søndag 13. desember 2009

Lucia




Så var Luciadagen her! Vi har hatt en nydelig dag på tur i skogen! Vi dro med naboene våre, bestekameraten til Ferdinand og foreldrene hans. Om fredagen var det Luciatog i barnehagen, og gløgg og lussekatter etterpå- under ser dere mitt strålende blide Luciabarn....



he he... Noen som sa trassalder?;)



I dag har jeg, tradisjonen tro, bakt lussekatter. De hadde vi med på tur, jeg pakket de ned mens de fortsatt var varme:) Naboene våre hadde med pølser med tilbehør, julebrus, kaffe, og kakao med krem.






Det var nydelig å være på tur, ungene (og vi!) fikk røde roser i kinnene, og siden det har blitt kaldere, er det fine rimet tilbake på bakken.

Nå slapper vi av i sofaen med Astrid Lindgrens jul på dvd, enda flere lussekatter, og jeg koser med min lille prinsesse som akkurat har våknet etter en liten lur på sofaen. To små trær ble med hjem fra skogen, så i kveld skal det bli jul på barnerommene!

Håper dere alle har hatt en fin Luciadag!





Tenn lys!

Tre lys skal flamme for alle som må sloss.
For rettferd og for frihet. De trenger hjelp av oss.
Må ingen miste motet før alle folk er ett.
Tenn lys for dem som kjemper for frihet og for rett.
Eyvind Skeie
 
 
 
ha en god søndagskveld!

17 kommentarer:

Anita sa...

Sååå koselig, dere er de flinkeste til å sette pris på hverdagene!! Supre foreldre!! Og folk!! Luciakoret ditt er bare så skjønt! NÅ skal jeg lage krumkake deig! Skal på bakelunsj i morgen :0)) KOs dere!

SiljeVanilje sa...

Ser ut som dere har hatt en kjempefin Lucia dag!:)

Gleder meg veldig til å se julebarnerommene i år!;)

Klem fra Silje

det hvite hjerte sa...

Herlige bilder
fra 3. advent dag til skogs,
og de lucia figurene i vinduskarmen er baer skjønne ...!
klem til deg

Mona Christin sa...

En super dag med andre ord. Ser veldig koselig ut. Vi er ikke bortskjemt med godvær om dagen, og da må en jo gripe første og beste mulighet.

Ha en fin lucia og adventssøndag.

Klem fra Mona Christin ♥

Merethe sa...

Ja, du ER virkelig tradisjonen tro` Silje! Du er vanvittig flink, barna dine kommer til å ha så mange gode og fine minner!!
Og luciakoret ditt var noe av de yndigste... Luciagutten din og! Vi mødre ser igjennom både trass og litt mutte luciabarn. De er de skjønneste..uansett!

Jeg blir så GLAD av innleggene dine! God kveld :)

home 4us sa...

Koselig luciatur.
Jeg har benyttet helgen til pepperkakehuslaging. Har store unger som er forbi luciafeiringen:)

Ha en fin førjulstid.

Miss Mette sa...

hørtes ut som en helt fantastisk flott dag... syns det er inspirerende og komme innom siden din og lese og ikke minst se de flotte bildene du viser...du er utrolig flink til å gjøre ting sammen med dine barn, og ikke minst huske på å ta bilder av det som dere gjør! Jeg blir så ivrig når jeg skal gjøre noe at jeg helt glemmer kamera!! og det skjer ofte ;o) skjønner at jeg må bli flinkere... takk for alt det koselig du deler med oss... Klem fra Mette

Tante Hilde sa...

For en koselig Luciadag. Bollene så gode ut.En flott dag til å reise på tur. God uke til deg og dine. Klem fra tante

elle sa...

Så koselig. :) Du er normen på en perfekt, tradisjonsrik mamma for ungene dine!

Jannes lille sted sa...

Så koselig! Tenker dere har hatt en super tur i dag :-)
Koselig med lussekatter og luciatog også!
Klem Janne Merethe

Kristine sa...

Så flott med skogstur på Lucia-dagen. Flotte bilder som alltid. Og det Lucia-toget (figurene) var jo bare nydelige. Håper vi får se bilde av barnas juletrær:)

Min Lille Drøm sa...

Nydelige bilder Silje! Så ut som en fin dag på tur..Vi har pynta treet til Theodor i kveld, eller..han har pynta selv, ble veldig koselig synes jeg, med julepynten jeg selv hadde da jeg var liten;)
Ses i morra!
Klemmer

Ann-Helen sa...

Så ut som en nydelig dag i skogen! Deilig med røde roser i kinn, og ikke minst maten som smaker aller best ute!

Juleklem

Trines Hus og Hage sa...

Hei Silje!
Nå har jeg sittet en stund og kost meg med bloggen din. Så mye lekkert og inspirerende å se! Jeg skjønner du er glad i blomster, for så mange nydelige juleblomster du hadde. Og jeg kikket godt på de flotte muggene i stråmønsteret. Så fine - og lekkert med amaryllis oppi. Til og fra lappene dine så innmari koselige ut, og heldig er vel den som får en slik omsorgsfullt innpakket pakke.
Må også nevne at det hørtes ut som dere hadde en veldig koselig Luciadag. Supert komme seg ut på tur, grille med venner og kose seg sammen.
Så må jeg få takke for utrolig gode ord fra deg på min blogg. Som alltid! Kos deg videre,Silje! Klem Trine

Hverdagsglimt sa...

Så flink du har vært å bake lussekatter:),tenker det smaker ekstra godt når man er ute på tur:)
Måtte le litt da jeg så Ferdinand gå luciatog i banehagen,var så skjønn..datteren min er også 3,og hun hadde ingen planer å gå i det hele tatt..;)bestemt ja..i denne alderen;)Ha en kjempefin dag,så håper jeg vi for en liten titt på et barnepyntet julerom:) Synes du er så flink til å stelle i stand,og det blir så koslig og fint!det er forresten deg jeg har fått ideen om å ha juletre på rommet til ongene,så takk for all inspirasjon som du deler:) klem linda:)

lovecountrychabbychicstyle sa...

nydelige lucia bilder!!! vakre barn :)

klem Lillan

Thing sa...

Herlige bilder!
Å så mye fin julepynt du har!