torsdag 31. desember 2009

Mitt år -del 2




I juli lagde vi saft av rips og solbær fra hagen (den smakte fortreffelig til årets julegrøt, samtidig som vi kikket ut på buskene som nå er nedsnødd, naturen er fantastisk!)  Et nytt skap kom inn i stua, det ble malt hvitt, og er så fint og praktisk, til oppbevaring og til pynt! Augusta fikk ny seng på rommet sitt, den var også et av sommerens maleprosjekter. Ferdinand koser seg med markjordbær på hytta til mormor. Det regnet veldig mye i juli, men det er solskinnsdagene vi husker!






I august hadde vi flere bakedager, vi høstet epler (fra hagen til farmoren min), Augusta var klar for bursdag i ny kjole, og på verandaen begynte mer høstlige blomster å komme på plass...








I september fikk skjenken i gangen høstpynt, jeg kjøpte et fuglebrett (og senere et fuglebad) til å ha i hagen, og vi bakte eplekake. Jeg fylte 27 år, og feiret med både venninner og familie. Jeg bakte brød, og plukket lyng i skogen, nå har høsten kommet, min favorittårstid!






I oktober tente vi enda flere stearinlys, kjøkkenet fikk seg en storvask, vi plukket inn årets siste roser fra hagen, og vi feiret enda flere bursdager, for meg, og mannen min som fylte 29 denne måneden.








I november pyntet vi stua med kongler og lys, jeg fikk nydelig pakke i posten, og årets første svibler kom i hus. Vi tok bilder til julekort, og feiret lille Augustamor som fylte to år!






I desember er det jul! Ungene får pakkekalender, vi baker julekaker, pakker inn julegaver, pynter huset, og lager til jul på barnerommene... Julen kom og gikk, like fort som alltid! Men så mange fine stunder vi har hatt også!


Dette var andre del av mitt bloggeår. Snart er det nytt år, og nye muligheter:) Jeg vil takke dere som besøker bloggen min, takk for hyggelige ord, og nå gjenstår det bare å ønske alle et...



...riktig godt nytt år!

30 kommentarer:

Lene sa...

god morgen kjære Silje! Det er alltid en fryd å besøke deg! Nydelige bilder og verdens hyggeligste blogg!

Riktig godt nytt år til dere alle fire!

nyttårsklem, Lene.

Anitas hus sa...

Dette var ett koselig innlegg å kose seg med på morgenkvisten.
Ønsker deg og dine ett riktig godt nytt år, takk for alt du har delt med oss i 2009. Gleder meg til å følge deg videre i 2010.
Ha en fin feiring!
Nyttårsklem fra Anita:O)

Kristin sa...

Riktig godt nytt år til deg og din familie også, Silje! Takk for at vi får følge bloggen din! Du gir meg så masse energi, glede og gode tips:-)
Gleder meg til å følge deg videre i 2010:-)

Nyttårshilsen fra Kristin.

Anita sa...

Godt nytt år Silje-mor!! Klemmer fra Anita!

Ellemell sa...

Nok et koselig innlegg fra deg!
Nå har jeg kost meg med mange fine bilder og koselige ord!

Lykke til i tjueti:)

Anonym sa...

Hei Silje. Ønsker deg og familien et riktig godt nytt år. Du har sansen for interiør, og har fått to pene barn (O:, og virker som ei ryddig og sterk jente. Fortsett med det, og lykke til med videre blogging.Hilsen fra Hilde (O:

Cecilie sa...

For en flott kavalkade av bloggåret ditt! Tusen takk for alt du deler på bloggen! setter stor pris på alle innleggene dine - alltid gøy å titte innom deg! :)

Kjempegøy og stilig å få se hele året ditt - takk for at du tok deg tid til å bla fram i arkivet ditt. ;)

Ønsker deg og dine en riktig god nyttårsfeiring!! :)

Klem, cecilie

Kristine sa...

Godt nytt år til deg også! Gleder meg til enda flere og koselige blogginnlegg fra deg i 2010!

Anonym sa...

Du må være av en annen verden...-med et utrolig vakkert sinn! Alle gode ønsker for det nye året! Nyttårshilsen fra Jane

Lynetmor sa...

Hei, innom for å ønske dere et godt nytt år :-)

Lille w sa...

Er bare innom for å ønske deg og den nydelige lille familien din et riktig godt nytt år!
Takk for alle flotte bilder du har vist i året som er gått og for all inspirasjon. Jeg gleder meg til å følge deg videre i 2010!

Varm klem

lovecountrychabbychicstyle sa...

din blogg er en av mine favoritter! bare må innom din flere ganger i uka:)) du har alltid så store fine, klare og herlige bilder!! Det skårer høyt hos meg:)

Godt nytt år!! ha et fint bloggeår 2010!

Klem Lillan:)

Henriette's innfall og påfunn sa...

Så mange koselige bilder!!

Lille Frøken Jensen sa...

Morro å se hvordan året ditt har vært:) Kjempe mange fine bilder.
Ønsker deg godt nytt år, så gleder jeg meg til å følge deg i 2010.

Randi sa...

Takk for mange flotte og inspirerende innlegg i 2009. Det er alltid lite hyggelig å besøke bloggen din.
Gleder meg til et nytt år med sikkert mange like flotte innlegg fra deg.

Jeg ønsker deg og dine et riktig godt nytt år!!

Klem fra Randi

Anonym sa...

Godt Nytt år Silje og til alle dere andre som leser denne bloggen!

Årskavalkaden din er kjempefin, minner meg på alle de fine tingene jeg selv har å se tilbake på.

Gleder meg til hva år 2010 vil bringe!

*Mariell*

Ruths datter sa...

Supre bilder og en fin kavalkade,Silje.Jeg er bare innom for å ønske deg en fin kveld og et godt nytt år.
Klem

Anonym sa...

Godt Nyttår til deg og dine!!! Veldig kjekt å følge bloggen din, den er kjempe flott!!!

Guttemamma sa...

Ikke mye småborgelig snobbehet her nei..he he,stor klem og godt nytt år til deg og dine,Silje!! Gleder meg til nye innlegg fra deg!
klem

Ljuva Lantliv sa...

Önskar dig och din familj ett riktigt Gott Nytt År. Ser fram emot att följa din blogg från årets början under 2010. Kram Anna

Ragnhild's verden sa...

Godt Nyttår!
Nok en gang herlige bilder du har tatt.
Klem fra Ragnhild

Fjordheim sa...

Takk til deg for mange og inspirerende bilder og innlegg igjennom året. Finner alltid mye å glede meg over når jeg er innom bloggen din.
Ønsker deg et ritkgig odt nytt år :)

-Mia- sa...

Så utrolig mange nydelige bilder på en gang!! Ønsker deg alt godt for 2010! Klem

Fru Fjeldhammer sa...

Godt nytt år til deg og dine! Gleder meg til å følge deg videre inn i 2010...

Klemmer i fleng!

hjemmefruen sa...

kjempefine bilder! Godt nytt år

Drømme verden min! sa...

Du viser så herlige, nydelige og levende bilder alltid! Koser meg her inne:)

Håper 2010 blir et like koselig år som 2009(ut fra bildene å bedømme:)

Godt nyttår til deg og dine!

mi-rachel sa...

godt nyttår.
så utrolig fine bilder
hos deg alltid!

Anonym sa...

Kjempefin blogg du har!
Har selv en datter som heter Augusta og som fylte 2 år nå i desember.
Riktig godt nytt år ønskes!

HønePøne sa...

Så kjekt å se kavalkaden din :) Jeg har bare fulgt deg siden i høst, så jeg syntes det var spesielt kjekt med den første delen av kavalkaden. Nydelig blogg! :)
Klem, Madeleine

Adelina sa...

Feliz Año para tí y tu familia!!!! Happy New Year for you and your family !!!!
Adelina. Islas Canarias.