onsdag 2. desember 2009

Vårt julekjøkken ♥


I dag kommer bilder av kjøkkenet vårt pyntet til jul! Gardinene er nye av året, de har jeg kjøpt av jenta bak bloggen the crème house! Hun har sydd kappene, og jeg kjøpte også en duk i samme stoffet. Er kjempefornøyd med begge deler!



Tidligere i høst ryddet og vasket vi i alle skuffer og skap på kjøkkenet, og kvittet oss med masse. Da er det lettere å holde det ryddig, særlig nå som alle juletingene skal på plass:)



Pepperkakebaksten er unnagjort, og vi har hatt en herlig ettermiddag med beøk av våre gode venner! Jeg må nok bake dobbel deig en annen dag, for pepperkaker går det mye av her i huset:)





I det ene kjøkkenvinduet henger gamle pepperkakeformer. I det andre skal jeg henge opp pepperkakehjerter i morgen. De gamle formene er kjøpt på antikvitetsmesser, og siden vi har mann, kone og gutt, tror jeg jeg må finne en jente til neste år!









Håper dere alle har hatt en fin dag, jeg prøver å nyte hver eneste desemberdag så godt jeg kan!


ha en flott kveld!

♥ ♥

34 kommentarer:

Hverdagsglimt sa...

Hei silje:)
så utrolig koslig du har pyntet til jul på kjøkkenet ditt:)og sjarmerende med gamle pepperkakeformer i vinduet:)Nydelige gardiner du har fått sydd deg også:)Det er kjekt med pepperkakebakst både for store og små..:)Ha en kjempefin kveld.
klem linda:)

Min Matverden sa...

Oj, så koselig kjøkken! Smart å bruke pepperkakeformer til pynt! Pepperkakebaking blir det på oss også snart, vi skal prøve oss på et pepperkakehus i år også..
Ha en flott advents-uke! :)

Tante Hilde sa...

Et vakkert julepyntet kjøkken.Koselige gardiner. Ha det fint. Klem fra tante

Silje Mari sa...

Så kjempekoselig du har pyntet:) Jeg koser meg også i desember og ventetida:)
Ha en super advent videre

Villa von Krogh sa...

ÅÅÅ! Nå kom jeg i julestemning. Skikkelig julestemning. Den nissen som sitter i vinduet til høyre er kjent!
Den er gammel sant? Mamma har en lik. Og jeg tror den har vært med på samtlige julaftener. :)

Gardinene var råfine også. Perfekt julepyntet synes jeg.

Ønsker deg en fin førjulstid.

Klem Anine

Lille Frøken Jensen sa...

Så fantastisk kjøkken! utrolig fint du hadde pyntet.
Ha en fin kveld

Ida Susanne sa...

Vanvittig fint kjøkken du har! Fant bloggen din via "lille frøken Jensen"! Ble jo kjempe julestemning på kjøkkenet ditt, likte godt at du brukte pepperkakeformene til pynt:) -Ida Susanne

Christina sa...

Så koselig julekjøkken!! :) Og super smart å henge opp pepperkakeformene!

Vi skal bake pepperkaker til helgen tenker jeg! :) Det blir kos..

Klemklem

Therese fra huset med de rare i sa...

Så koselig du har pyntet!!! Kom over bloggen din tilfeldig og må si du har en flott blogg:D

Klem Therese

Fru Jensen's sa...

Så herlig kjøkken du har♥Koselig julepyntet!
Ha en flott onsdagskveld videre!

mi-rachel sa...

veldig koselig julekjøkken.likte spesielt godt de pepperkakeformene.

Merethe sa...

Koselig Silje! Godt å sitte her å ha lange måltider i julen kan jeg tenke meg :)
Jeg er som ei lita jente på julaften mht innleggene dine. Venter og venter, og jubler og åpner med en gang jeg ser du har publisert :D

Jeg kikket etter de nydelige putene fra Home and cottage du hadde kjøpt, tomt på Down Town, men har du sett om det er flere igjen i Skien? Må ha, bare må ha! jeg fikk med meg en duk og et håndklede (som forøvrig også ble duk) i samme serie..så knallskjønt! :) Klemklem

Smineset sa...

Å her var det koselig! Jeg har ikke kommet i gang med pynting enda... kanskje i morgen?

;-)

trønder sa...

Så vakkert,både kjøkkenet og pyntinga!

Hulda sa...

Så herlige kjøkkenbilder! Vi har akkurat samme gardiner. :) Jeg er superfornøyd med mine også. Kjøpte stoffet fra henne som har sydd dine. :)

Vi feirer jul her ja, men er hos foreldrene mine julaften. :)

HusmorDronninga sa...

Nydelige bilder!
Og den gardinkappa var skikkelig fin!
Julete OG litt gammeldags liksom.. hehe..

håper du har en fin kveld!

klem fra kjersti

Gunn sa...

Deilig og varm julestemning.
Hadde ikke hatt noe imot å drikke kakao og spist pepperkaker i dette kjøkkenen.:) Veldig koselig!

Ha en deilig desemberkveld!

:) fra meg

Ellemell sa...

Så utrolig koselig det var emd pepperkakeformer i vinduet! Det var en utrolig god ide! takk for inspirasjon:)

Linn sa...

Hei!
Så koselig du har det! :)
Og nissen i vinduet kjente jeg igjen fra min barndom. :)
Kos deg videre i adventstida!

Lene Christins verden sa...

Hei Silje..
Så utrolig koselig kjøkken og ikke minst julepynta...
Skikkelig julekjøkken... Du er veldig flink...
Fine og inspirerende bilder...
Klem Lene Christin

borghild sa...

Så koselig pyntet, Silje!! Og gardinene var kjempefine, synes det mønsteret er så fint! Jeg husker de hadde sånne duker på Åhlens for en tid tilbake, men jeg fikk aldri kjøpt en, angrer nå...

Vi tredde treperler på ståltråd for å lage hjertene, ja, har jo sett på sånne hjerter i butikkene, og syntes de var så fine, men så har jeg jo tenkt at slike kan vi jo lage selv!:) Skulle bare ønske at Panduro hadde litt større poser med perler, for det ble ikke så mange hjerter av de tre posene jeg kjøpte.

Vi har ikke fått mannen i huset hjem ennå:(, men neste lørdag flyr han hjem, og så kjører vi alle ned til Køben igjen dagen etter. Da skal vi bare kose oss i byen et par dager, ta en dagstur til Lübeck og så et par dager i Lalandia i Billund. Det er ikke akkurat Syden (som vi egentlig pleier på denne tida), men det er da badeland;) Og SÅ reiser vi alle hjem for godt!:) Skal bli utrolig deilig å få han hjem:)

Og dersom du noen gang skulle dra til København, så er det en butikk som det bare står skrevet Silje på:) Tut og Bissen heter den (og nå fant jeg akkurat ut at de har nettbutikk:) og de har masse fint fra Maileg og Wheat og Sebra og... KJøpte juleklær til Sander der fra Wheat, superfornøyd med dem:), og så fikk Kajsa en Maileg-vinterjente som jeg har sett på lenge, men hun får den først til jul, da;)

Ha en finfin uke!! Klokken 1530 i morgen tar jeg helg, og det skal bli så herlig!!:) Klem B:)

jordbærpiken sa...

Så fantastisk koselig på kjøkkenet ditt! Mange fine bilder, som alltid hos deg. :)

Må innrømme at jeg syns det har vært tungt å begynne å jobbe igjen. Har det kjempetravelt nå, og neste uke blir også en veldig travel uke før det roer seg litt nærmere jul. Så jeg må spare pepperkakebakingen til da. Akkurat nå sliter jeg med å holde hodet over klesvaskhaugen og oppvaskhaugen og andre hauger som ligger rundt i huset her. :) Av og til skulle jeg ønske jeg kunne være husmor på heltid, men så er det jo koselig å treffe kollegene mine på jobb også da. Så jeg regner med at det går seg til ganske snart.

Håper du får en god natt! :)

Ich bin Svenja sa...

Wow!!!! Du har en deijlight kjökken...ohoh...surely this is all wrong...so: You have a really nice kitchen :O)

Many greetings from Svenja

HønePøne sa...

Så nydelige gardiner! Slike vil jeg også ha! :) Likte også veldig godt ideen om pepperkakeformer i vinduet. Mulig jeg knabber den ;)
Kos deg masse i adventstiden! Veldig stas å følge deg.
Klem, Madeleine

Marie sa...

Saa koselig! Jeg likte veldig godt pepperkakeformene i vinduet!
Kos deg videre med juleforberedelsene!
klem Marie

Lottas Himmelrom sa...

Wow! Så utrolig lekkert julekjøkken!Helt imponert jeg!Julestemning deluxe!Klem

Shabby Charm sa...

Herlige bilder!!!
Så fint du har pyntet.

Klem fra Maia

Linda sa...

Heisann.
For noen nydelige bilder av et vakkert pyntet julekjøkken!! Virkelig koselig!!

Ha en fortsatt fin førjulstid:)
Klem Linda

Jannes lille sted sa...

Hei:)
Så utrolig flott kjøkken dere har! også så koselig og julepyntet det var nå.

Ha en strålende torsdag
klem Janne Merethe

Kristine sa...

Nydelig julepyntet kjøkken!
Kan jeg spørre hvor du får tak i slik fin rød og hvit tråd du har hengt opp pepperkakeformene dine med? God adventstid! :)

Fru Ruud sa...

Kjempe koselig kjøkken!! Får skikkelig julestemning og lyst til å pynte mer hjemme!!
Utrolig flott blogg du har!
Klem Annette

Min Lille Drøm sa...

Hei hei vennen!
Tusen takk for en kjempefin ettermiddag i går, alltid veldig koselig;)
I dag har jeg bakt serinakaker, prøver å holde koken nå og ville gjerne prøvd å ha 7 slag i år, om ikke så mye av hver..men kunne vært gøy!
Nydelig kjøkken og nydelige gardiner!
Klemmer;)

Linn sa...

Så nydelig du har pyntet! Blir nesten litt motløs av å dra frem den gamle pynten min nå :-(
Men det nissepare du hadde i vinduet ditt... De har jeg også! Hatt dem siden jeg var liten. Nissekona var min og Nissefar var broren min sin.

Anonym sa...

hvorfor ikke:)