onsdag 9. desember 2009

Prøysens jul ♥




Da vi var på middag hos mamma om søndagen, hadde hun kjøpt en liten ting til meg! Nemlig dette nydelige juleheftet som heter Prøysens jul.  Det inneholder forskjellige sanger og fortellinger skrevet av Prøysen, og har de mest fantastiske illustrasjoner! Tusen takk mamma



Romjulsdrøm er en av mine yndlingssanger, og den synger jeg for ungene hver kveld (fra august og frem til jul;))







I tillegg til Romjulsdrøm, er også Den vesle bygda som glemte at det var jul, julekveldsvise og musevisa med -og enda flere.





Jeg elsker slike gamle historier og sanger, og bildene er utrolig flotte. Ferdinand på tre liker det veldig godt han også, han har bladd gjennom det flere ganger. Derfor kan det jo være et gavetips, siden det passer for mennesker i alle aldre? Eller så kan det være en liten førjulsgave til deg selv?:)





Dette er Ferdinands yndlingsbilde, han kan se på det leeenge..

oppdatering: heftet kan kjøpes i dagligvarebutikker:)



I dag har jeg vært en tur i byen, og er nå HELT ferdig med julegavene (dvs, til mannen har jeg igjen!) Jeg liker alltid å handle inn i god tid før jul, så i løpet av neste uke skal mesteparten av maten og blomstene også være i hus.

I kveld skal jeg pakke inn alle julegavene, det er et høydepunkt hver desember!



ha en flott onsdag!

25 kommentarer:

Elis@beth sa...

det der heftet har vi også-er så koselig! Syns det er så flott å vidreføre "våre" sanger og eventyr til barna våre..er litt opptatt av slikt!

Ha en fin kveld med gaveinnpakking!!!

Hulda sa...

Å, det var en nydelig bok! Den falt jeg for. Liker så godt slike bøker jeg også. Lånte en på biblioteket nylig som het Peters jul. Utrolig søte bilder og dikt i den. Jeg er snart ferdig med julegavene. Men, pga jobb, rekker jeg dessverre ikke alt så fort som jeg skulle ønske.

Jannes lille sted sa...

Så koselig en bok/hefte! Så fint og med masse fine bilder ser det ut som

Ha en fin kveld
Klem Janne Merethe

Benedicte sa...

Nydelig hefte! Vet du hvor man får kjøpt det?

Jeg har et par julegaver igjen, så er alle kjøpt og ferdige:) Innpakkingen er like kos! Med julemusikk, stearinlys og kanskje litt gløgg i koppen...mmmmm!!

Kos deg med innpakkingen:))

Klem fra Benedicte!

Hverdagsglimt sa...

For et kjempekoslig julehefte:)Med god gammeldags jul.Får man kjøpt det i vanlig matbutikk sammen med de andre juleheftene? Det var så utrolig flotte bilder i også,tror jeg må få tak i et sånt et,elsker å lese til ongene,og det blir som regel supplert med noen nye julehistorier hvert år:)kos deg med innpakkningskveld,du har jo fått masse unna,kjempeflink:)
klem linda:)

Tyri-jenta sa...

Så koselig hefte!
Jeg elsker slike gamle bilder og fortellinger;)
Må si jeg blir så glad hver gang jeg kommer inn i bloggen din, du bruker så flotte bilder, og det er så lyst men fargerikt, lett, ryddig og gjennomført hos deg!

Jeg har også bare mannen igjen, jeg har aldri før vært så tidlig ferdig - deilig!!

jordbærpiken sa...

For en koselig bok! En sånn skal jeg skaffe meg. Alf Prøysen er så koselig. :)

Anns draum sa...

Så kosligt julehefte:) Mine besteforeldre kjøpte alltid julehefter. Morfar måtte ha Vangsgutane og Smørbukk, mens besten ville Kapteinens jul og Knoll og Tott:)

Klem:)

Lisa sa...

Unfortunately I don't understand much of what you are writing, but I like your Blog very much, because there are so beautiful pictures!
Many greetings from Germany,
Lisa

Jorid ♥ Noe på Hjertet sa...

Så nydelig hefte :-) Jeg elsker Prøysen, og hadde fortellingene og sangene hans på kasett da jeg var lita!

Tusen takk for tips! :-)
Ha en fin kveld! KLem J

Merethe sa...

Så koselig! :) Trengte et slikt et innlegg nå ;) her har en tredobbel deig med sarah bernard gått helt skeis, kjenner jeg begynner å bli litt svett nå altså. det er jo ikke lenge til jul! Først kransekaka også disse i dag :(
Det er jo bare å prøve igjen sier min kloke mann, men det er jo begrenset hvor mange ganger jeg gidder det med 4 små HENGENE i armene mens jeg holder på :D

Kos deg med julegaveinnpakning!

Fru Ruud sa...

Det så ut som et kjempe nydelig julehefte. Skal se etter det i butikken!!
Ellers høres det supert ut å ha gavene i hus, ligger litt etter der ja!!
Klem Annette

Mona Christin sa...

Hei Silje.

Du har en veldig koselig blogg. Mange fine bilder. Jeg har fulgt deg en liten stund, men ikke kommentert før nå.

Jeg får skikkelig julestemning av bloggen din. Fortsett det gode arbeidet...

Klem Mona Christin♥

Tulip sa...

Koselig hefte, det burde vel alle hjem hatt! (eehh...har det ikke selv:)

Koselige bilder!

Anonym sa...

Bra det falt i smak!Tenkte faktisk på deg med en gang jeg så det. Da fortsetter jeg å tipse din mor om hva hun må kjøpe til deg,he he.
Hyggelig å ta en titt inn hos deg,selv om jeg gav opp bloggen min.Følte for å bruke den lille dyrebare fritiden min til noe annet.Håper du får en flott jul med familien.Akkurat nå for tiden føles det som om døgnet ikke har nok timer,he he.Men det blir jul for det,og da skal vi kose oss her og.God jul!(og marsipanen er i boks)Hilsen Diana

Tante Hilde sa...

Det er mange gode minner i det julehefte.Fantastiske bilder.Klem fra tante.

Tante Hilde sa...

Det er mange gode minner i det julehefte.Fantastiske bilder.Klem fra tante.

MonaLisa sa...

Mmmm jeg beundrer deg Silje. Du virkelig lever livet! Fantastisk:) Klem i fleng

Nettelita sa...

Hei vennen!
Tusen takk for nydelig award! Gjett om jeg ble glad! :)
Det heftet så bare helt herlig ut! Det får jeg passe på og plukke med meg neste gang jeg handler!
Jeg hadde også tenkt og pakke inn gaver i dag, men vips så har tida flydd fra meg.. Jeg har sittet med dataen i fanget i hele kveld! Og nå begynner lille og våkne til liv hører jeg, så da er det bare å ta kvelden her snart..
Ha en fortsatt fin kveld!
Klem

Karin sa...

For en kjempefin front du har nå på bloggen din,skikkelig koslig var den. klem fra meg

HønePøne sa...

Det skal jeg kikke etter i butikken! Enig med Ferdinand i at hestebildet er det fineste :)
Klem, Madeleine

elizabethbovoli sa...

For et koselig julehefte du har fått :-) Det er en sånn deilig tid vi er inne i nå. Jeg prøver å nyte hver dag som går. Bloggen din er helt fantastisk! Jeg er innom daglig og får masse inspirasjon. :-)

Jeg ønsker deg en god dag! Tenk nå er vi enda et skritt nærmere julaften!

Jorid ♥ Noe på Hjertet sa...

En liten oppmerksomhet på bloggen min til deg idag :-)


Ha en finfin dag!
Klem J

minimum sa...

så inmarri fint hefte - MÅ ønske meg det - kanksje pappa allerede har kjøpt det til meg - han er så flink på slike små fine ting!!!
ha en fin helg!

Kristine sa...

Ååå det bladet vil jeg også kjøpe! Takk for tips!