torsdag 14. januar 2010

På desperat jakt...


...etter løkblomster har jeg vært i dag! Jeg hadde så utrolig lyst på noen fine perleblomster eller narcisser som kunne pynte opp hjemme, og dro med friskt mot til Plantasjen. Der var det helt ribba, for det meste egentlig, så jeg gikk tomhendt ut (det må være første gang!) Jeg tok en tur innom et lokalt garteri på veien hjem, og der hadde de mange fine svibler til en billig penge. Jeg har klippet dem av, og satt dem i en vase. Svibler minner meg om jul, men fargen og lukten passer jo til våren også! Det er vel egentlig en vårblomst!




    
Som sagt blir det mange (kjedelige) blomsterbilder fra meg for tida, håper å være tilbake med noe mer spennende etterhvert!



En potte med narcisser kjøpte jeg også, og nå gleder jeg meg til utvalget blir større i butikkene! Ser på så mange svenske blogger at det florerer av løkblomster, hvorfor er vi så mye tregere i Norge tro? Og hvorfor er prisen den dobbelte... Ja ja, det finnes heldigvis viktigere ting å tenke på;)


    


ha en herlig torsdag, snart er det helg!


8 kommentarer:

Lene sa...

så vakre farger ♥

nydelig og jeg synes blomster er noe av det vakreste du kan blogge om, så bare fortsett du ♥

Lene

Timoteia sa...

Du tar veldig fine bilder, og blomster er slett ikke kjedelig! :) Nå skal jeg faktisk jeg selv dra ut en tur for å finne noe som kan pynte opp i stua. Takk for inspirasjonen!

Lisbeth sa...

I love looking at pictures of flowers. It is nice to be invited into your home every day. :-) Lisbeth.

hjemmefruen sa...

Åh - må innom deg og få litt vår i sjelen:-)

jordbærpiken sa...

Superfine blomster, og herlige farger! Ja, akkurat nå er det ganske travelt må jeg innrømme. Helga skal brukes til å forberede undervisning og planlegge huset. Det går i ett. Men kjempespennende at de har begynt å bygge nå! I morra har jeg fri fra jobb, så da skal jeg ta med meg jentene bort på tomta og ta bilder. Gleder meg! Helt sprøtt at vi kan begynne å gå INNI huset vårt snart. :)

Ha en god helg! Klem!

Mette sa...

Hei! Synes de er nydelige jeg uansett årstid - og særlig de fargene da! Så fortsett gjerne med blomsterbilder;)

Henriette's innfall og påfunn sa...

Dette var jo ingen kjedelig blomsterbilder :-)

Jeg fikk ikke opp dette innlegget på bloggrollen, nei, så dette først da du skrev ett til. Det over her.

christel sa...

Heisann,

Innimellom sjekker jeg bloggen din, tenkte bare jeg skulle si at jeg "resirkulerer" løker! Hyacinth, Narcissus og Amaryllis -- klipp ned til løken og lagre dem kaldt og mørkt i 4-6mnder og bruk igjen!

Jeg pleier å sette dem i garasjen eller kjelleren, men har også hatt dem i grønnsaksskuffa i kjøleskapet (så lenge man har plass og ingen tror det er mat!)