mandag 7. desember 2009

Jul i stua


I dag kommer noen bilder fra stua. Blir mange detaljbilder i dag, oversiktsbilder får komme senere, når det er litt mer orden her:)



Ikke så "julete" dette akkurat, men kom på at det er lenge siden jeg har vist bildeveggen over sofaen. Jeg er så glad i alle de gamle bildene, de har en egen sjarm synes jeg.





I tallerkenhylla er mange små og noen litt større nisser på plass.





Jeg har funnet en del skåler med ulik gulldekor hos pappa skrotnisse, og de bruker jeg til å ha blomsterpotter og lys på. Jeg liker at de er i samme stil, men med ulikt mønster:)

Mailegnissene slapper av på kommoden:)



ha en flott mandag!

20 kommentarer:

Monja Therese sa...

Så fint julehjem dere har Silje....synes du pynter flott,og selvom jeg ikke er noen "nissejente" selv, synes jeg det er så vakkert hos deg. Mulig det har med hele settingen å gjøre, du bor jo så nydelig, og nissene sklir jo rett inn i det herlige hjemmet ditt. Men fra det ene til det andre, hvilket kamera har du???jeg skal kjøpe meg et nytt kamera, tenker på digital speilrefleks...synes alltid bildene dine er så fine, klare og med flotte farger....så da lurer jeg på da vet du, om du har noen tips...:)klemmer fra Monja

Kort og Søm sa...

Så koslig dere har det!! :o) Ja, det er jul i heimen her også, veldig hyggelig!
Ha en fin dag,
klem Fredrikke :o)

Kine sa...

Så koselig;)
klæm

Lene Christins verden sa...

Så koselig, Silje...
Jeg har ikke noe rødt i år, og "angrer" litt når jeg ser hva du har gjort.. Det er jo såååå koselig med rød jul...
Siden huset ditt også er rødt kan jeg se for meg et hus med masse julestemning...
Keep up the good work, girl...
Klem fra Lene Christin

Hilde Heimdal sa...

åååå sååå stilig bildevegg og sååå fine bilder da du er suuuper flink:)

Huset på terrassen sa...

Såå utrolig koselige bilder du viser. Fikk skikkelig julestemning her nå :) Jeg har ennå masse adventspynt hjemme, men tror jeg sakte med sikkert må finne frem det røde:) Ha en super mandag! Klem Linda

Merethe sa...

Så koselig det er hos deg Silje :)
Du skaper tradisjoner for småtrolla dine med pynten din, det er bare så skjønt!!
Det blir litt detaljebilder fra meg i dag og, jeg må bare vente til huset er stille ;) Og som deg har jeg ikke noe bloggifisert oversiktsbilde i dag :) Sånn er det når mor sovner på sofaen! *rødme*

lillelise sa...

hei!
så koselig du har pyntet hos dere. godt å se det er flere som har både rødt og nisser framme.
bildeveggen var kjempefin.
ha en fortsatt fin dag

Anns draum sa...

Kjempefint pynta:) Du har det sååå kosleg. Likte spessielt godt lysfatet med alle dei små raude lysestakane. Besta hadde mange sånne:)))) Gode minner!!

Ha ein fin da vidare Silje:))

Monica sa...

Så fint du pynter :-)
Jul er rødt , nisser og røde bånd...

Ha en fortsatt fin uke!!

Gunn sa...

Først må jeg bare si at den bildeveggen var NYDELIG!!
Så må jeg si at du har på en utrolig fin måte gjort noe helt nytt av disse tradisjonsrike og kjente juleelementene.
Deilige grupper av nisser og røde lysestaker.
VELDIG FINT!!

:)))fra meg

aase sa...

Så vakkert du pynter silje, spesiellt liker jeg den eggen med de gamle bildene dine, lyktene gjorde virkelig susen der altså.

Så vil jeg si at det diktet om 2. advent det rørte meg langt inn i hjerterota. Grunnen vet jeg jo, min kjære bror feirer som så mang en gang før jul på statens bekostning!! Ikke lett når disse kriminelle narkomane ikke vil ha hjelp gitt.....jeg har ihvertfall gitt opp det håpet...alltid litt trist i jula da!!

Kos deg i førjulstiden med dine nydelige små, det gjør jeg!! Ta vare på de du har!!

trønder sa...

Nydelig julepyntet hjem hos deg!
Flott bildevegg,superfin tallerkenhylle!

Linda sa...

Åååå,så kos det var i stua di...

sylvia sa...

koselig hjem du har julepyntet så flott.
klem fra sylvia

Jannes lille sted sa...

Hei.
Så flott det var pyntet i stua deres nå. Koselig små røde detaljer flere steder :)

Ha en fremdeles flott mandag
Klem Janne Merethe

Bomull sa...

Så utrolig fint og koselig, nydelige bilder :)

Livs Lyst sa...

Hei Silje!
Kan jeg spørre deg om hvilket kamera du bruker? Jeg syns du får så fine og lyse og klare bilder. Jeg skal få kamera til jul, men er litt usikker om merke.... Bruker du blitz?? Tipp tipp om du har tid å svare meg ;O)

Og så koselig julepyntet det er hos dere!

Hilsen Liv

Drømmen om en eplehage sa...

Kost meg med flere kalenderluker på en gang jeg nå!
Dere har det så koselig atte:)
♥ ♥ ♥

Anonym sa...

veldig interessant, takk