torsdag 21. januar 2010

Snøstormkaker


Hver kveld leser vi bøker for ungene på senga, og en av Ferdinands favoritter er boka "Snøstorm med overraskelser", som handler om familien Katt som bor i Travelby. Det er snøstorm den dagen, og huset fylles etterhvert av folk som må søke ly i det dårlige været. Mamma Katt baker en snøstormkake, og til slutt har de overraskelsefest for pappa Katt når han kommer hjem fra jobb.

I dag har ungene vært hjemme fra barnehagen, og Ferdinand og jeg hadde avtalt å lage snøstormkaker vi også! Vi bakte sukkerkjeks fra boka Barnas beste bakebok. Veldig enkle, og veldig stas.



Deigen smakte veldig godt, syntes både mor og barn....

(Augusta har fått seg en kilevink som dere ser, storebror ble litt ivrig da han lekte tiger... Men i dag har lillesøster tatt igjen... Da ble det enda noen tårer, og enda en time out...)







Til slutt ble kakene pyntet etter alle kunstens regler!



Heldigvis var ungene fornøyde etter en kake hver, men de hadde jo spist litt deig også så;)



I dag har vi også fått bokpakke fra bokklubben....





...og vi har perlet, lekt med dukker og sett på Bakkebygrenda. En deilig dag!


ha en flott torsdagskveld!

21 kommentarer:

Tante Hilde sa...

For en deilig dag.Kakene blei fine. Klart de koser seg.Da kan mamma sette seg ned med beina høyt til kvelden. Jeg er igang med vaskebøtta. God helg til dere. Klem fra tante

Kristine sa...

Så flotte kakene ble! Ser ut til at dere har kost dere masse i dag.

KLem Kristine

Hulda sa...

Så koselig da! Dere er så flinke til å gjøre ting i lag på kjøkkenet. :)

Frk.Badegakk sa...

Dette så jo slett ikke dumt ut=D

Hvit Villa sa...

For en herlig torsdag dere har! Du må ikke si unnskyld..det kunne jo ikke du vite :-) Ha en fortsatt strålende kveld med barna!

Audhild Stene sa...

Ser ut for at dere har hatt en super dag!!
Skjønne barn du har, og en såå koselig blogg:)

Lene sa...

Heisann!

Slike dager er så deilige. Bare kose seg og ha all verdens tid sammen! Ser ut som du er flink til å sette av tid til nettopp det, Silje! Det skaper gode minner for store og små.

Her er det snart helg. Torsdager er det full fart etter skolen for de eldste. Nå er både fotballtrening og dansetime vel overstått. Alma sover og de to største har begynt på kveldsmaten. Jeg har en liten bloggrunde, før jeg skal få unna litt husarbeid slik at jeg kan kose meg i morgen.

Ønsker deg en fin helg ♥

mi-rachel sa...

så koselig dag.

Cecilie sa...

For en nydelig dag dere har hatt! :) herlig! :)

Klem, cecilie!

Ruths datter sa...

Så flotte kaker.jeg elsker fargene du serverer i dag.
Klem

Matpakkemamma sa...

Herlig! Sånne dager er deilige. :)

Mona Christin sa...

Hei Silje.

Så koselig torsdag dere har hatt. Ungene har nok kosa seg masse.

De sukkerkakene så riktig så flotte ut. Kanskje du kunne legge ut oppskriften? Alt som er enkelt er kjærkomment for min del.

Klem fra Mona C♥

Lisas hjem og skatter sa...

nam, de så nydelig ut :) så flinke dere er til å bake!!! en skikkelig kosedag :)

moccakoppene (tror det heter det) dine var virkelig flotte!!! de kan du godt være stolt av Silje :)

ha en super kveld!

klemfralisa

Pia sa...

Selv om det enda er lenge til jeg skal få barn, er du en stor inspirasjon for meg! Det ser ut til at du er flink til å finne på koselig ting med ungene dine, og virkelig ha kvalitetstid sammen! Fortsett sånn, det setter de nok veldig på!

Mor og datter sa...

Så utrolig fine farger!!det bare lyser opp med det hvite og de sterke fargene!:)
Du har alltid så fine bilder!

klem

Heims lille verdenshjørne sa...

Det hørtes kjempe kosli ut:D

Inne på bloggen din for første gang:) Kjempe fin blogg du har:D

Silje

Randi sa...

Høres ut som dere kosa dere skikkelig i dag og de kakene så kjempegode ut.

Perling er gøy, det synes mine også. Mest ivrig for tiden er 5-åringen. Han har sett seg ut en perlepakke med dinosaurer så det har vi bestit i dag.

Ser du får mange spørsmål. Synes nesten litt synd på deg men jeg har et aldri så lite spørsmål jeg også:-)
Hva brukte dere for lim til å "tapetsere" i dukkehuset til Augusta?

Klem

Bjørg sa...

Så utrolig morsomt navn på kakene - Snøstormkaker! Får snøstorm til å høres riktig så koselig ut. Og koselige og gode ser kakene ut til å være også.
Fine bilder!
Mvh Bjørg

Blessedmom's Simple Home sa...

Your children are beautiful and it looks like you had a wonderful day together. I love your header too. It's like a breath of Spring.
Blessings,
Marcia

huset med det rare.. sa...

Flotte stormkaker og søte barn! Hørtes ut som dere har hatt en fin dag!
Ha en god helg!

Silje M sa...

Oj, for noen fine kaker dere lagde! Og så akkurat på den dagen jeg fødte min sønn da! ;) Feiret med deilige kaker dere da sxer jeg :) Hihi :)
Super blogg, har blitt helt avhengig av å lese den nå, og takk for masse fine tips :) Har akkurat begynt å pusse opp inni lekestua vår nå :D