tirsdag 9. februar 2010

Fattigmannssølv




Har fått med meg, både på blogger og i interiørblader, at fattigmannssølv kanskje ikke er det hot'este lenger:) Men for meg er det fortsatt like vakkert. Jeg synes faktisk det er tidløst, og pynter fint opp. Jeg har satt noen av tingene jeg har sammen på kommoden i stua. Ranunkler i hvitt og rosa ble med hjem før helga. Den hvite lysestaken i opalin har jeg funnet hos pappa skrotnisse.

I morgen er det onsdag, og ungene skal være hjemme fra barnehagen. De dagene er så deilige, vi kikker ikke på klokka, og jeg bruker ikke så mye tid på husarbeid. I morgen kommer ungenes kjære tante Anette på besøk også, det blir nok stas:)



ha en fin tirsdagskveld!

33 kommentarer:

Min Lille Drøm sa...

Såååå enig med deg Silje min;)
Kommer ikke til å forsvinne fra mine hyller nei.
Så heldig du er som har fått bok og greier da...grattis!
Nydelige bilder, fikk skikkelig vår-følelse av alt det hvite og rosa jeg nå;)
Klemmer

Kari sa...

Hei, Silje!
Det handler jo ikke om hva som er hot, men om hva man liker! :D
Klem :)

Lappeline sa...

Er fint syntes jeg og . Flotte bilder . Kjempe blogg du har.
Ha en fin kveld.

Klem

det hvite hjerte sa...

Lekre bilder Silje
ser faktisk helt
vårlig ut ...!

Herlig ...!

klem

Hvit Villa sa...

Enig med deg, fattigmannsølv forsvinner nok ikke fra mitt hjem heller. Vi kan jo bare supplere med litt annet, tihi.

Safina sa...

Jeg synes det er stilig. Håper å få arvet en del av mamma, hvis jeg er heldig. Kos deg med unga, det går fort, og så er de voksne før man veit ordet av det.
Kos

xxxxx

Hjemmefruen sa...

Kjempefint:-) De blomstene var kjempenydelige.

Mona. sa...

Jeg er helt enig med deg,elsker det fortsatt,jeg også,hot eller ikke :) Om det så blir harry,kommer det til å få bo hos meg......hehehheeee :) Så nydelige bilder du har tatt,fikk helt sommerfeeling her.......rosa er liksom den fineste fargen,på den årstiden....sammen med zink,selvsagt :) Gratulerer med gevinsten,så heldig du var ! Blir vel en bakedag med småtassene dine,når denne kommer i hus :) Kos deg med besøk imorgen :)

mi-rachel sa...

så fine bilder og blomster.

Millas hem sa...

Jag är också svag för fattigmanssilver!=)

Kram Camilla

Kort og Søm sa...

Jeg syns du hadde pyntet kommoden din veldig fint!
Klem Fredrikke :o)

Mona Christin sa...

Hei.

Har ikke fått med meg at fattigmannssølv ikke er hot lenger. Har faktisk fått inntrykk av det motsatte. Men jeg synes det er nydelig og dekorativt, så fra min stue forsvinner det ikke med det første. Ønsker meg flere jeg...

Flott dekorert hos deg, som alltid. Detta kæn du...

Klem fra Mona C♥

Anitas hus sa...

Hei Silje!

Jeg har også observert at fattigmanssølv ikke er like "hot" lenger. Da kjenner jeg at jeg blir litt oppgitt. Fattigmannsølvet er jo gammelt, og ikke noe nyskapende. Det ble laget slik av de som ikke hadde råd til flotte lysestaker i ekte sølv, kunne pynte med dette.
I det siste har det eksplodert av fattigmannsølv og man har kunnet kjøpe det overalt, men nå skal vi plutselig ikke ha det lenger.
Jeg liker fattigmannsølv og kommer til å beholde det uansett. Akkurat som jeg har gjort med lysekronen min over spisestua som er i messing, har hatt den i mange år og elsker den. Men nå blir den jo hot igjen^^,)
Nei, Silje vi pynter med det vi synes er fint!!! Og hos deg er det som alltid nydelig.
Skjønne og vårlige bilder!
Kos dere med fri imorgen.
Klem, Anita:O)

Therese sa...

Hei hei til deg siljemor. Så herlig innlegg du har laget i dag. Det der med fattigmannssølv er du rågod på altså. Jeg har nesten inget her i hus. Må kanskje kjøpe noe etterhvert.

Her er vi hjemme igjen. Hatt noen flotte dager på fjellet.

Kan vi ikke avtale å treffes snart igjen? Jeg tar meg gjerne en kjøretur snart, he,he.

Ha en go uke snuppa. STOR KLEM FRA MEG.

tinemor sa...

Så enig.
Lekkert!!!
Klem

Nostalgia sa...

Et nydelig stilleben med fattigmannssølv og ranukler !!
Tror ikke vi skal bry oss så mye om hva som er hot eller ikke, hos meg er det både fattigmannssølv og messing og eneste fellesnevnerene hos meg er at det jeg omgir meg med som regel er antikt eller har en historie og selvsagt at jeg liker det :-)

Ønsker deg en fiiin onsdag !
Klem, Nostalgia

Lindas lille flik av verden sa...

Flott og koselig blogg du har Silje:-)

Beatemor sa...

Herlig! Synes fattigmannssølv er så fint! Kommer til å kjøpe meg litt til jeg :-)

Lilliannes verden sa...

Kva er det dei seier? Er ikkje fattigmannsølv "hot" nok?! Eg syns jo det er så skjønt.
Dessuten orkar eg ikkje lengre å følge med på trendane. Dei endrar seg jo heile tida likevel.
Eg trur at visst du blandar alle dei tinga DU syns er fine, så får du din egne personlege stil :)

lisje astrid's husblogg sa...

NYYYDELEGE bilder!
Vår følelse deluxe:)
Gratulerer med boka;)
Fattigmannsølv er kjempe fint og skal ikkje ut av min heim!
Ønskar deg ei super god dag<3
Klem frå AStrid:)

Mona sa...

God morgen. Tror aldri fattigmanns sølv går "ut på dato", det er jo så vakkert. Det fremhever det hvite så flott synes jeg, sølv og hvitt-nydelig :) Kos deg masse hjemme med barne og "tante". Ha en flott dag. Mona :)

Janne Lillian sa...

hei silje! Det var noen nydelige bilder, der ga du meg masse inspirasjon ♥ Jeg synes også fattigmansssølv er nydelig. Det pynter så fint opp ♥
Ha en strålende onsdag med besøk og barna hjemme fra barnehagen.

klem fra Janne

lovecountrychabbychicstyle sa...

Herlige bilder!!!

:)

huset med det rare.. sa...

Nydelige ranunkler og fattigmannssølv! De er absolutt tidløse og faller for min del ut av kategorien "trendy" så lenge det passer så godt inn som de ihvertfall gjør hos deg!

Satser på at du har kost deg i dag med barna!

MusMei sa...

Jeg er akkurat kommet hjem fra butikken med to lysestaker og en vase i fattigmannsølv jeg! Synes de er kjempefine og pynter opp på bordet. Har flere av dem i forskjellige størrelser på et sølvfat. Ha en fortsatt fin uke, og takk for en fin blogg.

Hilde

Mitt og Mine sa...

Vakre bilder som alltid...Hadde forrsten ikke fått med meg at det ikke var "hot" lenger med fattigmannsølv.
Tenker man har det man liker selv..
Håper du har en fin fridag!

Klem

Skogland sa...

Nydelige bilder...som alltid! Her kommer også fattigmanns-sølvet til å bli! Synes man skal velge å omgi seg med ting man selv liker å hvile øynene på :)

Lisas hjem og skatter sa...

Ut eller ikke, nydelig er det noe uansett synes jeg :) viktig å ha det man selv synes er fint fremme :) den hvite lysestaken var jo kjempesøt! herlige med blomster! Vårfornemmelse :O) herlig!

Håper at dere har hatt en super dag!

klem! :)

Lynetmor sa...

Hei, det ligger en award til deg inne hos meg :-)

ELIN sa...

De blomsten var veldig koselige, og så fine farger :) Håper du har hatt en koselig hjemmedag med barna og deres tante i dag. Klemmer fra Elin

marie sa...

Hei Silje!
Det er første gang jeg besøker bloggen din. For en herlig, inspirerende og tiltalende blogg! Hit vil jeg komme ofte:)
Marie

Claudia sa...

How nice, these colours! Makes me feel/wish spring will come soon :)
Greetings from snowy icy Berlin
Claudia

allisieventyrland sa...

Jeg elsker fattigmannssølv! Det er så pent :)