til køys isteden...:)

Herlig stemningsbilder kjære deg...og takk for at du valgte å blogge videre...du har en nydelig blogg♥som mange liker...og jeg er en av dem.

klemmer fra Monja

Balke gård sa...

MMmmmm. Herlig, ingenting er vel som gjærbakst, nei.-) Koselig blogg! Klem, Marianne

Nina B. sa...

ååå dette så utrolig godt ut :)
Koselige bilder som alltid, og det så virkelig gøy ut å bake med levende lys i nærheten!

Lekre fliser dere har over benken også. Ha en fin-fin dag!

tante hilde sa...

Det så bare fantastisk ut. Loffen var god.. nam nam. Du er rå til å bake. Klem fra tante

Renate :) sa...

mmm... så mye god bakst!
Hvor er flisene på kjøkkenet ditt fra? Utrolig fine!

Frau Sonnenschein sa...

hello,

your blog is wonderfull.
i love your styl.


greatings conny