tirsdag 19. januar 2010

Spørsmål? ♥


Jeg får stadig spørsmål fra dere som leser bloggen min, både på mail og i kommentarene. Det er veldig koselig! Men dessverre får jeg ikke svart alle, og etterhvert som tiden går er det tungvint å bla gjennom de gamle innleggene for å finne spørsmålene. Derfor lurer jeg på om de som har spurt om ting kanskje kan spørre under dette innlegget, også svarer jeg i det neste?




Her kommer noen svar på spørsmål jeg ofte får:

Hvilket kamera bruker du? Jeg bruker Nikon D40, og er veldig fornøyd med det! Før hadde vi Nikon D50, men det var jeg jo litt uheldig å drukne i vaskebøtta:( For å ta nærbilder og bilder om kvelden bruker jeg et kompaktkamera fra Canon.


Hvilket bilderedigeringsprogram bruker du? Jeg bruker Picasa, og det er gull verdt!


Kan du legge ut oppskriften på sjokoladekaken med marshmallowfondant?  Sjokoladekaken er ferdigmiks, tror den heter Min kake, fra Møllerens. Marshallowfondant-oppskriften fant jeg på nettet, siden jeg fant finnes ikke lenger, men det er bare å søke på kvasir!


Hvordan får du i teksten? Jeg finner et hjerte i en tekst (feks fra en blogg eller facebook, før brukte jeg fra min egen blogg, men det går ikke nå siden man ikke kan høyreklikke på siden min lenger), markerer hjertet, klikker på høyre musetast, går til "kopier", så går jeg tilbake i innlegget og klikker på "lim inn" der hjertet skal være.


Hva slags farge er det på barnerommene? Fargen heter Benhvit, og vi har den i alle rom i huset bortsett fra vårt soverom, hvor vi har Gustaviansk blå.



Er det fortsatt noe dere lurer på, så spør gjerne:)


 Her er jeg i gang med storrengjøring på barnerommene. Kommodene med klær blir tømt og vasket, og klærne sortert. Det er utrolig hvor fort barn vokser, jeg synes jeg legger vekk klær hele tiden! Litt vemodig i grunn:) Lekene blir også ryddet opp i og sortert. Deilig med litt orden!


ha en fin tirsdag!

23 kommentarer:

Malin sa...

Hei Silje!

Du har en kjempefin blogg!

Lurer på hvor du har kjøpt liftgardinene til barnerommene og hvordan du evt har pusset opp sengen til datteren din? Jeg har kjøpt en gammel brukt barneseng som jeg har tenkt å male hvit.

Takk for svar! :)

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Ja...dette vra fine greier..:)
Nå fikk jeg litt svar på forskjellig...takk...takkk......
ha en fin kveld...med rydding...
klem klem

Anonym sa...

Hei! Jeg synes lyset på alle bildene dine er så fint. Hvilken innstilling på kamera bruker du? Eller redigerer du lyset i Picasa i etterkant?

Ha en fin dag :-)

Lykkeliten sa...

Ehh, du har kanskje skrevet det tidligere, men hvor er de flotte koppene i headingen din fra.
Har forelsket meg helt i dem....

Anonym sa...

Hei Silje
Jeg følger bloggen din ivrig, har dessverre ikke min egen (ennå) Tusen takk for fantastisk inspirasjon og gode innlegg.

Noe jeg ofte har lurt på, er de vakre stuegardinene dine. Hvor har du kjøpt dem?

Tusen takk for svar

Anne Line

Anonym sa...

Å silje!! topp med en liten (stor..) spørsmålsrunde!!
Kan du vise mer av rommet til Ferdinand?!
Er du hjemmeværende?
Har barna dine full plass i barnehage?
Bor dere landlig eller nær tettsted?
Fryktelig nysgjerrig..hehe
Takk for svar om malingsfarge!!
Linnea:)

Anonym sa...

Hei. Du har en veldig koselig blogg, mye inspirasjon å hente her! Lurer på hvor den nydelige lysekrona du har over spisebordet kommer fra? Synes den er veldig flott og spesiell. Ha en fortsatt koselig kveld. Klem lindapetrine

Anne sa...

Takk for gode tips! :) Masse herlig inspirasjon å hente fra bloggen din :) Ha en fin kveld videre :)

Klem Anne

Hvit Villa sa...

Jeg lurer på hvor du har kjøpt de rosa kulene du hang opp i vinduet etter jul?De var så vakre.. Ha en fin kveld!

Christina sa...

Hei Silje! :)
Ryddings i skapene burde jeg ha gjort også! Få ut de klærne hun har vokst ut fra...
Hvordan går det med A? Her hjemme er det full rulle med prating og rett og slett oppføre seg fryktelig veslevoksen! :) Jeg ler mye og er fryktelig stolt.. Hva hun får med seg.. Også er det mulig med skikkelige samtaler!! :)

Stor klem
Christina

Anonym sa...

Hei,

Hiver meg på spørsmålsrunden...nydelig gulv dere har i stue og kjøkken, vet du hva det heter, og er det parkett eller laminat??

Hilde

jordbærpiken sa...

Så flink du er til å ordne hjemme. Herlig når man har ryddet opp i det som er rotete. :)

Cecilie sa...

Du har nok allerede skjønt det, men jeg setter stor pris på bloggen din!
Men jeg har skjønt at man ikke kan vite alt, så jeg ser somregel bare - og nyyyter!
Men en ting som hadde vært litt gøy å vite, hvis du vil fortelle; er hva du jobber som/er utdannet til?

Ønsker deg en fin kveld!

Klem,cecilie!

Timoteia sa...

Hvilken hustype har dere? Jeg synes det virker som at dere har en fin planløsning.

Fin blogg forresten! :)Har fulgt med i flere år allerede :)

KRISTIN sa...

Hei! Bare lurer på hva du har gjor så man ikke kan høyreklikke på bloggen din? Er det kanskje en innstilling på blogger?

Ellers så må jeg si du er snill som inviterer til en spørsmålsrunde. Håper bare du ikke sitter med dårlig samvittighet hvis du ikke får svart på alt - IKKE ha det i så fall. OK?

Ha en fin kveld og en god natt! ♥

Fjordheim sa...

♥Det var lurt.
Takk :)

Kristine sa...

Smart med en liten "spørrespalte". Jeg lurer på hvor serviettene som er røde med hvite prikker er kjøpt? Er det green gate?
♥ kan du også skrive ved å trykke Alt+Fn (den blå)+ blått 3-tall (hos meg er den på L-tasten). Eller ved å bruke Alt+ 3 på det numeriske tastaturet♥

Anonym sa...

Lurer på hvilket hagesenter du stadig er innom;)

Vitaboet sa...

Hej hej.

Så kul att hitta hit till denna blogg. En hel hög med inspiration, vackra bilder och fina ord.

Ha en strålande dag. Kram Camilla

lillepetrine sa...

Hei!
For en nydelig blogg du har! Jeg blir kjempeinspirert:)

Lurer på hva slags maling du bruker når du pusser opp møbler og småting? Jeg skal male både lampeføtter og hyller, men aner ikke hva jeg skal bruke:)

Christine Louise sa...

Du har et nyyydelig hjem :)

Klem fra meg..

Kine sa...

Det ligger en kommentar til deg på bloggen min :)

Tone sa...

Hei :) Dette er egentlig ikke et spørsmål, men jeg lurte på det du skrev at man ikke kan høyreklikke på siden din lenger... Mente du at du ikke får kopiert hjertet? Jeg fikk kopiert uten problemer, på din side ... ♥

Men mulig jeg misforstod hva du mente, da!
Ha en nydelig dag!! :D