torsdag 3. desember 2009

Pepperkakebaking!




I går bakte vi pepperkaker med våre gode venner, Monica og guttene hennes:) Ungene våre leker så fint sammen, så det er alltid koselig å møtes! Flere bilder fra pepperkakebakingen kan dere se inne hos Monica!



Det ble mange morsomme pepperkaker. Vi har både hodeløse sauer og benløse elger, men de er like gode fordet:) Faktisk er det så få pepperkaker igjen, at jeg vurderer å sette en ny deig i kveld.




I dag har jeg pyntet pepperkakene (det går lettest uten barn, særlig hvis man ønsker å ha noen non stop igjen til å ha på pepperkakene, de forsvinner fort i små mager;))




I kjøkkenvinduet henger to store hjerter, med F for Ferdinand og A for Augusta.





jeg ønsker alle en herlig torsdag!

Kristine: Båndet er kjøpt på Panduro i fjor:)

23 kommentarer:

Nettelita sa...

Så fine bilder! :) Det er en veldig koselig tradisjon å bake sammen.. Vi tenkte vi skulle lage pepperkaker til lørdag.
I dag har jeg fått to slag unna.. Det blir nok ikke syv hjemmelagde slag i år. Men det er hvertfall gøy å ha bakt noe selv, selv om det ikke er avanserte greiene! Det hadde vært koselig å fått til en lunsj eller noe før jul. Kan ikke du og Monica prøve å avtale noe da? Jeg jobber bare aktivt nå, så er ikke så mye på jobb.
Klem

Anja-Elin ♥ Vakre augeblikk sa...

Så kjempefine bilder du har her :) Vi har også baka pepperkaker i år. Dei vart utrulig gode :) No venter berre pepperkakedeigen på at eg får tid til å teikne skisser til pepperkakehus :) Men det får bli i morgen etter nattevakta :) Har lagt meg til som følger hos deg :) Ha ein kjempefin veke videre :) Godklem

Polly sa...

Så sjarm. God,gammeldags jul:O)

Min Lille Drøm sa...

Herlige bilder Silje, også så fine hjertene ble i vinduet;)
Ha en fin kveld, jeg er "enke" igjen!
Klemmer

KRISTIN sa...

Så fine bakermestere!! Gleder meg utrolig til vår lille krabat blir så stor at han kan være med på sånt. Hjertene i vinduet var kjempesøte, og det syns vel barna også tenker jeg. Håper de henger så høut at ikke spissen på hjerte blir spist opp før jul da!!

Ha en flott kveld!

ninabakke sa...

Så koselige julebilder :)

Bli gjerne med på konkurranse på
www.fotoverden.blogspot.com

Mvh Nina

Jannes lille sted sa...

Hei:)
Så fine bilder og det så ordentlig koselig ut!

Ønsker deg en fortsatt fin torsdag
Klem Janne Merethe

Lene Christins verden sa...

Så koselig med pepperkakebaking.. Å de hjertene ble skikkelig fine i vinduene...
Ha en fortsatt fin kveld..
Klem Lene Christin

sylvia sa...

å så herlige bilder av oen fine pepperbakere.
ha en fin kveld.
klem fra sylvia

Merethe sa...

Søteste pepperkakebakere i mils omkrets!! :)

Jeg får se om ikke vi får fyllt opp en boks eller to til helgen. Og det beste av alt, er at nå er barna så store at de virkelig er til HJELP når vi baker :D har bare en nå, som spiser deig og legger den alle andre steder enn der den skal være :)

trønder sa...

Så herlig!
Vi skal ha pepperkakebaking i barnehagen i morgen ,det blir vel litt av et sirkus.

det hvite hjerte sa...

mmm... dette var skjønn jule
stemning med små bakere...!
gleder meg enda mer til lørdagen
da vi skal bake pepperkaker
& pynte her i huset,
klem til deg silje

Blå-hvit samlemani sa...

Så koselig det er med baking. Som regel begynner ungene godt, men så faller de av en etter en.. I morgen har jeg tenkt å bake kakemenner...

Deilig at det snart er helg!

Klem fra Kristin

Linda sa...

Heisann.
Såå koselige bilder av flinke små bakere:)

Ha en fortsatt fin førjulstid:)

Klem Linda

Huset på terrassen sa...

mmm så godt det så ut! Kjempefine bilder du viser og kan tenke dere hadde en kjempefin dag isammen m ungene ! Ønsker dere en kjempefin torsdagskveld ! Klemmer fra Linda

Tulip sa...

Koselig bakst her....Vi har ikke bakt pepperkaker enda. men må vel hive oss rundt en av dagene før jul, regner med gutta forventer det!

Koselige bilder!

Grys lille sa...

Nydelige bilder, og masse julestemning! Så fint du har pyntet på kjøkkenet! Vi skal bake til helga, det blir gøy!!

liven sa...

Så koselig med en slik bakedag!!
Kjempefine bilder fra ditt julepyntede kjøkken også....og de gardinene dine var sååå koselige!!

Ha en fin helg:o)

Prinsesse Elin sa...

Var nettopp innom å kommenterte hos Monica. Så koselig det ser ut som dere har det:)

Anita sa...

Sååå koselig! Idag skal vi her bake pepperkake hus :0) Perfekt på snø på bakken ute!! Skal ta masse fine (?) bilder som jeg skal blogge. Akkurat nå ser de to store på tv og lillemor leker på rommet sitt med kalendergavene så langt, hun har fått kjele, lokk, sil og grytekluter. Og koser seg sååå der inne, synger for dukke og småprater <3<3. Du!! Hvordan lager du sånn ordentlig hjerte i teksten?? Klarer ikke jeg :p... Ha en strålende fredag!

Janne sa...

Så koselig:)

Ha en fin fin helg♥

Klemmer

Tante Hilde sa...

Koselige bilder med glade barn.Praliner er kjøpt. God helg. Klem fra tanta di

Jorid ♥ Noe på Hjertet sa...

Hei Silje!
Så flotte bilder, ser ut som dere hadde en flott dag med pepperkakebaking! :-))

Vi skal hive oss på den biten til uke jeg og A!

Håper dere får en flott adventshelg! Nå har vi kommet hjem fra Åre, og det var godt!

klem J