mandag 14. desember 2009

Jul hos Ferdinand ♥




I går kveld ble det litt julestemning på rommet til Ferdinand. Det lille grantreet kom på plass, og noen sauer fikk stå i vinduet. Julesengetøyet kom også på, og det var en fornøyd gutt som kunne legge seg for kvelden:)





Jeg får ofte spørsmål om liftgardinene vi har på soverommene. De er sydd av en sydame vi kjenner, og fôret med lystett stoff. Vi er veldig fornøyde, og har det på alle soverommene.



Jeg fikk ikke tatt noen klare bilder av julepynten på nært hold, men treet er ganske likt pyntet som i fjor, det kan du se her!

I dag har jeg hatt fire gode venninner på julegrøt! Da jeg sto og rørte i grøten før gjestene kom, så jeg at det hadde begynt å snø ute! Trenger vel ikke si at jeg jublet da:)


Vi er inne i siste hele uka før jul, og jeg har endel planer de neste dagene.Noe av det jeg må gjøre er:

¤ bestille frisørtimer
¤ handle inn endel julemat, og juleblomster.
¤ få levert ut julekort og julegaver
¤ rydde og vaske soverommet vårt, og vaskerommet. Da er alle rommene ryddet før jul!
¤ rydde og pynte til jul på rommet til Augusta
¤ finne frem juleklærne, og passe på at de er nystrøket og klare til bruk (og at strømpebukser og alt er i orden)

I tillegg skal jeg på Oslo Gospel Choir-julekonsert, på middag hos tante og onkel, og passe mine herlige nevøer:) Så uka går nok fort, når man har så mye å gjøre, og glede seg til!


ha en flott mandag!

27 kommentarer:

Hvit Villa sa...

Høres ut som du har en fin førjulstid i vente =)

Ingrid sa...

Så nydelig det ble på rommet til Ferdinand! Vi skal ta en skogstur til helga for å kidnappe et lite tre til gutterommet.. :)
Kjenner igjen trassbildet fra Luciatoget ja... min lille prins ville ikke engang delta i toget. Nektet å ha på hvite klær, nektet å holde lyset sitt.. og ville til slutt bare sitte sammen med pappa og se på toget.. Hmm... Neste år kanskje jeg får bilde av en Luciagutt!

Festus og Lillepus sa...

Kjempesøt liten julegran!
Vi skal pynte ungene sin i kveld. Det er så koselig, og det er litt lenge å vente helt til lillejulaften, når det store treet skal pyntes.

Ha en fin uke:)

Lokki sa...

Så flotte navn barna dine har!
Og for et rom! DET rommet skulle jeg likt og hatt når jeg var liten!
Hekt fantastisk vakkert altså ❥
Ønsker deg en hyggelig grøtkvelden med venninnene dine *)
Og lykke til med planene!
Det går nok flott!
Klem Lokki

Tante Hilde sa...

Blir ikke arbeidsledig med det første du.Godt å ha en plan og du kommer i mål. Rommet til Ferdinand var så koselig julepyntet. God uke .Klem fra tante

Jorid ♥ Noe på Hjertet sa...

Så flott rom!! :-) Nydelig pyntet til en flott gutt!

Håper du får en fin uke! Greit å ha litt lister over hva man skal gjøre.

Klem J

Livs Lyst sa...

Kjempe nydelig rom og så lyse og fine bilder når midt i mørketiden!!

Hilsen Liv borte i gata ;O)

Min stil sa...

Så flott, julepyntet rom. Er så misunnelig på den sengen. Knallfin. Jeg ønsker meg en sånn til Amalie.
Klæm Susanne

Vibeke sa...

Jeg bare elsker bloggen din! Du har det bare helt nydelig. :)

jordbærpiken sa...

For et nydelig julepyntet rom! Kjenner jeg blir LITT stressa av at det bare er ti dager igjen til julaften. Ingen rom er ferdige til jul, ikke ferdig med julegavene, ikke begynt på julekortene og ikke handlet inn noe julemat. Jess! Godt jeg har juleferie snart slik at jeg kan får gjort litt her hjemme. :)

Pappa er på besøk nå da, og det er så koselig. Godt å få litt hjelp til arbeidet på tomta. Siden mamma og pappa bor i Larvik, så er det ikke så ofte de er her oppe, så det er stor stas når det kommer besøk. Ida var helt bestemt på at hun skulle sove nede på kjellerstua sammen med pappa mens han er her, så hun har flyttet ned dit. Koselig for pappa at han har barnebarn som er så glad i han at de vil dele rom. :)

Ha en god kveld! Vi skal se finalen av 71 grader nord.

Anonym sa...

Hei Silje

Så koselig hus du har og så gøy å følge "julekalenderen" din på bloggen. Du legger din sjel i det meste og alt er så gjennomført.

Som småbarnsmor selv med full jobb lurer jeg på hvordan du får tid til alt?:o) Jobber du kanskje redusert? Beundrer deg masse for all energi og hvordan du får til ting, skulle ønsker det var meg.

Klem fra "teskjekjerringa"

Cecilie sa...

Nydelig! Sjarmerende! Flott! Fantastisk! Stilig! Fint!
Alle de ordene kan jeg bruke gang på gang hos deg!

Kan tenke meg at gutten din sover utrolig godt i nytt julesengetøy i et flott rom!

Du er god!!!

God mandagskveld!

Klem, cecilie

Nettelita sa...

Hei snupp!
Tusen takk for en veldig hyggelig lunsj i dag! Jeg stor koste meg i det nydelige huset ditt.. Det var akkurat så fint som jeg hadde sett for meg.. Du er vanvittig flink, og inspirerer meg masse! :)
Tenk, 10 dager til julaften.. Får nesten litt panikk jeg da! Tror jeg også må skrive liste over hva som skal gjøres. Da går ting mer smurt, og jeg kan nyte de dagene som er igjen.. Legen min sykemeldte meg fullt ut året i dag, så da slipper jeg å tenke på jobbing og sånn.. Klager ikke på det, selv om jeg gjerne vil bli bra igjen så snart som mulig.. Flaks i uflaks gjør jo at jeg får en lang juleferie! :)
Vi snakkes snart igjen!
Ha en flott kveld!
Klem klem

Jannes lille sted sa...

Så utrolig flott du pynter Silje! Kjempefint gutterom.

Ha en fortsatt fin dag
Klem Janne Merethe

Christina sa...

Listen din er like lang som min! Er litt usikker på om jeg blir ferdig.. Mye jobbing nå før jul!!

Utrolig fint det ble på rommet til F!!

Lille snuppa mi har noen nisser hun synes er søte... Vi får se om det blir litt mere pynt etterhvert.

Ha en fin kveld videre.
Klem fra
Christina

SiljeVanilje sa...

Så fint julerom!!:o)
Heldige Ferdinand!:o)

Begge de to barnerommene er jo bare helt nydelige! har ikke tall på hvor mange ganger jeg i løpet av det siste året har vært inne å sett på bildene av de julepyntede barnerommene deres fra i fjor..:o) Kommer virkelig i julestemning!!:o)

Ha en fin ny førjulsuke!:)

Klem fra Silje

mi-rachel sa...

så koselig pynta gutterom!

Jorid ♥ Noe på Hjertet sa...

Ja du, sykehusbagen er pakket og klar !:-) Nettop kommet hjem fra sykehuset en tur nå. Ikke vært i form siste dagene, veldig hoven og dundrende hodepine. Så med tanke på svangerskapsforgiftning så ringte jeg i kveld for å prate med føden. De ville ha meg inn på sjekk!
Det gikk veldig fint, og blodtrykk og lillemor har det helt fint! Greit å sjekke ut slikt syns jeg! :-)

Ha en fin kveld!
Klem J

Mona Christin sa...

Hei Silje.

Nydelig gutterom. Delikat og med flotte detaljer. Julen er jo bare vakker og da.

Håper du kommer til å fortsette med daglige oppdateringer (uten press forøvrig...). Artig å følge bloggen din. Den er helt prinsesse.

Klem fra Mona Christin ♥

ELIN sa...

Så flott med jul på rommet til Ferdinand. Veldig koselig. Lykke til med resten av juleforberedelsene. Klemmer fra Elin

mali-mo sa...

Vet du Silje, jeg blir så glad når du pynter barna dine sine rom til jul! Det høres sikkerthelt skullete ut ;) men jeg koser meg sånn med den deilige julestemningen du skaper på disse rommene.

Lillemalien fikk juletre 1 desember, et i potte i år for vi mangler en gran i hagen ;) Praktisk mor jeg vet du ;) Har ikke fått tatt bilder der inne ennå, for det trengs en ny runde med vaskebbøtta ;) Men det blir vel en av dagene ;)

God tirsdag og takk for hilsen inne hos meg. Blir alltid glad når du har lagt igjen et spor.

ralfefarfars paradis sa...

SÅ fint det ble, det er så koselig med disse minitrærne;) Vi holder på å pusse opp rommet til storebror- og hvis jeg blir ferdig- hadde det vært prikken over ien med et slikt tre. Julestrømpen var også nydelig- og all pynten, likte veldig godt dompappene- det har jeg ikke sett før;) Lykke til med de mange gjøremål!

Merethe sa...

Sukk, hvor jeg skulle ønske ungene hade litt større rom, så jeg også kunne pyntet slik!
Men litt pynt har de fått på rommet, og alt som lyser er jo topp! :)
Ønsker deg en fin uke, og ser at vi har stort sett de samme gjøremålene igjen :D Bortsett fra at jeg også har en sykehusbag som må pakkes da.. Litt nye innkjøp oppi der må jeg også ha.. Så får jeg sette Erik litt i sving her hjemme også :D

"snakkas" ;)

Merethe sa...

Jeg glemte jo helt å si at julepynten på Ferdinand sitt rom var helt skjønt.. marlene ble litt missunnelig her hun sitter å ser sammen med meg.. :)

ENGEL sa...

kjære søte du!Så utrolig fint pyntet!skulle ønske jeg ikke hadde allergiske unger så kunne viog pyntet slik!nyyydelig!

Tyri-jenta sa...

Ååååh, helledussen for et koselig rom!!
Jeg ville elsket å være barn der...
heldige Ferdinand!

plingeling sa...

Heisann!

Nydelig rom! Jeg er på utkikk etter ei skuvseng som kan reguleres i lengden og lurer på og jeg kan låne bildet av senga di til ei annonse?

Send meg gjerne svar på;

trine.egerdahl@hotmail.com