fredag 22. januar 2010

Strikkekjole til lillemor

    

    
Jeg skulle virkelig ønske at jeg kunne strikke! Det er så mange som tryller frem det ene lekre plagget etter det andre, og for en god følelse det må være å kunne strikke klær til barna sine! Heldigvis har jeg en snill svigermor som er kjempeflink med hendene, og hun har strikket mange flotte ting til ungene våre. Sist hun var her hadde hun med denne flotte kjolen til Augusta!



Jeg tok den på henne i dag tidlig for å ta noen bilder, men det var jammen ikke snakk om at hun skulle ta den av igjen! Jeg hadde tenkt å "spare" den til vi skulle noe spesielt, men samtidig er det jo fint at klærne blir brukt!





TUSEN TAKK til Siv-mitt lille hjem,  Lene Christin ,jordbærpiken og Kines scrappeverden som har gitt meg denne awarden! Og beklager at jeg ikke har fått takket dere personlig enda! Tror og håper jeg har nevnt alle jeg har fått den av da...

Morsomt at denne awarden fortsatt går rundt, jeg fikk den nemlig i mai i 2008 også! Men dengang skulle man ikke fortelle sju ting om seg selv, så det får jeg prøve på nå:)


jeg har en storesøster som heter Trine, hun er 2,5 år eldre enn meg, og betyr utrolig mye for meg!

jeg liker ikke å drikke kaffe, men elsker lukten! Spesielt av en nyåpnet kaffepose.

jeg er gift med en snekker!

jeg liker ikke eggeplommen i kokt egg

jeg var lita da jeg ble født, veide 2610 gram og var 47 cm.

når jeg kjøper leverposteibokser i butikken, må jeg alltid ha en boks med gutt på, og en med jente.

jeg har gått skiløp med brukket ben, fordi mamma ikke trodde på at det var brukket:)


Siden jeg har gitt awarden videre før, hopper jeg over det denne gangen!





god helg!

26 kommentarer:

aase sa...

Så fin kjole da, det skal jo såklart brukes!!

Ha en flott helg Silje!!

Heidi`s hvite perle sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Heidi`s hvite perle sa...

Kjempeskjønn kjole:)
Mye artig info om deg også, gøy å kunne vite slikt..Jeg har akkurat samme greia med kaffen, elsker lukten men liker ikke å drikke den;)

Ha en fantastisk helg!

Klem H.

Lotte`s lille verden sa...

Å for en koselig strikkekjole! Jeg holder på å avansere strikkingen min litt for øyeblikket, holder på med noen søte tøfler for øyeblikket, legger ut bilder hos meg når jeg er ferdig! :)

Måtte trekke litt på smilebåndet da jeg leste de 7 tingene, for enkelte ting kunne jeg ha skrevet selv..
Jeg elsker lukten av kaffe, men liker ikke smaken.
Jeg må også alltid kjøpe en jente og en gutt på leverposteien (litt tvangstanke har jeg blitt fortalt)
Jeg foretrekker absolutt hviten på egget (stikker alltid av med mine foreldres "eggetopp" når jeg er på besøk hos dem. ;)
Jeg gikk skøyteløpp med en ødelagt ankel, måtte bæres i mål da den sviktet helt, det var liksom litt vanskelig å gå skøyteløp med en fot.. hoho..

Litt rart gjerne å skrive alt dette, men jeg bare måtte! :)

God helg til deg og dine

Rachel sa...

Nydelig kjole pass på og bruk den så mye som mulig för tulla vokser fra den. Jeg har fölt bloggen din lenge og den er så fin. Önsker deg en fin helg! Klem Rachel

huset med det rare.. sa...

Nydelig kjole!! Legger meg bare helt flat for slik strikkekunst, nydelig mønster og struktur også.. skulle så gjerne hatt privattimer i strikking, men tror ingen hadde hatt tålmodigheten!

-jeg har "sniffet" kaffepulver siden jeg var liten, men liker kaffen også nå da!

Ønsker deg og dine en god helg!

Hulda sa...

Virkelig en fin strikkakjole til Augusta! Fin bord på den. Jeg syns også at d er artig at awarden går igjen. Det var jo jeg som laget den våren 08, og sendte den rundt til de første. God helg!

Cecilie sa...

Så flott en kjole! Strikkeklær er en favoritt her, men jeg kjøper somregel. ;)

Gøy å få vite mer om deg! :)

GOD helg!

Klem, cecilie

Jorid ♥ Noe på Hjertet sa...

Hei Silje :-)
Så herlige bilder av en nydelig jente! Jeg kan heller ikke strikke, men Theas mormor og oldemor er kjempeflinke! :-))

Håper dere får en flott helg!
Godklem Jorid

sandra sa...

suupersøt:)

Jannes lille sted sa...

For en nydelig kjole prinsessa di hadde! Kjempefin:)

Ønsker deg og dine en flott helg
Klem Janne Merethe

Kristine sa...

Nydelig kjole til Augusta! Skulle ønske jeg også kunne strikke.

Morsomt å lese "facts" om deg! Men skiløp med et brukket ben hørtes ut som tortur...men du overlevde tydeligvis *S*

Klem Kristine

Merethe sa...

åååå, den var nydelig silje!! skulle gjerne hatt en slik en til småtuppene mine og :)

God Helg!

Grys lille sa...

Så nydelig! Du er heldig som har noen strikkeglade i familien:) En venninnes mormor strikker for oss;)
veldig moro å lese mer om deg;) Moro at andre også har litt bestemte tanker, hehe;)

Ha en fin helg!
Klem fra Gry

Lene sa...

Så nydelig kjole ♥ Det er kjekt å ha en slik svigermor. Det er bare å bruke den, vips så er den for liten...

Ønsker deg en god helg!

Monja Therese sa...

Sp flott kjole.er enig at hjemmetrikket er flott. Jeg skulle også ønske at jeg kunne, men jeg kan ikke legge så mye som ei maske...:) Heldigvis♥har vi en strikkedame i nær bekjentskap, som strikker det jeg vil ha, jeg handler inn garn, og viser det jeg vil ha, og visp for jeg ferdig flott strikket tøy tilbake. Det er lykke.

God helg....klemmer fra Monja

Ruths datter sa...

Kjempetøff kjole.Sikkert god å ha på seg siden hun ikke ville skifte.De vokser så fort utav klærne så det er bare til å bruke.
Klem

Nina B. sa...

Nydelig kjole på ei utrolig søt lillemor. Bare kjekt at de vil bruke, så bare nyt :)

God helg!

Gummimamma sa...

Guuuud for en nydelig kjole!!
Og Augusta kledde den veldig :)

En slik kjole kunne jeg tenkt meg til min lille snuppe også♥

Nydelig blogg!

Ønsker dere ei koselig helg :)

Klem Gummimamma

Therese sa...

Go kveld til deg Silje mor. Tusen tusen takk for sist. Takk for koselig prat og hygge. Det varmer og gjør godt med slike kvelder. Så fine bilder inne hos deg og kjolen var kjempe flott. Skjønn lita tulle, hun ser så lur ut. Her i huset er det fint. Vi har vært ute og aka i dag. Hatt besøk av ei venninne og hennes barn. Nå er det foreløpig stille på begge rommene så det er helt herlig. Vi må snakkes snart igjen da. Jeg savner det allerede. Hils han gode mannen din. Håper gjærbaksten smakte. STOR KLEM FRA MEG.

Anonym sa...

Hei! For første gang legger jeg igjen spor etter meg.... -jeg har vært en ivrig leser av blogg den siste tida, og din er en av mine favoritter!

For en skjønn kjole da! Kunne tenkt meg å høre hvor en kan få tak i oppskrift på den ??? Vil det la seg gjøre.Jeg har ingen blogg enda, men det blir! Send meg gjerne en mail tilbake om du finner ut garntype og evt nr på strikkehefte. ( evehel@msn.com)

Takk for meg!

Hilsen Evelyn

Anonym sa...

Hei. Koselig blogg. Litt vel perfekt, kanskje. Det virker som du er hjemmefrue, men det står at du er sykepleier i profilen din!!!??Er du utdannet men ikke i jobb?? Søt pike med søt kjole (O:Klem far Eline.

ELIN sa...

Så flott kjole, passet jo akkurat :) Deilig å kunne få slike plagg til barna våre, for oss som ikke kan strikke selv. Moro å bli litt bedre kjent med deg også gjennom fakta oplysningene. Ønsker dere en fortsatt god helg. Klemmer fra Elin

Ellen Karin sa...

For en nydelig strikkekjole du har fått. har du peiling på hvor mønsteret kommer fra?

Bloggen din er helt herlig. Jeg blir veldig inspirert kjenner jeg, og har lyst til å male og ommøblere hele huset med en gang. Men det er vel litt uoverkommelig.Jeg får begynne med å rydde litt. ;)

Men takk for at du deler med oss.

Tone sa...

Hei!
Jeg er en fersk følger på bloggen din og koser meg mens jeg leser og blir inspirert! Jeg skvatt litt når jeg så disse bildene av din vakre datter, for min datter er så heldig å ha en bestemor som har strikket likedan! :)
Klem fra Tone

Anonym sa...

Hei. Dette var en nydelig kjole. Du har vel ikke muligheten for å få tak i oppskriften på denne kjolen ? Har så lyst å prøve å strikke denne kjolen...
Mvh Linda