tirsdag 22. desember 2009

Nå nærmer det seg....


Nissen er klar med pakkene. Han ser litt lur ut, ikke sant? (det er flere enn to gaver her i huset altså;))



Juleblomstene er handlet inn. Hvite amaryllis (avskårne og i potte) og hvite tulipaner skal pynte opp julens bord.



Godtebordet begynner å fylle seg opp. Brente mandler laget jeg i går, hadde ingen anelse om at det var så lettvint! Og de ble gode også;) 



Marsipanen er laget i et lokalt konditori, og smaker fantastisk!





Pralinene i bakgrunn er noe av det beste jeg vet. Tante har kjøpt dem for meg i Sverige.



Her skal siste rest gjøres i dag. Gulvene skal vaskes og det må ryddes litt her og der, men snart er alt klart!



ha en fin bitte-lille julaften!

15 kommentarer:

Lokki sa...

Så herlig nostalgisk vakkert dette er!
Ønsker deg en nydelig kveld med alskens godsaker og julehygge ❥
Klem Lokki

Jorid ♥ Noe på Hjertet sa...

Hei Silje!
Så nydelig og lur nisse du har der :-) Tenker nok det fylles bra opp under deres tre iår!

Håper du får en fin kveld!
Klem J ♥

Henriette's innfall og påfunn sa...

Ønsker deg en god jul :-)

Tante Hilde sa...

Det er en god nisse.Ser at du har virkelig alt på plass. Nydelig julepyntet hus. Du er god som gull.Klem fra tante

Unni sa...

Kom akuratt over bloggen din,den er kjempebra:)nydelig hus og unger du har:)
God Jul!

lovecountrychabbychicstyle sa...

Innom for å ønske en riktig god jul!!

juleklem Lillan:)

et kjært hjem sa...

Så fint du har pyntet til jul, mange koselige bilder! God jul til deg :)

Ingrid sa...

Koselig hos dere! Ha en fin innspurt før jul, og kos deg masse i høytida!

ralfefarfars paradis sa...

Hadde man klart seg med to pakker;) Det blir vel noen flere på de fleste av oss tenker jeg, i fjor åpnet gutten vår en pakke med små biler først- og dermed var han opptatt resten av kvelden- han hadde klart seg fint med den ene gaven. Jeg ønsker deg ei riktig god jul- jeg koser med skikkelig når jeg er inne på den nydelige bloggen din!

Monja Therese sa...

mmmmm,nå ble jeg godissuk:)he he akkuart som jeg aldri er det fra før....helt herlig...skjønner at du gleder deg til jul,og vet du hva..det gjør jeg også:)og vi er sikkert ikke de eneste:)klemmer fra Monja

Lynetmor sa...

Hei, innom for å ønske deg en god jul :-)

Randi sa...

Så fint julepyntet hus du har. Jeg ha kost meg masse med hvert et innlegg i desember. Utrolig at du har klart å lage så fine innlegg hver dag. Du gir meg masse ideer og inspirasjon.

Jeg ønsker deg og dine er riktig god jul:

Klem

HønePøne sa...

For en herlig julestemning det er i huset ditt! Tenk så gode juleminner barna dine får, de bor jo i et ordentlig julehus :)Jeg skal ha fri en hel uke i jula. Drømmejul! Har hatt et par senvakter nå, og skal ha tidligvakt i morgen og julaften. Deretter har jeg fri heeeelt til arbeidshelg som starter 1. januar. Hva med deg?
Skulle gjerne hatt fri denne uka også, har såååå lyst til å pynte, stulle og stelle dagen lang ;)
Når jeg kom hjem fra senvakt i kveld hadde mann og barn pyntet juletreet. Koselig!
Ønsker deg en fin lillejulaften!
Klem

Ruths datter sa...

Vakkert hos deg i dag.Jeg er bare innom for å ønske deg en trivelig og god jul
Juleklem fra meg

mali-mo sa...

Så nydelig...vakre blomster hos deg, og så fint til det blåhvite serviset!

Her skal huset vaskes imorgen, og så er det litt annet småplukk. Og treet pynter vi kvelden på lillejulaften, så det blir nok hektisk, men på en koselig måte ;)

Ønsker deg og dine en kjempefin juletid sammen ;)