lørdag 9. januar 2010

Rosa







Januar er en stille tid på bloggen. Jula er ute, og huset er liksom som det alltid har vært. Ingen spesielt spennende innkjøp, og pga forsøket på en sunnere livsstil blir det lite kakebaking (og kakespising!). Med andre ord, blir det ikke så mye å blogge om heller, for min del i allefall:) Det blir som regel mye blomster. Jeg kjøpte nydelige rosa tulipaner på Ikea i går. De to rosa glasskulene kjøpte jeg på salg denne uka.

Lørdags ettermiddag er herlig! Ferdinand skal på kino med mormor og fetterne sine, og vi andre skal slappe av hjemme. Lørdagsgodt og -mat er kjøpt inn, nå skal vi bare kose oss! Jeg har tatt frem noen gamle interiørblader, som fører tankene til sol og sommer. Jeg tenkte å planlegge og drømme litt om hva som skal gjøres i hagen til våren og sommeren!



god lørdag!

28 kommentarer:

Tante Hilde sa...

Takk for en hyggelig tur sammen med deg igår.Oslo var kaldt. Det blir en ny tur til sommeren. Skjønne tulipaner.Kos deg resten av helgen med mann og barn.Klem fra tante Hilde

Prinsesse Elin sa...

Drøm i vei du Silje. Jeg kjenner jeg fryder meg når jeg leser innlegget og ser på bildene dine:) nuss nuss:)

Malin sa...

Kulene var virkelig et godt kjøp ! Sammen med tulipanene gjorde de vinduet virkelig fint :)

MinLilleInteriøHule sa...

nydeligebilder:)godt med litt friske farger etter jul og mot våren.fine kuler.klem

Kjeruben sa...

Koselig vårlig innlegg :D
Det varmar i vinterkulda ;-)

Drømmeskyen sa...

For en flott blogg du har!

Rosene var virkelig søte og passet godt inn i vinduet sammen med de rosa kulene:)

Hilsen Hilde

Hilde sa...

Så nydelige bilder du viser! Likte godt de rosa kulene i vinduet jeg, da... Er inne i pastell perioden nå - rett etter jul!
Klem HIlde

Anitas hus sa...

Godt med litt råååsa nå etter jul. Kulene var skjønne, er de kjøpt på Live?
Tullipaner i rosa er jo bare lekkert. Du får drømme om hage, det tror jeg at jeg også skal gjøre;)
Ha en fin lørdagskveld!
Klem, Anita:O)

Hvit Villa sa...

Kjære, kjære Silje, Hvor har du fått tak i de nydelige, nydelige glasskulene i vinduet? helt fantastiske!

opp ei trapp og inn ei dør! sa...

Så fint med innslag av rosa i hjemmet! Godt å friske opp litt med noen pasteller etter jula:)
Kos dere masse i kveld!

Villa Anita sa...

Hei Silje og Godt Nytt år! Må bare si igjen at du har det bare så utrolig koslelig hos deg. Sååå masse fine bilder. Det var veldig fint med rosa hos deg nå. Og alle de fine koppene og karene du har med roser på. Nydelig. Man blir litt tom rett etter jul, men vet ikke helt hva man skal sette frem på bord og benker og hvilken farge man skal velge på interiøret. Men det er som sagt utrolig delikat og pent hos deg. Det har jeg alltid syntes. Så jeg følger med på bloggen din hver gang jeg er inn på blogger. Ha et fantastisk flott nytt og blankt år. KLEM FRA VILLA ANITA.

Hanne sa...

Så hyperdelikat bloggen din er, vårlig oppdresset i roooosa. Nydelig!
Ønsker deg god helg :-)
Pludrehanneklem

glad i hvitt sa...

Ble skikkelig vår inspirert av bloggen din nå:) Ha en fortsatt god helg, Klem Eli

Lappeline sa...

Hei!

Flott blogg du har.
Er nybegynner,men syntes det er spennende.
Syntes vi har en flott vinter ,men
ser mot vår også.
Ha en fin kveld.
klem

lisje astrid's husblogg sa...

Sååå utruleg flotte bilder:)Smilte når eg las innlegget ditt:)Blir rett å slett glad:)
Helsing frå Astrid:)

Løvetann sa...

Var fint med rosa. Minner meg om i sommar då plutselig alle blogganen var fulle med rosa peoner. Mange dagar og mange grader siden...

God helg og smil fra L

Diana sa...

dear silje,
i wish you and your family a happy new year. I am a big fan from your blog and I like to get to know you that you have great ideas, a nice home and beautifull kids.
Greetings from Germany
Diana

Fru Jensen's sa...

Så herlig med litt duse vårfarger! Alltid flotte bilder!
Ha en flott søndag!

Fru Ruud sa...

Kjempe nydelig farge på tulipanene!
Ha en god søndag!
Klem Annette

Benedicte sa...

Herlig rosa stemning! Her hjemme nyter jeg også litt mer spartansk stil i hjemmet etter desember med lun og varme!

Håper du har hatt en fin helg:)

Linda sa...

Nydelige bilder av dine rosa innslag i interiøret!

Ha en fin søndag:)

Klem Linda

UNDRING sa...

Wow - får skikkelig vårstemning.

Fru Lykke sa...

Faldt over din skønne blogg i dag og jeg er forelsket.... Du har såå skøn smag...
Fru Lykke

Godt Isolert/Victoria sa...

De to rosa glasskulene var kjempefine!!

Mia sa...

For noen herlige, vårlige bilder her hos deg, Silje! For ikke å snakke om den nydelige nye header´n din! At januar lett blir en stille bloggemåned er jeg så enig i. Julen er over og ut, og våren har ikke kommet ordentlig i gang enda. Så ja takk til blomsterbilder!

Beate sa...

Så flott de var å komme hit på besøk!
Nydelig kuler du har fått tak i;0)
Missunnelig...gjett?
Takk for en fin blogg,eg banker på igjen!
Klæm Beate

My home is my Castle - by Kari sa...

Så nyydelig sett..
Vakkert

Klem,kari

Ineke van den Akker sa...

Perfect!