tirsdag 5. januar 2010

Et pust av vår..




...har kommet inn i roseskapet og ellers i huset. Tulipaner, primula og noen grønne planter ble med hjem fra blomsterbutikken i går. I vitrineskapet i stua har noen nye ting kommet inn, for å skape litt variasjon:)





Serviset med roser på har jeg til tolv, og jeg tenkte at noe av det burde jo stå i roseskapet! Tørkede roser sprer nydelig roseduft!








Over en hylle i stua har kunst kommet opp! Det er lillemor på 2 som har malt julegave til mamma og pappa i barnehagen! Jeg synes hun har valgt nydelige farger:)



De gamle PP-koppene har kommet frem fra skapet, de er visst nesten hundre år!




På kjøkkenbordet står rosa primula i en gammel bolle, kjøpt på antikvitetsmesse.

I dag pusler jeg litt hjemme, og i ettermiddag skal vi på middag hos gode venner!

Oppdatering: Må bare presisere at jeg er veldig glad i vinteren, og at jeg nyter den i fulle drag! Synes bare det er koselig med litt friske farger inne på denne tiden:) Regner med at noen vil kommentere at jeg er tidlig ute;)



ha en flott tirsdag!

41 kommentarer:

Mor og datter sa...

hei!
og så utrolig nydelige bilder du har lagt ut!! Og så utrolig fint service.. 100 år gammelt? det ser ikke sånn ut.. skikkelig fine farger!
Ha en kjempe fin tirsdag! Klem

Lotte`s lille verden sa...

God dag..
Så ufattelig koselige bilder du har.. Det er en fryd å titte innom hos deg!
Alltid like koselig :)
Gleder meg alltid til å se når du legger ut nye innlegg!

Kan jeg spørre hvordan du får til headeren din? Jeg klarer liksom ikke får min til å passe helt inn i målene, det er en teit rute som ligger bak hvis du skjønner, litt vanskelig å forklare!

Klem fra meg

Christine C sa...

Å det var de nydeligste bildene jeg har sett på en stund :) så våraktig og så mange herlige farger. Det var et innlegg til å bli glad av, rett og slett!

Ha en fin dag videre :)

Huset på terrassen sa...

Helt enig med de andre jentene her, de bildene ga meg skikkelig vårfornemmelse:) Og for noen fine bilder barna hadde laget, søte! Ha en super tirsdag:) Klem Linda

Monica sa...

Så fint :-)
Fine farger , julen begynte tidlig her i bloggverden , og det gjør våren og :-)

Ha en fortsatt fin uke.

tante Hilde sa...

Fantastiske bilder. Skjønne farger.Nå bestemte jeg meg for å kaste julestjerner når jeg kommer hjem,selvom de lever.Klem fra tante

Frøken Rosa sa...

Hei :) Så fantastiske bilder!!! Vakre gamle ting med sjel ♥ Lig hilsen Frøken Rosa :)

Merethe sa...

Noen er sent ute med jula og sent ute med våren, andre er tidlig ute med jul, og slipper våren litt tidligere inn.. Sånn er det bare :)

Ble så glad av bildene dine!! Nydelige farger!! Nå ble det nesten litt stusselig hos meg.. ;)

Kos deg på middag!

Elis@beth sa...

Kjempefint service,Silje og flotte bilder som alltid!

Konkurranse inne hos meg!

Ha en fin dag!

My home is my Castle - by Kari sa...

Åhh for noen herlige bilder :))
Så godt med noen farger..
Koppene dine er bare sååå lekre.. heldig som har dem :)

Klem,Kari

ralfefarfars paradis sa...

Herlig vårstemning- godt med noe som varmer litt når det er iskaldt ute. Og du har utrolig mye flott porselen- de pp koppene var så fine- aldri sett på maken. Kos dere masse på middag- sikkert deilig å komme til dekket bord;)

Kjeruben sa...

Å så herlige bilder!
Og eg kan gjerne kommentere at du er tidleg ute eg... for eg likar nemlig IKKJE vinteren og setter ekstra pris på slike vårlige bilder ;-)

Hm.. kanskje eg skal kjøpe med meg ein bukett tulipanar heim ? :D Hi hi men kva hjelper vel det når eg alltid ender med å plukke med dei kvite like vel? ;-)

Love Peace Pionies sa...

Mange fine bilder fra deg.... Koselig servise, nydelige friske blomster.
Jeg synes også det er deilig med litt friske farger inne på denne tiden. Min mamma kom med primula til meg i går..
ha en fortsatt fin mandag.
klem Kristina

mi-rachel sa...

skikkelig vårfølelse hos deg i dag!

Henriette's innfall og påfunn sa...

Utrolig flott og dekorative kopper du har! :-)

Monica sa...

jeg syns roseskapet var nydelig og tørkede roseknopper var så dekorativt og lekekrt. Klipper du bare ublomstrede roser av og tørker dem? veldig dekorativt iallefall:) God klem fra Monica

Lisbeth sa...

I love looking at your house and how it changes all the time. I too have to have fresh flowers all the time.
I love your rose latte bowls and the lovely antique pastel cups and saucers. Are they an heirloom?
It is also nice to see that you display Augusta's artwork in a prominent place!
Thanks for being an inspiration to me!
Lisbeth.

Lisbeth sa...

I love those fresh changes in your house. Your photos are beautiful. I too have to have fresh flowers to feed my soul. I love how you displayed Augusta's piece of artwork so prominently and gave it pride of place. That must make her happy and proud.
Your blog is one of my favorites! Thanks for the inspiration! Lisbeth.

Sol sa...

Dette var forfriskende bilder...;-}
Og for noen utrolig vakre PP kopper...De er jo en fryd å se på.
Lengter til jeg blir i form til å rydde bort jula her i huset også...
ha en fortsatt fin uke!

Magny sa...

...såååå vakkert!! så nydelig å hvile øyet på,---deiligt syn!!

riktig godt nytt år1

magny

Høvebakken sa...

Kjempeflotte kopper:) Jeg lurte på va oppskriften til sjokoladekaken med marshmallowfondant er?:) klem M

frøken olsens drømmer sa...

For en flott blogg du har,servise var kjempe fint,nostalgi med stor N
skapet var rålekkert,fint alt sammen,legger deg til hos meg for her må jeg tilbake ;))
klem fra meg;))

Nina B. sa...

så herlige rene farger :) Deilig å la øyet hvile på litt nye farger nå. Nydelig roseservise, fortjener så absolutt å bli vist fram!

jordbærpiken sa...

Så mange fine kopper du har! Herlig med nye blomster i stua. :)

KRISTIN sa...

Så utrolig mange fine bilder og lekre ting du viser. Roseserviset var skjønt. Tror det er mange som er like tidlig ute med vårtegn inne, etter det jeg har fått med meg her i blogglandia. I morgen kommer det litt grønne og blomstrende gleder i hus her også.

Ha en flott kveld!
KLEM!

Jorid ♥ Noe på Hjertet sa...

Hei!
Så flotte bilder og farger :-) I denne dystre årstiden så gjør det seg virkelig med litt fargesterke tulipaner og roser :-)

Ha en fin kveld!
Klem J♥

Ruths datter sa...

Så koselige bilder du tar i dag da.De PP koppene er jo bare så sjarmerende.Lekker med rose motiv på servise synes jeg.
Klem

Kristine sa...

Jeg elsker bloggen din og hjemmet dit! Du har en helt fantastisk stil=)

Tulip sa...

Flotte rosebilder. Ble fint med det vårlige serviset til pynt.

Ja vinteren er nydelig, men våren er da enda bedre!

Anonym sa...

nyyyydelig alt sammen!!!
Men du Silje! Jeg hadde gledet meg til å se julekortet du lagde denne julen, men det la du aldri ut!!!
Ble litt skuffa, men det er jo aldri for sent vet du.... selv om du er ferdig med jula;)
Og en liten ting til; svarer du ikke på kommentarer du får, eller svarer du kun direkte til dem som har blogg?
Linnea

hjemmefruen sa...

Åh - det var herlige bilder - jeg sliter fremdeles med jul på min blogg. En ting er å rydde jula ut av huset, men så skal bloggen tas også....:-) Jeg må vel bare komme i gang...

Janne sa...

nYYDELG..;O) du har utolig mye fint.

Klemmer fra Janne

Mona Christin sa...

Hei.

Tidlig? Tja, men da er jeg tidlig ute også. Fått frem rosa puter, gardiner og lys bl.a. Deilig å få lyset inn gjennom lyse gardiner.

Ha en fin kveld.

Klem MC

HønePøne sa...

Hei!
*sukk* Det serviset med roser har mormor også. Superskjønt! =)
Likte veldig godt PP koppene dine også. Du har så mye fint!
Et virkelig herlig innlegg fra deg, Silje.
Stas med snø og 20 minus, men det er lov å glede seg til våren likevel :)
Klem, Madeleine

Kristine sa...

Så flotte bilder! Suger det til meg :-)

Klem Kristine

salige lavendel sa...

Jg er ikke fullt så glad i vinteren, den er vakker men ALTFOR kald...Deilig å se bilder med litt vårstemning i seg.

Beate sa...

Godt Nyttår!
så flotte bilder;)
Har sjøl et helt service av di fine koppan du hadde på første bilde;)
Nydelig vårpust av deg,det kan vi trengeno når det er så kaldt!
sjøl har eg enno jul,men ikke mange dager til...
koselig blogg,hit kommer eg ofte!!
klæm beate

Anonym sa...

Hei Silje:)
En liten stund siden jeg har rukket å vært inne på bloggen så hadde kommet masse nytt! Du er så flittig og jeg klarer ikke alltid å holde følge hehe;P Utrolig fine bilder du har tatt av både blomster, huset og barna! Og gøy å lese det du skriver.
Kjempe gøy å titte innom her å få litt inspirasjon! Godt nytt år:) Klem Linn

Kort og Søm sa...

Så flotte bilder!! :o)
De tre bollene oppi hverandre er utrolig vakkre, heldige deg som har sånne!

klem Fredrikke :o)

Balke gård sa...

Så nydelige bilder, og nå har jeg blitt så inspirert av barnebursdagene dine at jeg skla ta med meg noe til mine tre smås bursdager:-) Klem og takk, Marianne

Anne sa...

Å, så nydeleg du har det hos deg!
Det serviset er berre så vakkert, har sett det litt rundt omkring, veit eg:)
Ha ein fin kveld!
Klem Anne:)