onsdag 6. januar 2010

Til Linnea...



..og eventuelt andre som har ventet på å se bildet av fjorårets julekort, her er det altså:) Jeg laget et bildekollasj, og bestilte som et vanlig julekort på Japan Photo, så teksten kom ved siden av bildet. Lettvint og greit!


Linnea skrev en kommentar hos meg, hvor hun etterlyste bildet (det var jo koselig:)) og lurte på om jeg ikke svarer på kommentarer jeg får, og om jeg evt bare svarer til de som har blogg. Joda, jeg svarer på kommentarer! Men jeg burde være flinkere! Det tar tid å svare på kommentarer og mailer, og tiden strekker dessverre ikke alltid til. Faktisk er det årsaken til at jeg nesten ukentlig vurderer å kutte ut bloggingen, fordi jeg har dårlig samvittighet fordi jeg ikke får svart alle (eller i perioder noen i det hele tatt....) Så til dere som ikke får svar, beklager, og spør gjerne igjen! Jeg vil jo ikke fremstå som overlegen heller:)


Når det gjelder å svare anonyme er det ikke så lett hvis en ikke legger igjen feks en mailadresse jeg kan svare til, for da må jeg evt svare alle i det neste innlegget jeg lager! Og det blir litt tungvint synes jeg. Jeg skriver ofte at de som lurer på noe og er anonyme gjerne må sende en mail (adressen står på siden her) og så svarer jeg så godt jeg kan! Det er fortsatt noen jeg "skylder" svar, dere er i tankene mine! Huff, det var den dårlige samvittigheten da, jenter...



Hos oss er det fyr på peisen, og tid for kveldsmat og legging! Etterpå skal jeg og to venninner gå tur, i 22 minus, det kan bli en kald opplevelse:)


ha en fin onsdagskveld!

27 kommentarer:

Lene sa...

nydelige nydelige Ferdinan og Augusta♥
Jeg synes du skal slutte å ha dårlig samvittighet og heller tenke på hvor mye glede du sprer ved å la oss følge deg og bloggen din ♥ Det er en fryd å besøke denne vakre bloggen!

Lene ♥

Hulda sa...

Virkelig nydelige bilder av ungene, syns klærne deres var så gammeldagse og søte. :) Falt for din vårlige header, Silje! God tur i kulda. Jeg har selv vært endel ute i dag, på jobb.

lovecountrychabbychicstyle sa...

så fin header:)) lys og vårlig!!

ninabakke sa...

så herlig :)

opp ei trapp og inn ei dør! sa...

det var et koselig julekort!
skjønner godt at du ikke rekker å svare alle kommentarene, det er IKKE LETT å få tid til i en hektisk hverdag, så det har vi full forståelse for! du trenger ikke ha et gram dårlig samvittighet!

(..og jeg forventer INGEN KOMMENTAR tilbake, bare så det er sagt :)

Jeanette Isabel sa...

Nydelige bilder... Mon tro jeg ikke må føye til et speilreflekskamera på ønskelisten min.

Kristine sa...

Flott julekort du har laget! Skikkelig blinkskudd av noen bilder. Flotte kåper de har. God tur i kulda!

KRISTIN sa...

Kjempeflott julekort, Silje!!

Syns ikke du skal ha dårlig samvittighet i dey hele tatt. Du har laget en kjempeflott blogg og har fått en stor skare av følgere etterhvert, og da kan vel egentlig ingen forvente at du skal svare alle dem som legger igjen kommentar. Da rekker du vel i grunn fint lite annet. Det er nå min mening. Jeg vet jeg har spurt om ting jeg også, men har tenkt at du svarer hvis du har tid - og hvis ikke - ja så gjør det da over hodet ingenting: )
Ha en riktig så fin kveld på tur! Her er det 24 kuldegrader!! Klem!

Guttemamma sa...

Kjenner på det samme,Silje og vet godt at det tar tid å "følge" opp alt som har med bloggen å gjøre. Jeg titter innom deg hver gang du poster innlegg, fordi jeg liker bloggen din og sånn er det med den saken!!
klem og godt tur, jeg skal IKKE vekk fra peisen

Frau Putz sa...

Sikke et smukt julekort. Fin idé med en kollage.

Jeg synes ikke, at du skal gå og have dårlig samvittighed over, at du ikke får svaret på alle spørgsmål. Din blog er DIN - og du bestemmer selv, hvor meget tid du vil/kan bruge på den.
Et alternativ til at svare folk "personligt" via deres egen blog eller via mail er, at du lægger dit svar som en "kommentar" på din egen blog - under det indlæg, hvor spørgsmålet er stillet. Så må den person, der stiller spørgsmålet jo selv "vende tilbage" og se svaret.
Det har jeg selv gjort, og jeg synes nogen gange, at det er lettere på den måde. Så kan andre, som læser kommentarerne også se svaret på spørgsmålet ;) Måske er der andre, som ville spørge om det samme.
Men du... Du må IKKE stoppe med at blogge. Din blog er en af mine absolut favoritter!
Klem fra Frau Putz

Cecilie sa...

Flott julekort! :)

Ikke ha dårlig samvittighet. Det er likt over hele linja med bloggere tror jeg. Jeg strekker heller ikke til alltid. Men for min del blogger jeg mest for min egen del, og tenker at besøk og kommentarer hos andre faktisk må komme i andre rekke. Hvis man har tid og overskudd etter resten av dagen. Jeg lar ikke blogg gå ut over familie og hus...

Men tusen takk for at du blogger - du har en nydelig blogg som jeg gleder meg over å lese hver gang! :)

Klem, cecilie

Anonym sa...

Du trenger da ikke ha dårlig samvittighet for å ikke svare på alle spørsmål! Men hvis anonyme eller de som ikke har blogg spør om ting, kan du ikke da bare svare med en kommentar her på bloggen din? Da kan alle andre se svaret også, det ofte vi lurer på det samme ve du!

Marthe sa...

Nydelige bilder av ungene. Vi laget også en collage, men da bilder fra hele året.

Å blogge er jo noe en gjør for sin egen del. Det skal jo være noe en gjør for egen glede og lyst. Jeg koser meg veldig med bloggen din!
Klem

Anonym sa...

Hei!
Du bør ikke ha dårlig samvittighet i d hele tatt! håper du aldri slutter å blogge, d er bestandig så koselig å besøke bloggen din;)) nydelig kort forresten:)

Mona Christin sa...

Hei Silje.

Jeg vil heller lese en flott blogg enn å være "sur" fordi du ikke svarer. Bloggen din er mye mer verdt for mange enn en liten kommentar. Du viser inspirasjon og dyktighet og det er det viktigste for meg. En kommentar får heller være en bonus.

Du må IKKE slutte å blogge og du må IKKE ha dårlig samvittighet.

Klem fra Mona Christin♥

Lynetmor sa...

Hei, så fint bilde :-) Jeg gikk en liten tur i går kveld, det var kaldt, men godt også. Ha en fin kveld :-)

Anita sa...

SÅå koselige bilder på kortet, greit med litt kvikke løsninger på julekort syns jeg. Kjempefin heading du har laget også, så vårlig å fin! Kos deg med bloggingen du Silje og kommenter når tiden strekker til :0) Klemmer fra Anita

Anonym sa...

Jeg synes ikke du skal ha dårlig samvittighet i det hele tatt. Du har utrolig mange som følger med på bloggen din. Skulle du svart alle like utfyllende hadde du hatt heltidsjobb ;) Du har jo to små barn også. Jeg har sendt deg noen mailer før og har vært veldig takknemlig for svar. Du gir utrolig mye av deg selv Silje og kommer stadig med tips. Det setter vi stor pris på. Men man kan selvfølgelig spørre igjen hvis man lurer på noe, så ser du om du får tid. Du har en flott blogg, virker superkjekk og jeg skulle gjerne likt å truffet deg en gang.

Hilsen Marie

Tulip sa...

Koselig julekort!

Ikke vits å slite med dårlig samvittighet, det skal være gøy å blogge, og da må en gjøre det en rekker.
Noe annet ville vært dumt.
Alle vet at det tar tid å stikke innom alle "en tenker at en burde!"
klem

jordbærpiken sa...

Ikke ha dårlig samvittighet! Du må selv få bestemme hvor mye tid du kan legge ned i bloggen. Men kjenner til følelsen av den dårlige samvittigheten ja. Men du har en fantastisk blogg, og jeg håper det at det er gøy å ta bilder og skrive innlegg til bloggen er nok for deg til å fortsette. Så får du svare på de spørsmålene eller kommentarene du har tid til. Det tror jeg de fleste forstår. :) Klem til deg!

aase sa...

Kjære deg Silje ikke tenk på at du ikke rekker kommentere hos alle hele tiden. Når man har veldig mange besøkende og mange kommentarer hver dag, ja da sier det seg selv, man kan ikke rekke svare alle personlig.

Jeg synes det er vakre innlegg og flott inpirasjon du kommer med, det vet du, du må på ingen måte slutte med dette altså!! Vi liker deg nemlig....basta!!

Det er jo sånn at i starten av bloggtiden så rekker man innom alle til enhver tid og etter hver kommentar. Når man så har holdt på en stund og man har masse bloggvenner, så skjer jo det at man får utrolig mye hyggelige og flotte kommentarer. Jeg skjønner veldig godt når man får fra 20 og oppover innlegg hver eneste innlegg at det skal noe til å svare alle.

Jeg besøker daglig masse blogger, har masse besøk i min blogg, og må ærlig innrømme at ikke alle får kommentar hver dag selv om de har skrevet hos meg. Jeg prøver også så godt jeg kan å besøke alle , men tiden strekker ikke alltid til.

Blogging skal være gøy, man skal ikke føle det som et press heller. Vi besøker hverandre og kommenterer så sant vi har tid og føler for det.

Jeg forventer aldri at alle kommenterer hos meg igjen jeg altså!!

Så jenter, vi nyter bloggverden, med el uten kommentrar!!

Livs Lyst sa...

Hoff.. vi kan ikke få dårlig samvittighet og "kjeft" fordi vi ikke svarer på alle kommentarer og mail vel..... Jeg får det jo jeg også. Men jeg har heller ikke anledning til å svare på alt....

Men dette er jo en frivillig og koselig hobby, ikke en jobb vel? Vi skal kose oss med det. Vi får gjøre det vi rekker. Dette er jo for gøy. Det skal være gøy!!

La oss kose oss!
Hilsen Liv som fryser....Hihihi

UNDRING sa...

Nyydelige bilder av barna og et koselig julekort.
Ha en fin dag!

Anonym sa...

Silje!!
Tusen takk for at du la ut julekortet. Det var nyyyydelig!!
Du må ALDRI ha dårlig samvittighet for å ikke svare!! Det var ikke slik ment!
Jeg bare lurte;)
Du må aldri slutte å blogge! Det er jo favorittbloggen min , av alle blogger!! Du virker som et helt aldeles fantastisk menneske. Et forbilde!
Klem fra Linnea

hjemmefruen sa...

Herlig unger:-) Mye skriverier rundtomkring i blogglandia om å fortsette å blogge, svare på kommentarer osv.....Tror mange av oss har litt startproblemer (les: meg selv...) og så tenker vi at alt tar så tid, men da man først kommer i gang igjen er det jo så koselig:-)

Anonym sa...

I LOVE your blog. It is one of favorites that I visit every day. Please don't feel like you have to answer every one . Continue to take your lovely photos and I feel so happy to invited into your home. You are a busy young mother and wife and the blog is a creative outlet for you. Don't waste your energy on feeling guilty!!
Knus, Lisbeth.

Anonym sa...

Hei. Fant bloggen din ved en tilfeldighet, via en annen blogg. Nydelige bilder av interiør og alskens, men det flotteste og vakreste er disse julekortbildene. Barna dine og deres tøy, er bare som tatt ut av en modell katalog (O: Barna ler en hjertelig latter (kan formelig høre den)og deres tøy setter bare en prikk over i'en.Nydelige barn. Du har en veldig koselig blogg. Jeg skal titte inn ofte, for her er det trivelig. Hilsen Mai Liss.