onsdag 30. desember 2009

Mitt år -del 1




I januar ble det lysere, både inne og ute. Jeg har alltid behov for å ha det ryddig og rent rundt meg i januar, huset vårt er aldri så "minimalistisk" som da. Blomster i vakre farger pynter opp! Vi koser oss med nybakte boller, og snøstormene herjer på utsiden av vinduet.






I februar er det karneval i barnehagen, og enda flere blomster kommer i hus, også noen løkblomster. Vi nyter av at det stadig er lengre lyst ute, og at våren er på vei.






I mars kommer våren! Vi pynter til vår ute, og til påske inne. Vi har gode venner på påskemiddag.








I april henger dynene ute i frisk vårluft, vi feirer Ferdinand som fyller tre år, og inviterer familie til påskekaffe. Påsken feirer vi med ski og påskeegg i Rauland.  I blomsterkassene plantes hvite stemorsblomster.





I mai er vi på deilige turer til sjøen, ungene får sitt eget mini-kjøkken, vi steker vafler vi koser oss med i sola på verandaen, og vi feirer den flotte nasjonaldagen vår!






I juni planter vi sommerblomster, stemorene vokser seg store, vi feirer St.Hans og ikke minst, nyter en herlig uke på Mallorca!



Jeg merker energien stige når jeg kikker tilbake på årets første måneder. De ulike årstidene er så flotte, og så tydelige! I morgen kommer del 2 av årskavalkaden:)


ha en fin kveld!

29 kommentarer:

Monja Therese sa...

For et herlig innlegg, gleder meg til del to:)jeg tenkte å lage et på min blogg også...:)men det kan jo ta en tid, har vel noen tusen bilder å gå gjennom, og her snakker vi ikke om at de ligger sotert etter mpned....fy og skam...fortsatt god kveld:)

Monja Therese sa...

mpned er lik måned...:)

Bomull sa...

Herlig innlegg med mange flotte bilder :)

Therese sa...

Go kveld til deg. SÅ vakkert innlegg. Du får mennesker til å elske hver eneste årstid av det du skriver. Flotte ord og gode tanker. Ønsker deg en strålende nyttårsaften i morgen. Her er hjortegryta i gang og panna cotta (som jeg glemte i går, står for tur. Spennende, første gang jeg lager dette. Men har spist det mange ganger og elsker det. STOR KLEM FRA MEG.

ANETTESHUS.COM sa...

Nydelig innlegg med mange vakre bilder! Fikk du mailen min?

Klem Anette:)

Lene sa...

så hyggelig med et lite gjensyn med noen av de vakre bildene dine fra 2009. Jeg må si at jeg ser nå frem til januar og å gjøre som deg, rydde opp og få inn lysere farger. Jeg er veldig glad i pastell farger i januar og februar.

Det er noe av det beste med deg og bloggen din, nettopp at du ikke bare gir meg mange gode ideer, men også energi og påfyll! Tusen tusen takk for at jeg har fått følge deg i 2009. Jeg setter utrolig stor pris på det!

Jeg ønsker deg og familien din en riktig god nyttårsaften og ikke minst et riktig godt nytt år!

Lene ♥

Anitas hus sa...

For ett herlig innlegg Silje, flotte bilder og flott tekst. Gleder meg til fortsettelsen imorgen:O)
Klem, Anita:O)

Grys lille sa...

Jeg koser meg glugg i hjel med bildene dine, Silje! Gleder meg også til å se del 2:)

Forbereder litt til i morgen her... Vi har leid en barnehage til nyttårsfeiringen... Er en stor gjeng, og med 14 små er det godt å ha litt plass rundt seg... ;)

trønder sa...

Nydelig årskavalkade!
GODT NYTT ÅR!

Anita sa...

Hei snuppa! Sååå koselig innlegg! Sånt gir håp :0)) Sitter innimellom selv og blar i bloggen min og gleder meg til lysere tider! Tuusen takk Silje for ett trivelig bloggeår, gleder meg til det neste og håper at vi kanskje sees! Gode klemmer og ønsker for det nye året fra Anita!

My home is my Castle - by Kari sa...

Vil få ønske deg og dine et riktig Godt Nytt År !!
Jeg gleder meg til å følge deg videre :)
Takk for et flott bloggår og tusen takk for alle de gode hilsenene du legger igjen hos meg . Jeg setter så utrolig stor pris på dem :)
Nytt år og nye muligheter...
Nyttårsklem fra Kari

Merethe sa...

Nå fikk jeg en ubeskrivelig trang til å hive ut jula...! :) Så flotte bilder! Det er en hærlig tid vi går i møte nå.. Gleder meg til å ut å trille på bar asfalt og med lette sko :)

Åshild sa...

Så flotte og herlige bilder:o)
Gleder meg til lysere og varmere tider:D
Ønsker deg og dine et fredfullt og godt nyttår!!!:o)

det hvite hjerte sa...

Nydelig ♥
Ha en fin nest siste kveld ...!
klem

Tulip sa...

Å så nydelige vårbilder...Koselig!

Morsomt med tilbakeblikk på året som har gått...

Ønsker deg godt nytt år!

Lene sa...

Hei Silje! Har akkurat begynt å følge bloggen din. Masse fine bilder!:)
Kan jeg spørre om hva slags hus dere har? Vi skal begynne å bygge nå, og det ligner veldig. Fint er det iallefall!
Godt nyttår!:)

Klem Lene

Jorid ♥ Noe på Hjertet sa...

Nydelig innlegg, som alltid fra deg Silje. Ikke lenge siden jeg oppdaget bloggen din, og må nå se alt du skriver :-) Du er en flott dame, med nydelige barn og hus.

Håper dere får en flott feiring i morgen, selv skal jeg og husbonden gå inn i det nye året sammen alene hjemmme, med mange tanker og forventninger. Ingen tvil om at 2010 blir et minnerikt år.

God klem til deg Silje ♥

Høvebakken sa...

Flotte bilder! Veldig koselig hjem,en av mine favoritt blogger:)
Godt Nyttår!

Mona Christin sa...

Hei.

Du er en unik dame med en unik blogg, og en stor inspirasjonskilde for meg. Har bare fulgt deg en drøy måned.

Et vakkert innlegg, med vakre bilder. Jeg kan forstå at noen vil låne bilder fra deg, men jeg kan ikke forsvare det.

Venter i spenning på siste del av kavalkaden i morgen.
Ha en flott nyttårsaften og de beste ønsker for 2010.

Klem fra Mona Christin

ELIN sa...

Må bare føye meg inn i rekken og si at dette var et flott innlegg med nydelige bilder. Ønsker dere et riktig godt nytt år! Klemmer fra Elin

Kristine sa...

Koselig årskavalkade du har laget♥ Husker du hvor du har kjøpt de røde serviettene med hvite prikker?

mi-rachel sa...

så kjekt å se!
kommer inn for del 2 også:)

Anonym sa...

Tak for det dejlige tilbageblik. Ja, du har ret i, at energien stiger, og at man får lyst til at tage fat på et nyt år. Så lad os håbe at år 2010 bringer os dejlige stunder med masser af energi ;o)
Håber at I kan holde varmen deroppe i -26C ... brrrr...
Charlotte

Tanja sa...

For et koselig innlegg, her var det mange nyydelige bilder. Du har det så utrolig flott inne

Henriette's innfall og påfunn sa...

Herlige bilder altså:-) Snart blir det mye lengre dager og solen varmer og lager takdrypp :-)

Ragnhild's verden sa...

Hei!
For en koselig blogg du har. Mange fine bilder du har tatt gjennom 2009. Flott pynting ute til både påske og vår. Legger deg til bloggen min så jeg kan følge deg videre. Håper det er greit.
Klem fra Ragnhild

Ellemell sa...

Så utrolig nydelig blogginlegg!
Jeg som er ny leser, har gjerne ikke sett alle disse bildene før! Veldig mange fine bilder- til inspirasjon!
takk for det!

Godt nytt år:)

Min Lille Drøm sa...

For et fantastisk innlegg!
Skikkelig koselig med en oppsummering;)
Gleder meg til et nytt år Silje, nye muligheter og nye gode minner...
Ha en fin nyttårsaften da;)
Klemmer

Berit sa...

Så fin blogg du har, nå har jeg vært på en rundtur og jeg har drømt meg helt bort i alle de fine bildene med blomster og vårfarger og mere.Det er når men ser dette man lengter til våren!
Så morsom årskavalkade!!!
Jeg må bare følge deg, og ønsker deg en fortsatt fin uke.
Klem Berit