onsdag 16. desember 2009

Winter wonderland


Så kom endelig den etterlengtede snøen. Jeg kjenner virkelig en lykkefølelse inni meg når store, tunge snøfiller daler ned. Ihvertfall når det er desember, jeg jubler vel ikke like mye i mars:)



Vår lille hage er dekket av snø, og trillebåret har visst blitt stående ute stakkars. Tenk at om noen måneder er det grønt og frodig igjen. Årstidene er fantastiske! Nå nyter vi vinteren, og hvor fint og lyst det blir når snøen kommer. Jeg har sjekket langtidsvarselet her vi bor, og det er meldt kaldt de neste dagene, og snø på julaften igjen! Håper det stemmer;)



Inngangspartiet vårt har jeg jo akkurat vist, men det er verdt å vise en gang til med den fine snøen synes jeg:)



I dag har ungene nissefest i barnehagen. De er utrolig flinke til å finne på ting med ungene i barnehagen hvor de går, de har juleverksted, adventsamlinger og bakedager. De må være oppe i sju slag snart tror jeg:) Ferdinand gleder seg så til jul, og gleden hans smitter over på meg. Snart er jeg så full av juleglede at jeg nesten sprekker;)


god onsdag!

29 kommentarer:

Jorid ♥ Noe på Hjertet sa...

Hei Silje!
Så nydelig rødt hus du har :-))
Så hyggelig å høre om en barnehage som virkelig er ivirge på å finne på ting! Det er så viktig, og ikke minst gøy for barna.

Håper du får en fin dag, her skal den bare nytes i sofaen!

Godklem

Nettelita sa...

Ja, hurra! Nå er det hvitt hos oss også, og snøen daler ned ute nå! Det liker vi, hvertfall nå i disse juletider! Jeg så også at det var meldt snø på julaften, og krysser virkelig alt jeg har for at det stemmer! :) Da blir det virkelig jul da! Drømme, drømme.. :)
Kos dere masse på konsert i morgen, det blir nok helt tipp topp!
Ha en fin dag! Så snakkes vi snart igjen..
Førjulsklem

Lene Christins verden sa...

Hei Silje..
Så koselig huset deres er..
Og med snø nå i Desember blir det skikkelig julestemning...
Her er det også snø, å det er sååå koselig...
Ha en fortsatt fin dag..
Klem fra en syk LC

Jannes lille sted sa...

Hei:9
Så flott et hus dere har, og ekstra koselig med snøen som har kommet.
Nå har snøen kommet til skien også, og i dag bare snør og snør det. Kosleig med snø til jul!

Ha en flott dag
Klem Janne Merethe

Merethe sa...

Så fint dere har det!! Må være fantastisk å ha et hus og en hage som er ferdig... men EN dag ser det kanskje greit ut her også :)
Nå prøver jeg å være så effektiv som overhodet mulig, jeg vasker og ordner.. Har vært på toppen av alle skap, og kjenner at jeg ikke har godt av å drive på å strekke meg sånn. Det er så frustrerende!! Det har jeg jo ikke tid til!
*må løpe*
Kjapp klem :)

ANETTESHUS.COM sa...

Så koselig hus dere har, Silje!! I dag er det nissefest i barnehagen her også;) Lillebror var rød og fregnete i kjakene da han sprang ut døra denne morgenen - spent fordi nissen antagelig kom til å dukke opp med godterier i løpet av dagen!!!

Ha en fin dag du også!

p.s. jeg linker;)

Klem Anette:)

Charlotte sa...

Nyyydelig hus du har! Har lyst å gå ut å male vårt nå med èn gang! Her i Bergen har det ikke begynt å snø enda, men det er håp på fredag. Ja, vi må vente til fre`dan! Gleder meg!

Ønsker deg og dine en herlig onsdag! Gå ut og nyt snøen!

sylvia sa...

heisan silje.
nydelig med snø.
klem fra sylvia

Anne Mette Lie sa...

Åh, for et koselig julehus! Jeg er kjempemisunnelig på all snøen! God jul til deg og dine! *klem*

Husmora sa...

Så koselig med snø! Vi venter spent på den vi også. :-)

Heidi`s hvite perle sa...

Hei!
Første gang innom bloggen din, og den er jo såå sjarmerende:) Man får en helt spesiell julestemning bare ved å se det røde huset ditt!

Jeg har lagt meg til som følger jeg, for her synes jeg det var spennende å lese! Måtte bare lese alle innleggene på som ble vist..hehe;)

Ha en fin onsdagskveld!

Klem Heidi

liven sa...

Så fint det er hos deg...og et nydelig hus du har!!!
Her er også meldt litt snø..og kaldt!! Vi gleder oss over det nå i desember....siden kan det bare være for meg :o)
Ha fine førjulsdager Silje :o)

Lene sa...

Nå er det lenge siden jeg har hatt tid til å skrive noe her inne. Din advetskalender har alikevel vært et høydepunkt for meg denne desember måneden. Jeg kommer virkelig i julestemning av å besøke bloggen din. Å komme på besøk på Ferdinan sitt rom var som å komme inn i en disney film, nydelig nydelig. Tenk så mange gode minner og tradisjoner du gir barna dine!

Dette er min første jul som trebarnsmor, og jeg vil så mye mer enn jeg rekker.... Så dette året må jeg nok legge listen litt lavere enn jeg pleier, heldigvis er det en uke igjen og jeg skal nok rekke å få litt unna de siste dagene.

I morgen er det barseltreff med Alma og hennes søte små venner. Alle barna har lik nissedrakt og den skal de selvfølgelig ha på i morgen. Nå sover lille Alma og nissekjolen henger til tørk, kjenner jeg gleder meg til morgendagens treff. Ja dette er en magisk tid med mye kos og jeg nyter denne spesielle førjulstiden!

Ønsker deg en kjempefin onsdagskveld!

Lene ♥

Lisa sa...

You have such a beautiful house!
And I hope we will also get a little more snow before christmas here in Germany... I like your blog very much! Love, Lisa

Cecilie sa...

Jeg liker i grunnen hvite hus aller best. Men når jeg ser ditt hus, Silje - kunne jeg faktisk tenkt meg rødt. ;)

Så heldige dere er med snø! Her er det faktisk frost og kuling, som gjør at det blir - 7 grader. Så jeg håååper at det kommer snø til jul! Men her på Lista er det nå en gang sånn at det er svært sjelden at noe snø legger seg.. Varer bare en liten dag. Men man kan alltids håpe!

Ha en riktig fin onsdagskveld i det nydelige huset ditt!

Klem, Cecilie!

Kristine sa...

Deilig med snø, håper det holder seg til jul! Dere har et veldig fint og koselig hus :-)

Klem Kristine

Margrethes hus og hage sa...

For et koselig hus du har :) Og inngangspartiet ditt er jo bare kjempeflott!

Julestemningen kommer smygende, ja :) Deilig!

Ønsker deg en fin kveld! Hilsen Margrethe

Mona Christin sa...

Hei.

Jeg blir like imponert over huset deres hver gang jeg ser nye bildet av det.

Et slikt hus kunne vi også hatt, men det ble dessverre for dyrt.

Kos dere den siste uka i det flotte julehuset. Nå går dagene veldig fort.

Klem fra Mona Christin

Medusa sa...

fekk skikkelig julestemning av å sjå på bildene av huset ditt.

Kristine sa...

Du har et nydelig hus. Og det er veldig vakkert med hvit uberørt snø utenfor.
Koselig med nissefest i bhg, det hadde de i 2 åringens bhg her i går også. Og til fredag skal de ha julebord med ungene hehe. Ha en fin kveld!

hjemmefruen sa...

Så flott hus! Gleder meg til en gang i tida da vårt hus endelig er ferdig også.

UNDRING sa...

Nyydelig hus dere har og en fantastisk stemning det blir med litt snø.
Kos deg i førjulstiden.

Blå-hvit samlemani sa...

Nydelig...Her snødde det også i akkurat 5 minutt... Det er kaldt nå, så jeg hadde jo ønsket at det skulle kommet litt snø. PÅ vestlandet er vi jo ikke akkurat vant til hvite juler...det skjer jo omtrent aldri..

Ha en fin uke!

Kristin

Huset vid ån sa...

Vilket otroligt vackert hus du har....Jättefint! Och en jättehärlig blogg! Önskar dig en God Jul! Kram Therese

Parisienne Farmhouse Chic sa...

I love your blog!!

Ruths datter sa...

For en koselig blogg du har.har skrollet gjennom nå og tror jeg vil følge deg. nydelig hus i snøen.Kjøkkenbesøket ditt var bare kjempefint
Klem

KRISTIN sa...

Så utrolig fint hus dere har. Her er det også snø, og 11 kuldegrader nå på morgenen! Brrr..., men bra det er kaldt, så holder snøen seg!!

Ønsker deg og dine en god dag! Klem!

Tante Hilde sa...

Et nydelig jenterom.Mye å leke med der.Fine bilder. Klem fra tante

raioX - da Tin sa...

Lovely Home :D