mandag 11. januar 2010

Sweet







Dette søte kakefatet fikk Augusta til jul, det er fra nettbutikken Bo med barn, som dessverre ikke finnes lenger. Fatet og de fine kakene er mye i bruk, og vi blir stadig servert de lekre bitene av våre små. Lurer på om det finnes en eller to kakebiter til, men de har visst gjemt seg et sted i huset:) Treleker som dette er så fine, skulle ønske det fantes mye mer av det i butikkene.

Det er en typisk mandag, og hverdag, i vårt hus. Fisk til middag, og ingen spesielle planer. Vi får finne frem perler, kitt og tegnesaker, og kose oss sammen med barna. I morgen skal ungene være hjemme fra barnehagen, for da får vi gode venner på lunsj!



ha en fin mandag!

32 kommentarer:

Cecilie sa...

Jeg elsker også treleker! Fint kakefat augusta hadde!

Kos dere hjemme med barna!
Ha en fin dag!

Klem, cecilie!

Rosemary and Thyme sa...

Å, som jeg har lyst til å kjøpe slike flotte gaver til mitt barnebarn.
Det er ikke sikkert han ville sette like stor pris på det da!
Får ha det i mine tanker til jentene,som kanskje kommer en dag!
Skjønne barn du har!
Ha en fin dag!
Klem Tove

Anitas hus sa...

Du er sikker på at Augusta ikke har spist de opp, de så jo skikkelig gode ut^^,)

Kos dere i ettermiddag og ha en fin lunsj imorgen.
Klem, Anita:O)

Ingrid sa...

Så søtt det var! Enig i at det burde vært mer treleker i butikkene.

Lynetmor sa...

Hei, så fin lekemat :-) Ha en fin kveld :-)

MarnyAlice sa...

Det settet har eg kjøpt til mi lille Anine og :o) Er så søtt!!
kjempetrist at Bomedbarn ikkje finnes lenger ja :(
Treleikar er so mykje finare enn plastikk.
Såg at Newenglandstyle også solgte desse :)

Håpe du får ei fin veke :)

Klem M :)

Jannes lille sted sa...

Hei:)
Å ja de trelekene er så koselige!
Ha en flott mandag
Klem Janne Merethe

KRISTIN sa...

Hei!
De trekakene var kjempesøte! På Riktige leker har de jo en del, men det visste du kanskje.
Her er en norsk nettside med mange trelekr og en amerikansk. Kanskje du finner noe du liker der?

http://finewoodentoys.com/index.html

http://www.storebjorn.net/

Ha en fortsatt fin mandag!! Klem!

Linn sa...

Ååå så flott! Kan tenke meg hun var fornøyd med det flotte fatet ja.
Vi er også veldig glad i treleker. Helma fikk to nydelige håndlagde dukkesenger til jul, å det er så koselig.
jeg kjenner en mann som lager noen helt fantastiske leker i tre. Biler, gyngehester, senger, "draleker" osv. Si fra så kan jeg formidle kontakt :-)

Anita sa...

Sååå fine treleker! Søtt JA! Her gjøres det lekser på høyt nivå, pubertet er tema for uken og er såååååååååååååå pinlig :D. HIhihihihi! Syns det er morsomt, jeg ;0) Ha en koselig mandagkveld, kos dere vennen!

Hulda sa...

Utrolig søtt kakefat, med kaker. Skjønner godt at dette er populært. Du har tatt bildene så fint, så alt ser veldig innbydende ut, Silje. :)

Hverdager er fine de også. :) Høres ut som en fin dag hos deg. Jeg har vært hjemme fra jobb i dag,magesyke, har dillet med noen små prosjekter. :)

Lisbeth sa...

I want some to play with myself! I too love wooden toys. You could contact the manufacturer directly (Google) and find a distributor or maybe sell directly. I did that with Maileg and they sold some toys to me!!!
You take beautiful photos and I love visiting you every day!
Knus, Lisbeth.

EngLeMor sa...

Det er søtt det kakefatet!!! Kjøpte helt samme til mi jente til jul *smil* men jeg kjøpte det på Ilva i Århus.... De hadde en god del fine treleker der!

Klem fra Hilde

Kort og Søm sa...

Veldig fint kake sett!
Det er noe spesielt fint med treleker.
Klem Fredrikke :o)

Tove Berg sa...

Hei Silje!
Nå har jeg lest bloggen din lenge, så på tide å legge igjen en kommentar :) Må alltid følge med på hva du driver med, syns du har det veldig fint og gjør mye koselig!

Har du hørt om Sjarmtroll? Man kan også ha sjarmtrolllparty hjemme, det er bra vertinnegaver etc. Jeg kjøpte alle julegavene til barn i omgangskretsen på et slikt party. Godt mottatt, og ikke noe alle har. Veldig mye bra, pedagogiske leker. Min 2,5-åring har fått kakefat derfra, veldig likt Augusta sitt, men ikke så rosa.
Mye bra stableleker, puslespill og utfordringer også. Anbefaler veldig!

www.sjarmtrollparty.no

Ha en fin kveld videre!
Hilsen Tove

Polly sa...

Så utrolig søtt:)

Kristine sa...

Så søt! Ser for meg at den er populær ja!
Ha en koselig lunsj i morra!

Marlene sa...

Er så deilig med hverdager igjen etter juleferie, er jo hverdager vi har mest av i året, så det gjelder å kose seg med dei. Kjempefine treleker, er noe spesielt med de.
Ha en koselig hjemmedag i morgen!

Ragnhild's verden sa...

Hei!
De såg veldig fristende ut de sjokoladene.
Emmas Verden har endel treleker. http://emmaverden.blogspot.com/2009/12/julegaver-til-barna.html

Klem fra Ragnhild

Tina sa...

Så utrolig søtt da. dette hadde tulla mi også elsket :) Har ei tulle født i 07 og en gutt født i 04 :)
Er utrolig koselig med barn og gøy også :)

Ha en trivelig kveld sammen dine:)
Klem Tina

Linda sa...

Nydelige treleker.kan forstå at ungene liker dette.
det er vel en dek fint i treleker på Bånsull.Men er jo litt "ute"nå
når mine barn er i tenårene.
Ha en fin mandag!

Fru Ruud sa...

Kjempe søtt kakefat! Koselig med leker i tre, de virker liksom litt mer solide. Vet de har noe liknende leker i et eller annet homeparty, husker bare ikke hva de heter...
Koselig med folk til lunsj, kjenner jeg savner det veldig etter at jeg begynte å jobbe igjen!
Klem Annette

Anne sa...

Har kjøpt det samme til min lille datter....kjempeskjønt :) Syns treleker og tøyleker er de aller fineste lekene til barn, men "dessverre" liker de også veldig godt plastlekene med masse farger, vibrasjoner, lys og lyder ;)

Ha en fin dag :)

Klem Anne

Anita sa...

Hei!
Liker så godt å titte innom denne herlige bloggen din for inspirasjon og for bare å nyte alt det fine du har for deg!
Som takk for at du deler din kreativitet ligger det en award til deg i bloggen min!
Klem, Anita ;)

sylvia sa...

bare et ord,
nydelig
ha en god natt fra sylvia

Living LaVida sa...

Hei!
De trelekene er så fine, like fine som leker som dekor. Dekor er vel helst for oss mammaer da, men er finere å ha sånne leker slengende enn plastleker i skrikende farger ;)(her tenker vi interiør over hele fjøla)
Emmas verden har det merket som de kakene er, hun har ikke nettbutikk, men hun sender! www.emmaverden.blogspot.com
jeg er på butikken ofte og snuser på trekaker, trepizzaer og trefrokster ;)

Ha en fin mandag!

Janne sa...

http://www.plenti.no/storebjorn/store.ep - ta deg en tur innom, masse fine treleker.

Klem fra Janne

viviann sa...

Sweet! So fint, Ellen Anna dattera mi hadde elska det.. Kjempefin blogg du har! Ein klem fra Viviann:)

Bea sa...

Lekkert kakefat:o)

Jeg også synes det er trist at nettbutikken Bo med Barn er lagt ned....

Ønkser dere en flott tirsdag

Klem fra Bea

Anonym sa...

http://www.facebook.com/groups.php?ref=sb#/group.php?gid=236648539754

Federica sa...

Your blog is really beautiful, unfortunately I can't understand anything but your gorgeous pics speak for themselves!
Greetings from Italy,
Federica.

Veronika sa...

Innom og leser slik jeg pleier på en langsom fredagskveld. I hele sommer ble vi servert slike flotte kaker av min lille niese:) Det kan kjøpes på denne nettbutikken her som heter Kokodille:) http://www.kokodille.no/index.php?nr=90&case=4&id=128&idkategori=14&startrow=

God helg:)