tirsdag 1. desember 2009

Julekalender


...eller heter det adventskalender kanskje? Jeg er vant til å bruke julekalender tror jeg:) Her er ihvertfall ungenes kalender i år. Med bare halvparten av pakkene, det var ikke plass til alle, så jeg får fylle på etterhvert! Jeg har lyst til at de skal ha en kalender med broderi på, så kanskje det skal være et prosjekt til neste år!?



Dagens gave var badesåpe-dyr, som allerede er testet ut i badekaret. Nå er det Jul i svingen på TV, men om det fanger to små på 2 og 3 vet jeg ikke helt.. Vurderer å sette på Skomakergata i stedet faktisk, som vi har på dvd. Liker deres barn Jul i svingen? Jeg har ikke sett det før, så jeg må kanskje gi det en sjanse:)

I dag har jeg vært hos tanta mi, og vi har bakt krumkaker. De ble veldig gode, og jeg fikk med et par bokser hjem:) I morgen får ungene mini-kjevler i kalenderen, så da blir det pepperkakebaking med gode venner!


ha en fin desemberkveld!

38 kommentarer:

Tante Hilde sa...

Takk for en fin dag,Silje. Jammen ble det mange krumkaker.Fin julekalender til ungene har du laget. Skjønner at det er gøy for de to små.... Klem fra tante

mettemaja sa...

Min Linus på 3,5 år elsker å se på Linus og Jul i Svingen. Har kanskje litt med navnebroren å gjøre, men tror det hadde fenget han like mye hvis det ikke hadde vært for navnet også. Godt å høre at andre også har et prosjekt om å sy en kalender "til neste år". Jeg har til og med en påbegynt en, men i år kommer pakkene i en strømpe...

Jorid ♥ Noe på Hjertet sa...

Heihei! :-)
Så nydelig julekalender! Jeg sier også det :-)

Håper barna syntes Jul i Svingen var bra!

God kveld!
KleM J

Lene Christins verden sa...

Så flink du er, Silje.. Kjempe koselig kalender...
Hørtes ut som dere hadde en koselig dag..
Klem Lene Christin

Solstad sa...

Min 8 åring og jeg elsker å se Linus og Jul i svingen :) Kanskje dine er litt små men ??....bare å prøve ;) Flott julekalender :))

Sidsel sa...

Koselig å stikke innom deg.
Mine elsker jul i svingen, særlig han på 4, som fikk det med seg hele TO ganger i dag. Både han på 11 og han på 8 måtte se, for å se om de huska det fra sist det ble sendt.
En annerledes, men fin barnetv serie
Ha en fin kveld

Grys lille sa...

Så koselig kalender! Jeg så litt reklame fra Jul i Svingen sammen med tutta før jeg fant noe annet. Selv synes jeg ikke det er noe kjekt at ungene lærer uttrykk som "skal jeg mose trynet ditt?" osv... Jatakk til Skomakergata:)

Klem

Min stil sa...

Hei. For en søt julekalender/adventskalender :)
Jenta mi på 2 så også på jul i svingen, men hun ville heller sette på Bambi, så jeg vet ikke helt. Jeg synes den er koselig, men passer kanskje bedre for de so er litt større.
Fin kveld til deg.
Klæm Susanne

Min stil sa...

Hei. For en søt julekalender/adventskalender :)
Jenta mi på 2 så også på jul i svingen, men hun ville heller sette på Bambi, så jeg vet ikke helt. Jeg synes den er koselig, men passer kanskje bedre for de so er litt større.
Fin kveld til deg.
Klæm Susanne

Fru Jensen's sa...

Så skjønn kalender♥ Min snuppe på 3 syntes Linus i Svingen er helt topp, sitter stille under hele programmet!
Hva syntes dine små idag?

Ha en finfin kveld videre!!

Anita sa...

Koselig julekalender da!! Kjempefin! Vi liker Linus i svingen veldig godt, er kos deg også, og litt morsomt :0)) Gi det ihvertfall en liten sjanse;0) Kos dere!

Sol sa...

Kjempekoselig kalender ;-}

janne - kathrine sa...

Hei og god kveld.
For en hærlig julekalender. Koselig med slike sukkertøystenger :-)

Ha en riktig fin førjulstid!

Jannes lille sted sa...

Så koselig en julekalender! :)

Ha en fortsatt fin 1 desember
Klem Janne Merethe

Livy sa...

Så fin julekalender :)

Storesøster synes jul i svingen er super, lillesøster er ikke så engasjert. Jeg skulle nok ønske det var skomakergata, er min favoritt :)

Ønsker deg en fin kveld! Klem fra Livy

Karina sa...

Flott kalender du har laget og nydelig blogg du har!! :-)
Mine gutter på 2 og 6 år liker jul i svingen veldig godt, de har sett det to ganger i dag... Jeg synes selv det er en artig serie!

Ha en fin kveld! ;-)
Mvh Karina

Strikkelaura sa...

Oj, for en utrolig fin kalender! Så heldig de er :)

Christina sa...

Aldeles nydelig kalender!! :) Den er faktisk en av de fineste jeg har sett her i blogglandia.. Liker så godt det røde og hvite samt husholdningspapiret. Hihi..

Jul i Svingen er nok noe anderledes, men jeg synes det er søtt å se på. Jeg savner Portveien 2 og Theodor.

Ha en fin kveld.

Love Peace Pionies sa...

Du har alltid så fine og gjennomførte innlegg!! Koselig kalender..
klem Kristina

mali-mo sa...

Så fine kalender bilder du har lagt ut idag. jeg bruker å si julekalender jeg også ;) Lillemalien fikk åpne sin første kalenderpakke idag hun også, og strever litt med å forstå at det IKKE er jul og at nissen IKKE står utenfor ;)

Lillemalien så ut til å like jul i svingen, men hun har jo sett på "i svingen-gjengen" om søndagene også. Jeg må si jeg syns serien er litt sjarmerende selv også, så vi komme rnok til å kose oss med den ;)

Ha en flott kveld Silje ,)

det hvite hjerte sa...

Jul i Svingen er en fantastisk god og lun norsk serie, her i huset elsker vi den, har alle utgavene på dvd... så jeg anbefaler deg å gi det en sjangse...
Klem ann-christin

Janne sa...

Søt kalender:)
Her er det Linus for alle penga for min 3-åring i allefall! Og for mamma'n og pappa'n også...vi ler oss skakke, og synes det er knall!!! Anbefaler å gi den en sjanse;) Fortsatt god advent!

Merete sa...

kjempeskjønn og julete kalender du har laga til ungane dine :)
førjulstida er herlig! kos deg ;)

opp ei trapp og inn ei dør! sa...

Koselig kalender! Om min ettåring får noe ut av Jul i svingen er heller tvilsomt, men jeg liker det:)

Guttemamma sa...

Her er både Linus i Svingen og jul i Svingen helt topp,men guttene mine er jo litt eldre da! Det som er så fint er at det fenger både han på 5,8 og 10. Og jammen hun på 40 og!!

Nettelita sa...

Så nydelig kalender! :) Det kan jeg tenke meg er stas for de små! Jeg bestemnte meg for å vente til neste år med Noah jeg da.. Han vet heldigvis ikke hva han går glipp av enda! :)
Ha en fin kveld snupp! Vi har akkurat vært på julekonsert, så akkurat nå bobler jeg av julestemning! :)
Klem

mi-rachel sa...

knall herlig kalender.
jul i svingen er utrolig koselig og sjarmerende. men kanskje det passer for litt eldre barn enn dine.

Anonym sa...

Nydelig kalender!!
jeg har noe lignende til min datter, men den er sirkelformet med hjerteformede hull og kroker i siden, laget av sink og henger fra taket. Veldig fornøyd med den!!
Vi liker IKKE Jul i svingen!!
Passer sikkert for eldre barn,men ikke for min 4 åring. Kjøpte Amalies jul idag.Den skal vi en episode av hver dag frem til julaften. 4-åringen syntes den var helt topp. Og mammaen synes den er en av de koseligste som er laget!
Stavangerjente

GroLinda sa...

Heisan :o)
Nå ble jeg din følger nr. 250!
Så flott julekalender du har laget til dine søte små :o)
Ha en flott førjulstid.
Klem fra GroLinda

Kristine sa...

Koselig kalender du har laget:) Har hengt opp kalender her i dag jeg også, og det var stor stas for 2 åringen å komme hjem fra bhg og se alle pakkene. Like stas var det ikke å få beskjed om at det kun var en pakke pr dag!

Bo med barn sa...

Så fin kalender!!

Jeg og ungene elsker Jul i svingen, men jeg tror nok den gjør seg mest for litt større barn...som mine. Nå skjønner de liksom litt mer av humoren og ironien der:) Jeg gleder meg like mye til hver kveld.

Gry Hege sa...

Kjempeflott kalender du hadde laget :)
Her i huset har vi måttet droppe den kalenderen som vi har brukt i alle år, fordi enn del av pakkene ble for tunge og store. Det var en som mamma laget til meg da jeg var liten, og jeg er veldig glad for at min gutt har arvet den etter meg.
Men i år ble det altså en kurv med alle pakkene i......
Jul i svingen er ikke noen vinner her i hjemmet.....selv om jeg har en 7 åring. Så vi koset oss med Den gyldne hale på Dvd etter at vi hadde sett på Linus. Den gyldne hale var min favoritt da jeg var yngre og jammen er den d enda...derfor ble jeg så glad da jeg fikk tak i den på Dvd.

Klem :)

Shabby Charm sa...

Den var helt nydelig! Så flink du er.

Klemmer fra Maia

Om meg sa...

Så fin julekalender! Kjekt med dei gode gamaldagse med masse små pakkar på. Det er første året me ikkje har slik, så det er litt rart... Men me har aktivitetskalendar i vindauga som vanleg! Ha det godt, det er ein koseleg blogg du har!!

♥schwedenfieber♥ sa...

Der Weihnachtskalender ist total schön...
ich grüße Dich ganz lieb
Nicole♥

anette sa...

Heia..
Så søt julekalender du har ordnet til ungene :)
Håper dere får en fin onsdag med pepperkakebaking :)

ELIN sa...

Hei, Så fin kalender. Blir fort mye gaver til 2 små, så greit å fylle på etterhvert :) Jeg synes skomakergata er veldig koselig, så den går på DVD hos oss.Ha en fin dag. Klemmer fra Elin

Anita Kristin sa...

Så koselig kalender.

Her i huset liker vi Jul i svingen vi og, med ei på snart 5 og ei på snart 2. Lille søster springer litt til og fra, men sitter og ser litt også. Syns Jul i Svingen er noe som de lettere kan forholde seg til, siden ting jo er annerledes enn da vi var små.

Jeg har laget en kalender til jemtene, men jeg holder også på å brodere en, og her en dag såg jeg den nydeligste adventskalenderen til å brodere. Der og da ville jeg ha den. Er så mye fint, kjekkt er det òg så lykke til.