lørdag 12. desember 2009

Julens blomster




Noen blomster jeg bare ha i hus til jul, det er nok de tradisjonelle! Amaryllis er en stor favoritt, både i potte, og avskårne.





Svibler er også en nødvendighet, gjerne hvite! Jeg liker godt andre farger også, men rosa, lilla og blått passer ikke så godt i vårt julehjem:)

Esken med lys, som jeg "pusset opp" i august, kan endelig snues med skriften ut!





Ranunkler er jeg også glad i, og det har jeg gjerne hele året! Det ble røde denne gang, de har en nydelig, dyp farge!

En julerose i all enkelthet er også vakker. Jeg kjøpte jo en julerose i potte tidligere, men blir ikke helt klok på hvor den kan plasseres. Den ser ikke ut til å trives så godt i vår varme stue, men ute er det for kaldt. Skulle hatt en gammel, kjølig glassveranda kanskje;)

I tillegg er asaleaer på plass, både hvite og røde, og når julaften nærmer seg, må jeg ha krispige, herlige tulipaner på stuebordet!


Hvilke blomster liker DU til jul?



ha en flott lørdag!

13 kommentarer:

Solveig sa...

Hei:)
Så utrolig lekkert!!
Du har et av de absolutt vakreste hjemmene jeg vet:) Kunne gjerne flyttet rett inn. Helt perfekt etter min smak:) Kjempe fint med masse blomster til jul!
(selv er jeg allergisk mot de alle.. Så det pyntes med andre ting;)

Nyt adventshelgen!

ForeverLove sa...

Så mange fine bilder! Jeg liker amaryllis-hvite svibler og liljer til jul- liljer liker jeg jeg alltid så:) Og så tulipaner..

Jeg elsker lysesken din- hvor er den fra?

Ha en fin lørdag!

Klem Tonje

ninabakke sa...

Så nydelige! :)

Marita sa...

Oj vad vackra julblommor. skulle gärna ha massor blommor men är inget vidare på att hålla dem i liv.
~marita~

tante Hilde sa...

Det er blomster som hører julen til. Vakre er de, også gir de huset den gode juleduften. Ha en fin helg. Klem fra tante

Mona Christin sa...

Hei.

Mine julefavoritter hva blomster angår er rød og hvit amaryllis, hvit svibel og tulipaner (røde og hvite). Mye av det samme du liker.

Flotte nye bilder i overskriften din. Nydelig krans på inngangsdøren din også. En sånn har jeg lett etter, men fant bare runde. Da måtte jeg til pers selv, men det ble uten "tyttebær".

Ha en fin førjulshelg.

Klem fra Mona Christin ♥

trønder sa...

Så nydelig du har pyntet med blomster.Hos meg går det i røde og hvite julestjerner.
Ser også at du har noen utrolig fine mugger.
Fortsatt god helg!

Tulip sa...

Nydelige blomster du har...
Er veldig glad i svibler; og simpelthen elsker den duften de gir...
I tillegg liker jeg Amaryllis veldig godt.
Og fikk øynene opp for Asalea ifjor. Hadde den hjemme for første gang, og den var utrolig holdbar, bare den fikk rikelig med vann...
god helg

Bea sa...

hei

Så koselig dåkker har det:o)


klem

Cecilie sa...

Så lekkert! :)
Jeg er enig med de over: du har et vakkert hjem - som jeg kunne flyttet rett inn i! Så hjemlig og flott. :)
Mange nydelige blomster du har! Jeg har måttet spare litt på kronene i år (hardt å ta over gård), så jeg har noen få svibler. Men pleier å ha noen julestjerner, amaryllis.
I år er det bare hjemmeplukket juletre og kongler for det meste.. Hehe..

God lørdagskveld! :)

Klem, cecilie

mi-rachel sa...

oj..du hadde jammen mye blomster i huset. jeg er nok ikke så flink som deg:) kanskje noen svibler og røde tulipaner. men jeg skal gå til anskaffelse av en sånn julerose..de er så nydelige.

Anja-Elin ♥ Vakre augeblikk sa...

Åh, så kjempeflott!! :) Du har det så nydelig, Silje :) Herlige bilder :) Liker også veldig godt blomster. Og spesielt no mot jul, er det koslig å pynte hus og heim med julestas. Ønsker deg ei herlig helg :)

Godklem

jordbærpiken sa...

Så mange nydelige juleblomster du har! Amaryllis og svibler er et must i julen syns jeg. Hadde en julerose i fjor, men den fikk lus etter bare noen dager, så den er jeg litt usikker på om jeg skal prøve igjen. Syns lus er så ekkelt!

Nå er jeg på jobb, og har siste juleforestilling etter jobben i ettermiddag. Når det er over blir det kanskje litt julestemning hjemme hos meg også. :) Ha en god dag! Klem!