mandag 18. januar 2010

Mandag ♥


Og så var det mandag igjen. Etter trening i dag dro jeg for å kjøpe noen nye blomster og planter. Når juleblomstene tas vekk, pleier jeg å sette noen kunstige blomster i vinduene, som får stå til jeg får kjøpt noe nytt. Det samme gjør jeg om sommeren. Men nå var altså tiden moden for å kjøpe noe levende igjen synes jeg:)  Med nye blomster i posene er det dessuten mye lettere å sette i gang med husarbeidet;)



Tulipaner begynner å få en akseptabel pris nå, i dag betalte jeg 100 kroner for tre buketter, i denne vasen står to av dem. De står jo ikke så altfor lenge, men jeg nyter synet så lenge de varer! To store grønne planter på bøyle har fått plass i vinduene. Jeg sto lenge med dem i butikken, fordi jeg lurte på om de ble for store, men jeg er glad jeg kjøpte dem, for de passet fint inn!










Narcissene har begynt å springe ut!



I helgen har vi vært på hyttetur med noen gode venner av oss. God mat, lek i snøen, spill og moro. Ungene storkoste seg på sklibrettet!


Nå får jeg fortsette å vaske litt her, og snart skal middagen begynnes på. Jeg har lovet Ferdinand at vi skal perle litt mer i dag, og se på Barna i Bakkebygrenda. En deilig mandags ettermiddag:) Og i kveld skal jeg besøke en god vennninne:)



ha en fin dag!

31 kommentarer:

Lykkelinn sa...

Nydelig bilder av et nydelig hus!

... men et tips til tulipanene dine: ikke ta så mye vann i vasen! Tulipaner drikker vann av hele stilken og har ingen "metthetsfølelse", det er derfor de vil vokse seg enormt store om de får nok vann. Gi dem bare så vidt en centimeter opp på stilken, gjerne iskaldt vann, og fyll heller på litt og litt. Da står de litt lenger! ;)

Hilsen ei med fortid som ekstrahjelp i blomsterbutikk!

Lottas Himmelrom sa...

Ah alltid så lekkert her hos deg! Tror jeg må ut å kjøpe inn litt mer blomster og planter her også.
Ble så tomt når jula ble ryddet bort!
Ha en fin dag!
Klem
Lotta

Jannes lille sted sa...

Hei:)
Så flott du har det, som alltid!
Deilig med litt nye planter. Frisker litt opp i hjemmet det.
Ha en flott uke
Klem Janne Merethe

Hulda sa...

Så herlig det ble med alle de nye blomstene. Flotte tulipaner og løkblomster. Alt blir så friskt med nye blomster. Jeg kjøpte endel før helga. Fine interiørbilder.

sylvia sa...

nydelige bilder,
å det er så herlig å få inn blomster i huset,
jeg er avhengig av det,står bestandig en bukett hos meg på bordet.
kos deg i denne dagen Silje.
klem fra sylvia

Cecilie sa...

Deilig med litt vår inn i stua - selv om det fortsatt er vinter! :)

Alltid like vakkert hos deg! :)

Klem, cecilie!

Romantiske Stinemor sa...

ÅÅ så nydelig bilder du viser, kjempe flott har du det:-) klem Stine:-)

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Ja der var det masse flotte blomster...koselig...det er jo så fint hos deg....som en drøm...
De koppene du har i headeren er jo bare så vekre....
ha en fin fin dag
klmklem

Anonym sa...

ååå, nå ble jeg ikke missunnelig i det hele tatt... Stuen her trengs nemmelig besøk av kaosknotrollen! Og det er manko på friske blomster her og.. Men jeg får besøk i morgen, så det er bare å sette i gang!
Har du vært på DT hagesenter? Jeg har også de store eføyene, og synes de passer så fint inn i de høye stuevinduene våre..dessuten er det så lette å holde, og veldig dekorative på uteplassen om sommeren :)

Ha en deilig Mandag Silje, skulle ønske jeg kunne satt meg ned i sofaen med barna i bakkebygrenda jeg også..sukk...

;) Stor klem fra Merethe P

ps: som Lykkelinn sier så holder tulipanene seg mye lenger med "litt vann på føttene bare" :) men pass på at det er vann der hele tidden, for de sluker rått!

FlorasFrue sa...

Så flotte bilder du viser :) Nydelig og stilrent hjem - og herlig med friske blomster. Jeg elsker tulipaner :)

Ruter & Hjerter sa...

Så gøy å se litt farger:) Du har et nydelig hus.

aase sa...

Vakkert Silje!! Vårfølelse med blomster som er friske nå ja!! Jeg fyllte opp før bursdagen i helgen jeg og...det er så deilig!!

Lisbeth sa...

It looks so lovely and tulips is the promise of Spring to come.. I live in California but strangely enough miss the Scandinavian Winter, mostly the snow.. lovely to see the children enjoying the white stuff.
keep buying fresh flowers, it is food for the soul.

hjemmefruen sa...

Så fint du har det! Jeg var også innom blomsterbutikken i dag og kikket etter "løkblomster", men det var ingenting der:-( Skal nok til Lillehammer i løpet av uka og DER tenker jeg Hjemmefruen finner løken sin jeg:-)

Strålende kveld til deg fra meg

Beate sa...

Hei!
Ååå kor koselig det va tell deg;)
Tulipaner er vakkert;)
Koselig å stikke innom din blogg,
hver dag....
Søte vinterbarn såg eg og!
Klem Beate

Lene sa...

Så hyggelige bilder kjære Silje! Blir aldri lei av å besøke ditt vakre hjem ♥

Jeg er helt enig med deg, husarbeidet går mye lettere når man har nykjøpte blomster i huset. Jeg har også benyttet meg av de rimelige tulipan prisene, og fikk akkurat en ny bukett på bordet.

Det høres ut som dere har hatt en fin helg. Jeg synes barna dine har blitt så store. Er ikke Ferdinan snart 4 år? Men nydelige er de begge to. Akkurat som mammaen sin ♥

klem, Lene ♥

opp ei trapp og inn ei dør! sa...

Så fint du har pyntet med blomster i hjemmet! Det frisker opp og gleder øyet som ser:)
Ha en trivelig mandagskveld!

Matpakkemamma sa...

Så gjennomført og pent det er hjemme hos deg. Det er koselig med blomster. Jeg er også veldig glad i tulipaner.

Villa von Krogh sa...

Hei!

Så utrolig koselig du har det. Jeg søkte på Gustiviansk blå for å vise mannen fargen jeg har kjøpt til soverommet vårt, og vips så var jeg inne hos deg. Angrer ikke på fargen. Den er råfin!

Ha en fin uke. Klem fra meg.

Tante Hilde sa...

God musikk og nyinnkjøpte planter. da går husarbeidet lettere.Koselig hos deg. Du er god til å pynte. Klem fra tante

jordbærpiken sa...

Du har et lekkert hjem! Herlig med mange nydelige vårplanter. :)

HønePøne sa...

Heisann!
Alltid koselig å komme innom bloggen din :) Og jeg er sikker på at det er enda koseligere å stikke innom deg på ordentlig..! Høres ut som om dere har hatt en fin helg. Min helg har vært preget av to selskaper, samt en sydag med venninner, så jeg har litt familietid å ta igjen... :) Jeg har ferie denne uka, så da blir det heldigvis god tid til å være sammen med barna :)
Ønsker deg en fin uke videre!
Klem, Madeleine

Tulip sa...

Koselig med blomster i hus, ja!
Ble flott med fargerike tulipaner..Det har jeg også kjøpt!

Anonym sa...

Hei Silje!
Du har så vannvittig fine barnerom..;)
Lurte litt på hvilken fargekode du har brukt på veggene i Ferdinands rom? Den ser så fin ut! ikke lett å finne "riktig"hvitfarge! helt hvit synes jeg er for hvit, og eggehvitt litt for gul..
klem Linnea

home 4us sa...

Hvilken flott måte å starte uken på; kjøpe friske blomster. Det var noe å tenke på. Som oftest er det en nærme seg- helgen -pyssel for meg, men hvorfor ikke snu på det og kjøpe inn å en mandag:)

Du satte meg på nye tanker:)

Linda sa...

Heisann.
Nydelige bilder som alltid hos deg:)

Så vakre barn i fine dresser!

Ha en fortsatt fin kveld:)

Klem Linda

Hjemmekjær sa...

Herlig med litt blomster, bare så synd at de ikke står lengre, spes tulipanene...De står ikke lenge her! Nå plukket jeg med meg et tips her om det å gi litt og litt vann, så nå skal vi se om det hjelper her;)
Kjempe fin den lysekrona over bordet ditt!!

Mona Christin sa...

Hei Silje.

Tulipaner er flotte og dekorative. Jeg har også kjøpt det i dag. 2 buketter med dus rosa. På Rema var det bare 29,- pr bukett. DET er billig. Og så fant jeg en flott hvit hortensia til 59,-. Jeg synes blomstene på Rema er like holdbare som fra blomsterbutikken.

Kos deg i ditt flotte hjem.

Klem fra Mona C♥

Marita sa...

Så vackert du har i ditt hem. Fina bilder.~marita~

åshilds villa sa...

så koseli du har det..klem fra åshild

Dortesjs sa...

waue super flot hjem