søndag 6. desember 2009

Inngangspartiet i desember ♥



I dag er det allerede 2.søndag i advent! Desember er en herlig måned, og jeg nyter hver eneste dag! Denne helga har vi hatt en skikkelig bakedag, vi har bakt dobbel pepperkakedeig og en porsjon hvite kakemenn.

I natt har ungene vært hos bestemor og bestefar, så da har mannen og jeg fått litt tid alene, vi har spist ute, og sett Love Actually på dvd:) Et must hver jul, filmen altså:)



Været denne uka har vært ganske varierende. Først noen kalde dager med nydelig rim (da disse bildene ble tatt!), så kom det en dag masse snø, men dessverre regnet den bort nesten med èn gang. Og siden har det regnet. Men jeg har skikkelig julesteming alikevel:) Med masse stearinlys, julemusikk og kongerøkelse er ikke det noe problem:) (men så har jeg jo lengtet etter jul siden august også da;))





Bildene er fra inngangspartiet vårt. Jeg har ikke pyntet så mye til jul der enda, men en bukk og røde epler minner vel litt om at det er desember håper jeg;)




Slik ser det ut hos oss om kvelden. Uklart bilde, men jeg får ikke til bedre...



Tenn lys !

To lys skal skinne for kjærlighet og tro,
for dem som viser omsorg og alltid bygger bro.
Må fanger få sin frihet og flyktninger et hjem.
Tenn lys for dem som gråter og dem som trøster dem.

Eyvind Skeie.

 

 
ha en flott søndag, takk for at du er innom bloggen min!

40 kommentarer:

Kort og Søm sa...

God morgen,
det ser kjempe koslig ut hos deg! Du har pyntet så fint. ha en fin søndag,
klem Fredrikke :o)

Lisa sa...

You have a very beautiful house!
I also like your blog very much.
Many greetings from Germany,
Lisa

MumsiMumsan sa...

Hei Silje!
Så koselig du har gjort det ved inngangspartiet deres.
I dag skal det bli litt mere julete ute her også :O)
Mangler bare snøen!
Ha en flott søndag.
Mumseklem fra Vibece

sologbolig sa...

Så koselig det var i inngangspartiet ditt. Kjekt å bli møtt av ei slik dør /inngang. Kos deg i førjulstida.

Ocean showroom sa...

Så utrolig fint du har det! Det inngangspartiet skulle jeg gjerne hatt! Og kjempefin pynting! Jeg skal gå på låven til pappa og lete etter en gammel kjelke jeg mener gjemmer seg der:)
Ha en fin søndag!
Klem, Lene

Janne sa...

Så utrolig fint og stemningsfullt du har det! Ble i godt humør av å se bildene dine! Ha en fin 2. søndag i advent!

Tulip sa...

Så koselig inngangsparti hos dere! Synes du har pynta flott til jul, her er det koselig å komme å ringe på døra skjønner jeg!
Klem

Cosmos sa...

Så fint du har pyntet.. er ikke kommet så langt enda,jeg.
Ha en fin søndag.

HønePøne sa...

Så koselig inngangsparti! En føler seg jo velkommen bare ved å se på bildene:) Ønsker deg en fin
2.søndag i advent!
Klem, Madeleine

mi-rachel sa...

så koselig du har gjort det!
og det siste bildet ditt var bare helt nydelig!!

Ljuva Lantliv sa...

Så mysigt det ser ut hos dig! Önskar dig en härlig andra advent. Kram Anna

Anns draum sa...

Så kosleg:) Kjenner julestemninga sig innover meg og no!! Synest jltreet som du viste ein dag før var kjempe fint:))

Ha ein super dag!

Anita sa...

Såå koselig! Må vel kanskje pynte litt ekstra på trappen her også til jul??!! Nydelige lykter, de hvite dine! Også så fine detaljer som dere har over vinduene deres, har ikke lagt merke til det før! NÅ skalvi sette sammen MITT pepperkakehus, også er det juleoppvisning på turn :0)) Ha en flott søndag!

Kjersti sa...

Oh, så herlig. Får jo ikke akurat mindre lyst på mitt eget hus når jeg ser slike fiiine bilder. Nyt tiden.
Kjersti :)

yesheimen sa...

Hei. Julestemning å ja.... Det er så koselig lekkert hos deg. En rød stuga , rødt hjerte og røde epler. Kan ikke bli bedre. Vakkert.
Ha en fin 2 søndag i advent.
Klem Ann<3

Anonym sa...

God formiddag i gata!

Så koselig og fint du har laget det til! Og etter juleshoppingen vår på fredag har det også blitt litt jul her.

God klem fra Julie

Huset på terrassen sa...

Lekkert pynta til jul !! Ha en fin 2 søndag i advent! Klem Linda :)

Jannes lille sted sa...

Hei:)
Så utrolig fint det er hos dere! og inngangspartiet er virkelig nydelig!

Ha en strålende søndag
Klem Janne Merethe

Lovise sa...

Oj så koselig. Fikk lyst til å tusle bort og banke på døra di......

Jorid ♥ Noe på Hjertet sa...

Hei Silje!
Så nydelig inngangsparti! :-) Inspirerende, for slik ser langt fra vårt inngangsparti ut!

Håper du får en fin dag!
KleM J

ninabakke sa...

Så utrolig koselig! :)

Det er flere konkurranser på fotoverden! Håper du blir med på dem. Masse fine premier

Mvh NIna
www.fotoverden.blogspot.com

Mitt lille hjem sa...

Synes det var riktig koselig julestemning her!
Så flott dere har det! Det må jeg bare si!

Ha en fin dag, og nyt resten av helgen!

Christine

Lene Christins verden sa...

Så koselig inngangsparti.. Skikkelig stemningsbilder.... Du er, som jeg sier hver gang, du er sååå flink.. Kos dere videre denne 2.Søndag i Advent.
Klem Lene Christin

Monica sa...

Så koselig inngangsparti du har ordnet til desember:-)

Ha en fortsatt fin 2. søndag i advent.

Rakel sa...

Hvor ser det bare flot og hyggeligt ud!! Jeg bliver også helt i julestemning bare ved synet...
Og et meget smukt digt.. Tak for det..
Hav en dejlig advents søndag...
kh Rakel.

Balke gård sa...

Jeg elsekr å stikke innom den herlige bloggen din!! Nydelig stemning som føles helt hit, herlig1 Du er så flink å lage det hjemmekoselig! Klem, Marianne

Tante Hilde sa...

KJEMPEKOSELIG.Flott inngangsparti. Ha en fin uke. Klem fra tante

sylvia sa...

herlig.
klem fra sylvia

trønder sa...

Den som bare hadde et sånt flott inngangsparti å pynte..sukk...

Du har gjort det kjempekoselig!

MonaLisa sa...

Jeg kom iallefall i skikkelig julestemning nå! Herlige bilder Silje! Inngangen din er bedårende! Ønsker deg en super 2`dre advent. Klem i bøtter & spann

LYKKEBO sa...

Du er så flink å lage koselig stemning:) kjempe fint pyntet...Og nydelig dør, med hjerte på:)

Klem

Lille Frøken Jensen sa...

Så utrolig koselig inngangsparti du har! Ha en god søndag.
Klem

jordbærpiken sa...

Nydelig inngangsparti! :)

Eva Om Alt sa...

du har en utrolig koselig og inspirerende blogg! Har ikke blogg selv men er daglig inne på din! :) Ha en fin og julete uke.!!!

Lynetmor sa...

Hei, så fint du har pyntet ute :-) Ha en fin kveld :-)

Shabby Charm sa...

Så nydelig det er hos deg! Virkelig et vakkert inngangsparti.

En fin ukestart til deg og dine!

MAIAklemmer

Mitt og Mine sa...

Høres ut som en herlig dag!

Du har virkelig pyntet fint utenfor...detta kan du!!!

klem
og takk for den koselige hilsen hos meg på innlegget på peisen ;))

Camilla Schjager sa...

Åååhhh..så koselig inngangsparti du har :) Jeg er også ei jente på 26 som bor i et hus i landlige omgivelser ;)

Adventshilsen fra en lite blogg-kikker :)

hjemmefruen sa...

Veldig koselig inngangsparti du har og kjempe hyggelig blogg!

Kine sa...

For et nydelig inngangsparti :)
Ble veldig inspirert av det :)
fant tilfeldigvis bloggen din etter en link på scrapping.no og måtte inn og titte.
Får skikkelig julestemning her jeg :D
Så herlige bilder fra pepperkakebaking også :)

Og du har helt likt innpakningspapir som meg;) det med hjertene, kjempe søtt :D